X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה קוראת לבטל הפנסיות לקצינים שאינם לוחמים ממליצה להפחית שירות הגברים לשנתיים וקוראת לקיצוץ בכוח אדם של 11% מחלוקת בממשלה - יעלון על הדוח: "שטחי ומנותק"; בנט: "בשורה"
▪  ▪  ▪
לוקר. שינויים דרמטיים [צילום: פלאש 90]

הוועדה בראשה עומד אלוף במילואים יוחנן לוקר פרסמה (יום ג', 21.7.15) את מסקנותיה, בדוח דרמטי הקורא לקיצוץ רוחבי בתקציבו של צה"ל.
בדוח 53 המלצות במגוון רחב של נושאים, שאם ייושמו כולן, יביאו יחדיו לחיסכון כולל בתקציב הביטחון כולל של 9.6 מיליארד שקל בין השנים 2016 ל-2020. לוקר אמר כי התקציבים שייחסכו יכולים להיות מושקעים מחדש על-ידי צה"ל, בעיקר כקרנות חדשות לתקציב.
בין ההצעות המרכזית במתווה לוקר - הגדלת תקציב הביטחון לשיא של 59 מיליארד שקלים לשנה במהלך השנים 2016 עד 2020. אומנם מדובר בגידול, אך צה"ל רואה ב-59 מיליארד קיצוץ משמעותי במתווה הגידול שציפה לו, כי זה אינו לוקח בחשבון צרכי אבטחה חדשים, כמו בתחומי הסייבר.
קיצוץ מרכזי נוסף בדוח נוגע לביטול קצבאות הפנסיה לכל קציני צה"ל שאינם משרתים ביחידות קרביות. אלה יקבלו מענק חד-פעמי ממוצע של כ-700 עד 900 אלף עם פרישתם. הדבר ישפיע על מספר עצום של קציני צה"ל - החל מאלה המשרתים בחילות הלוגיסטיקה והמודיעין, ועד לעורכי דין ולבעלי תפקידים רבים אחרים בעורף. בנוסף, הוועדה קוראת להעלות את גיל הפרישה לקצינים מסוימים ל-50 על לשנת 2029 מ-47 שנים כיום, לאחר שזו הועלתה כבר מגיל 42 בשנים האחרונות.
ההמלצות כוללות גם צמצום שירות החובה לגברים מ-32 חודשים - משך שירות שנקבע רק לאחרונה - ל-24 חודשים.
קיצוצים רוחביים נוספים יכללו הפחתה של 11% בהיקף כוח אדם עד 2017. בדוח צוין כי החסכון יושג על-ידי צמצום יחידות צה"ל מיותרות ועל-ידי קיצוצים אחרים. כך, הומלץ כי כ-2,000 אנשי קבע יפוטרו.
מלבד שינויים תקציביים, ועדת לוקר מנסה לקבוע כללים חדשים לדיוני התקציב בין מערכת הביטחון ומשרד האוצר בנושאי תקציב. לוקר תקף את צה"ל על ביטול האימונים בשנת 2014 כחלק מהמאבק בתקציב באותו הזמן, וקרא לאסור שינויים בתקציבי ההכשרה ללא אישור מפורש מהממשלה.
יעלון מתנגד; בנט תומך
שר הביטחון משה יעלון תקף את הדוח בחריפות: "דוח ועדת לוקר שהוצג היום לציבור, הוא דוח שטחי, לא מאוזן באופן קיצוני ומנותק לחלוטין מהמציאות סביב מדינת ישראל ובתוכה. הדוח, אם ייושם, יהיה הימור על ביטחונם של אזרחי ישראל. הוא לא יאפשר לצה"ל ולמערכת הביטחון להתמודד עם האיומים המופנים כלפי מדינת ישראל ואזרחיה, ויפגע ביכולתנו להעניק ביטחון לאזרחי ישראל".
שר החינוך נפתלי בנט הגיב למסקנת דוח לוקר באומרו כי "הדוח אמיץ לצבא אמיץ. הדוח מביא איתו בשורה חברתית, ביטחונית וכלכלית, ומהווה הזדמנות נדירה לשידוד מערכות בצה״ל. הדו״ח מבדל בין לוחמים לכאלו שאינם, בין פצועי קרב לבין נפגעי תאונות דרכים בחופשות, הוא מייעל ומצמצם את המטות והמפקדות, ומפנה את כל המשאבים למטרה העליונה של צה״ל: ניצחון על אויבינו. הדו״ח מאזן בין צרכי הקיום של ישראל לבין איכות החברה בה. אסור שהדו״ח יילך בדרכם של דוחות ברודט, גורן ובן-בסט שלא יושמו. אסור לנו לפספס הזדמנות היסטורית זו. אני קורא להביא את הדוח לדיון והצבעה בהקדם האפשרי - עם ישראל רק ירוויח מכך."

תאריך:  21/07/2015   |   עודכן:  21/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת לוקר: קיצוץ רוחבי בתקציב צה"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין
שמ   |  21/07/15 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אלוף עמיקם נורקין מחליף בתפקידו את אלוף נמרוד שפר, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות
עידן יוסף
טוען כי אילו היה מפרסם כשר את תקציב משרד החינוך היו מתגלים פערים שעלולים היו להביא לפירוק הממשלה    שפיר: "בושה שח"כים נאלצים ללכת לביהמ"ש העליון כדי לקבל נתונים ומידע שיאפשרו לנו לעשות את עבודתנו"
עופר וולפסון
משיקה מהלך שיווקי רחב להחזרת הקונים, הכולל מבצעים    מנכ"ל מגה: "עורכים פגישות עם הספקים כדי לבנות מתווה עבודה חדש"
איתמר לוין
עלות טקס החיילים המצטיינים - מאות אלפי שקלים    רומי נוימרק וגלעד עדין קיבלו אלפי שקלים על הנחיית טקסים    הוצאת הארץ מקבלת 12,600 שקל בשנה
עופר וולפסון
במבצע כלל ארצי השבוע הצטרפו מאות מעובדי החברה לשורות ההסתדרות הלאומית, בהמשך למהלכי התאגדות דומים בחברות הליסינג אלבר, אוויס וקל אוטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il