X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר החקלאות מתנגד נחרצות להעברת הרפורמות בחקלאות במסגרת חוק ההסדרים "זה מסוג העיזים שמכניסים - לא יהיו רפורמות ללא הידברות" אמר את הדברים בדיון בוועדת הכלכלה לתיקון תקנות שאושרו כחלק ממתווה לוקר
▪  ▪  ▪
אורי אריאל [צילום: גרשון אליסון/פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ג', 21.7.15) את בקשת משרד החקלאות לתקן את תקנות תכנון משק החלב, העוסקות בהעברת מכסות חלב בשנים 2016-2014 כחלק ממתווה לוקר להתייעלות במשק החלב והוזלת מחיר החלב הגולמי. התקנות שאושרו נועדו לאפשר ליצרנים קטנים לפרוש גם לאחר שהתקציב למענקי פרישה במסגרת "מתווה לוקר" להתייעלות במשק החלב יסתיים. תיקון התקנה יאפשר ליצרנים שירצו לפרוש ללא המענק לקבל לפחות תמורה על מכסת החלב שלהם.
בדיון התברר כי תקציב הפרישה, שעמד על 200 מיליון שקלים והיה אמור לשמש את הפורשים במסגרת מתווה לוקר עד לסוף שנת 2016, נגמר כמעט לגמרי ונותרו בו עוד 2,000 שקלים בלבד. מנכ"ל מועצת החלב, מיכל קראוס, הסבירה כי תקציב הפרישה נוצל באופן כמעט מלא, עם פרישה קרובה של 6 יצרנים. לדבריה, נוצר מצב ששני יצרנים נוספים שרוצים לפרוש, וזקוקים לכסף באופן דחוף, לא יכולים לקבל תמורה עבור מכסתם ולכן נדרש התיקון. היו"ר איתן כבל הבהיר כבר בפתח הדיון כי אומנם מדובר בתיקון שעל פניו נראה טכני, אך בסופו של דבר יש תהליך שבו המשק המשפחתי הולך ונעלם. הוא הודיע כי בכוונתו לקיים בקרוב דיון בשאלת היחס למשק המשפחתי בכל ענפי החקלאות, אליו יוזמן גם שר החקלאות, חברי השדולה החקלאית בכנסת והחקלאים עצמם. בדיון טענו הרפתנים כי אישור התיקון לתקנות מהווה למעשה את סיום מתווה לוקר, לאחר שהתקציב למענקי הפרישה נגמר ויצרנים קטנים ובינוניים יתקשו לגדול.
שר החקלאות, אורי אריאל, שהשתתף בדיון אמר כי הוא מצטרף ליוזמה של כבל באשר לדיון על המשק המשפחתי. השר אריאל התייחס לתקציב המשרד ל-2016-2015 ואמר: "ניסינו להגיע עם האוצר להסכמות. התאכזבתי מאוד שהביאו את 5 הרפורמות בתוך חוק ההסדרים בלי שום תיאום אתנו". לנוכח הדברים, ביקש השר להבהיר כי אם תהייה רפורמה אחת במצב שנוצר זה יהיה הרבה - "לא תהיינה רפורמות אם לא נגיע להסכמה. אחת הרפורמות נוגעת לחלב צאן עיזים - וזה מסוג העיזים שמכניסים בחוק ההסדרים", אמר. הוא אף מתח ביקורת על הממונה על התקציבים באוצר, ואמר כי קיבל ממנו בקשה לקצץ 3% מתקציב המשרד עוד לפני שהתקיים דיון על כך בממשלה ועוד לפני החלטת ממשלה.
ח"כ דני עטר (המחנה הציוני) אמר כי "נוצרה סיטואציה מוזרה שהשר יותר בצד שלנו מאשר בצד של הממשלה וצריך לברך אותו על כך". הוא בירך גם על רצונו של השר לבצע רפורמות בהידברות ולא באמצעות חוק ההסדרים. באשר למצב המשק המשפחתי אמר עטר כי "אם הייתה פרנסה בחקלאות הדור הצעיר היה חוזר. מתחת לרפורמות מסתתרת תפיסת עולם, אם עושים משהו 20 שנה והתוצאה ב-100% מהרפורמות היא אותה תוצאה של פגיעה במשק המשפחתי אז יש מגמה וזה לא מקרי. הפקידים מתחלפים את השיטה לא". ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הוסיף כי "יש משרד אוצר חזק ועוין ושרי חקלאות חלשים לאורך שנים, ובעיקר חקלאים מפוצלים שלא יודעים להיאבק". הוא קרא "לא להסתפק בהוצאת עיזים מחוק ההסדרים, אלא לבצע שינוי דרמטי בתקציב 2015-2016, שיהיה נקודת מפנה ולא התקדמות לתהום".
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, אמר כי כל הרפורמות שהאוצר מציע בחוק ההסדרים יביאו לפגיעה במשקים הקטנים. "האוצר רואה יתרון לגודל ומבחינתו אין בעיה לייצר חלב ב-10 רפתות גדולות, אבל זה מנוגד לתפיסה ההתיישבותית", אמר. ח"כ חיים ילין (יש עתיד) אמר כי החקלאים צריכים להיות מאוחדים ולהפסיק להאשים אותם ביוקר המחיה. לדבריו, החקלאים הם רק היצרנים של החלב או הדבש למשל, והם אינם אחראים על מחיר ליטר חלב בסופר או קילו דבש ויש מישהו אחר שגוזר עליהם את הקופון. "החקלאות היא עדיין בגבולות ושומרת על הקרקע. אין ולו חקלאי אחד שלוקח את הקרקע על הגב ועובר אתה ממקום למקום, מישהו במדינה שכח ואת זה צריך להזכיר", אמר ח"כ ילין. ח"כ עטר הוסיף וציין כי בבקעה, ברצועת גבול צרה, מתגוררים 4,800 חקלאים שמחזיקים את קו הגבול ומגנים על המדינה כמילואימניקים 365 ימים בשנה. ח"כ עפר שלח (יש עתיד) הוסיף כי השאלה היא לא מה החקלאות צריכה כדי לשרוד, אלא מה ישראל צריכה לעשות כדי שהחקלאות תשגשג ותפרוץ.
היו"ר כבל סיכם את הדיון ואמר כי השנים חלפו אבל הבעיות נשארו אותן בעיות. הוא אף מתח ביקורת על הדרך שבה הרפתנים מנהלים את המאבק. "המשק המשפחתי הולך ונעלם - וזה קרב שאי-אפשר לנהל לבד. צריך לגייס לא רק את הרפתנים ללובי שיצליח להניע פעולות", אמר. הוא הוסיף כי באוצר יש תפישה שמפרקת את החקלאים שלב אחרי שלב - ושב והודיע כי בכוונתו לקיים בשבועות הקרובים דיון בנושא מצבו של המשק המשפחתי.

השדולה החקלאית בכינוס חרום

היום נערך כינוס החרום של השדולה החקלאית בכנסת בראשות חברי הכנסת איתן ברושי, דני עטר, חיים ילין עמר בר-לב ויצחק וקנין. הכנס היה במעמד שר החקלאות אורי אריאל וראש האופוזיציה יצחק הרצוג. הכנס נערך לאור הפגיעה המתמשכת בענף החקלאות ולקראת הנחת תקציב המדינה. השתתפו בו ראשי רשויות, ראשי המגזר החקלאי ומעל 200 חקלאים מכל ענפי החקלאות השונים.
אריאל: ״החקלאות היא קודם כל היא ערך שעליה התבססה הקמת המדינה. מי שהוביל את הערך הזה הם החקלאים והתפקיד שלי הוא לעזור להם. אנחנו לא צריכים לדבר במושגים של הישרדות. אנחנו צריכים, יכולים וחייבים להתפתח, לגדול לצמוח ולייצר יותר כדי לאפשר לחקלאים להתפתח. אנחנו הצענו רפורמות שכל החקלאים יכולים לברך עליהן. לצערי, האוצר הגישו רפורמות משלהם בלי לתאם. אני אומר לכם כאן - לא יעברו רפורמות בתקציב בלי תיאום אתנו ועם החקלאים.
השר אריאל התייחס גם למיסוי על החקלאים בנושאי העובדים הזרים: ״המיסוי על עובדים זרים הוא גזל ואנחנו נוריד את זה. מדובר החלטה היסטורית שגויה. אבן שזרק טיפש אחד גם אלף חכמים לא יכולים להוציא אותה, אבל אנחנו נוציא״
ח"כ איתן ברושי: "ענף החקלאות נמצא במשבר חמור בשנים האחרונות ועלינו לעשות הכל כדי לשנות זאת. אנו צריכים לצאת למאבק חסר פשרות לקראת הנחת תקציב המדינה. צריך לערוך שינוי מגמה ולהכניס יעדים נוספים בחוק ההסדרים שיענו על צרכי החקלאים מהמגזרים השונים. החקלאות חייבת לקבל מעמד של זהה לחינוך ולביטחון. השטחים החקלאים משרטטים את גבולות המדינה במידה רבה. אין ציונות ללא חקלאות והתיישבות".
ח"כ יצחק וקנין: "אין ענף שלא נמצא בסכנה קיומית כמו ענף החקלאות. האשמה היא עלינו ועל שרי החקלאות לדורותיהם. משקים חקלאיים שלמים נסגרים, חקלאות זו מסירות נפש. אלו לא סיסמאות. יש לקבוע מחירים ברורים לכל ענפי החקלאות. לקראת הנחת תקציב המדינה על כל המגזר החקלאי להתאחד כמקשה אחת למען קבלת תקציב הוגן לחקלאות".
ח"כ עמר בר-לב: "הרפורמות המסתמנות בתקציב מסוכנות והן תחסלנה ענפי חקלאות שלמים ובכך קוראות תגר על הערכים הציוניים הבסיסיים שהם ההצדקה לקיומנו במדינה. ראשי השדולה החקלאית, ראשי ארגוני החקלאים, ראשי המועצות האזוריות והחקלאים עצמם החליטו לפעול במשותף למען השבת אותם ערכים ציוניים והחקלאות למקום הראוי בסדר העדיפויות הלאומי".
ח"כ חיים ילין: "במשך שנים מדברים על הקשר בין ציונות לחקלאות, בפועל לא קרה דבר - בלי חקלאות אין מדינה. היום השדולה החקלאית בכנסת מחזירה לא רק את השיח החקלאי, אלא גם את העשייה. אסור לנו לאבד את ערך הערבות ההדדית. רק כגוף אחד חזק ומאוחד ויחד עם שר שנלחם, נוכל להביא עוד תקציבים ולמנוע רפורמות בלי הסכמה. יש לנו הזדמנות לפעול יחד, להגיע להסכמות ולהחזיר את השיח הערכי, הציוני והחקלאי".
ח"כ דניאל עטר: "סיימנו כנס חרום של השדולה החקלאית יחד עם ראשי מועצות האזוריות וראשי תנועות ההתיישבות העובדת, והחקלאים. בעוד שבאוצר מעדיפים יבוא של תוצרת חקלאית בטענה כי כך יירד המחיר לצרכן, הנזק שייגרם יפגע במשפחות רבות ויגרום לכולנו לשלם מחירים כבדים בהרבה. החקלאות היא ערך עליון בישראל. עלינו להיות מלוכדים ונחושים, כחזית אחת, ולעבור מדיבורים למעשים. המציאות תשתנה כשנחליט לשנות אותה. קיבלנו במשותף את ההחלטה להשיב את החקלאות והתתיישבות העובדת וערכיה הציוניים למקום בו הם צריכים להיות בסדר העדיפויות הלאומי, לא נסכים לגזירות שיחסלו משקים משפחתיים רבים בכל הארץ".
מזכ״ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "החקלאות בישראל איננה רק כלכלה היא קודם כל התיישבות שהיא אינטרס לאומי. אנו לא יכולים ולא צריכים לשלם על התפלת המים וזה לא התפקיד שלנו, אנו לא יכולים לממן את רשות המיסים. הפכנו לשק חבטות. משיתים על החקלאות נטל וחייבים להפסיק את זה. מטילים עלינו אלמנטים ועלויות אסטרונומיות ואח"כ בוכים שמחיר התוצרת יקרה. התנועה הקיבוצית והחקלאים בקיבוצים רואים בחקלאים של המושבים בשר מבשרנו. לא ניתן לפקידים להפריד בינינו, אנחנו לבית אחד"
מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "החקלאות היא ערך ובכדי לשמור על הערכים, החקלאים צריכים להתפרנס בכבוד ולהחזיר את הפרנסה ואת חדוות היצירה. מבחן התוצאה יהיה חייב לעמוד כאן. כששר החקלאות אומר שלא תעבור שום רפורמה זה דבר שאני מברכים עליו. בתפיסת העולם שלנו החקלאות צריכה להגיע להסכם ארוך טווח ל-20-15 שנה להסדיר את המכסות והתמודדויות שלנו איתן".
מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן: ״שר החקלאות עושה סדר במערכת. יש להוציא לאלתר את כל הרפורמות מחוק ההסדרים. אנו נלך בהידברות עם משרד החקלאות ומשרד האוצר להרבה דברים אבל אנחנו מקום שני מלמטה התמיכה החקלאית וסיפור זה צריך להשתנות מיד. אם כולנו יחד אז נגשים את המטרות שלנו״.
נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי: "החקלאים אינם הבעיה של יוקר המחיה, החקלאים הם הפתרון לבעיית יוקר המחיה. אם המדינה לא תשכיל להשתמש בכלים שיש לה לטיפול במשבר החקלאי, החקלאות הישראלית תפשוט רגל וסימן שאלה גדול יוצב מעל ביטחון המדינה והורדת יוקר המחיה"קר המחיה".

תאריך:  21/07/2015   |   עודכן:  21/07/2015
+לעצור הבנייה בסירקין עד לתכנון תחבורתי
21:49 21/07/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הפנים קורא לעיריית פתח תקוה לעצור את תכנון הבנייה עד למציאת פתרון תחבורתי: "אתם העירייה ולכם יש את השיבר, תסגרו אותו"  ▪  מהנדסת העיר: "אין פתרונות קצה לתחבורה"  ▪  נציגת משרד התחבורה לא הביאה פתרונות

הכניסה למחנה סירקין
+ח"כ טיבי: חזן וגל היו משתיקים את ירמיהו
19:10 21/07/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בין חברי הכנסת שציינו את יום התנ"ך בכנסת היה גם ח"כ אחמד טיבי  ▪  "היהודים של היום זה לא היהודים של פעם, שגוזלי הקרקעות ילמדו את התנ"ך; אם ירמיהו, ישעיהו, יחזקאל ועמוס היו חזן, גל ומזוז משתיקים אותם"

[צילום: מיכה בונד-פלאש 90]
+המועמדים נושרים מהוועדות לבחירת שופטים
17:44 21/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רוב חברי הכנסת שהודיעו שיתמודדו על מקומות בוועדות - נסוגו יממה לפני ההצבעה

אילטוב. דיל [צילום: יח"צ]
+מה עדיף - אולפן עולים או קליטה ישירה?
17:26 21/07/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת העלייה והקליטה קראה למשרד החינוך שלא לסגור את אולפן העולים בירושלים  ▪  יו"ר הוועדה: לימוד העברית בבתי-ספר אינו משתווה ללימודים כמו באולפן מקצועי

אולפן עציון בירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+גפני: "מספיק שהשרים יריבו - והרפורמה תתעכב"
17:04 21/07/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכספים גפני לא סומך על שרי הממשלה: "מספיק סכסוך קטן בין שרי האוצר והכלכלה והרפורמה במדען הראשי תתעכב, לכן נדרש למנות מיידית מנכ"ל זמני שייחל לפעול"

גפני. קידום מהיר [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הארץ / Haaretz  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניר מאיר / Nir Meir  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עובדים זרים  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אריאל: רפורמות חקלאיות - לא בחוק ההסדרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
ועדת העלייה והקליטה קראה למשרד החינוך שלא לסגור את אולפן העולים בירושלים    יו"ר הוועדה: לימוד העברית בבתי-ספר אינו משתווה ללימודים כמו באולפן מקצועי
עופר וולפסון
יו"ר ועדת הכספים גפני לא סומך על שרי הממשלה: "מספיק סכסוך קטן בין שרי האוצר והכלכלה והרפורמה במדען הראשי תתעכב, לכן נדרש למנות מיידית מנכ"ל זמני שייחל לפעול"
עידן יוסף
טוען כי אילו היה מפרסם כשר את תקציב משרד החינוך היו מתגלים פערים שעלולים היו להביא לפירוק הממשלה    שפיר: "בושה שח"כים נאלצים ללכת לביהמ"ש העליון כדי לקבל נתונים ומידע שיאפשרו לנו לעשות את עבודתנו"
עידן יוסף
נסיונות רבים לתאם עימו מועד לישיבה של הוועדה לביקורת המדינה לא צלחו    אלהרר: מצפה מראש הממשלה להגיע לדיון ולתת תשובות
עופר וולפסון
לדברי יו"ר ועדת הכלכלה, שר הכלכלה דרעי מתכוון להפעיל את סעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים, המייתר את הדיון בכנסת    דרעי בתגובה: "אשקול להפעיל הסעיף רק אחרי אישור הכנסת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il