X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאור: חברות הסלולר לא צורפו לעתירה שהובילה להחלטה על פינוי המאחז ולא הוכח שהן ידעו על ההליך מדגישה עם זאת שניתן לפנות את האנטנות בהליך נפרד
▪  ▪  ▪
מגרון. הודעה לקונית [צילום: פלאש 90]

האנטנות הסלולריות של פלאפון, סלקום, פרטנר והוט הממוקמות באזור מאחז מגרון לא יפונו אלא אם יינקט הליך משפטי נפרד מזה שהביא לפינוי המאחז. כך קובעת (יום ד', 22.7.15) נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור.
ארבע החברות מפעילות שלושה מתקני אנטנות בשטח בו שכן המאחז, והן הוקמו בשנים 2011-2001. באוגוסט 2011 הורה בג"ץ על פינוי המאחז לאחר שנקבע, שהוא הוקם שלא כחוק על אדמות פלשתיניות פרטיות. ארבע החברות ביקשו לקבוע שפסק הדין לא חל עליהן ונאור קיבלה את בקשתן.
נאור אומרת כי אין כל ראיה לכך שהחברות ידעו על ההליך, שאיש מן הצדדים לא ביקש לצרפן אליו. אומנם באוגוסט 2008 הודיעה המדינה לשלוש החברות הוותיקות שעליהן להיערך לפינוי האנטנות, אך הייתה זו הודעה לקונית שנשלחה שלוש שנים לפני שניתן פסק הדין שהורה על הפינוי. הוט, שהקימה את האנטנה רק ב-2011, כלל לא הייתה מכותבת למכתב זה. כיוון שכך, לא הוכח שניתן להפעיל את החריג לפיו פסק דין יחול על צד שלא היה להליך אם יוכח שהוא ידע עליו.
לדברי נאור, "המכתב כולל אומנם התייחסות לאפשרות כי מאחז מגרון יפונה, אולם לא צורפו לו כתבי בית הדין שהוגשו במסגרת ההליך העיקרי; לא נכללה בו התייחסות לכך שהמבקשות טרם צורפו כצד לו; ולא הובאו אפילו פרטי ההליך. בנוסף, מכתב זה נשלח לפני שנים רבות כאשר ההליך היה בראשיתו, לפני שניתן צו על תנאי ולפני שהוגשה תשובתה של המדינה.
"בשלב זה, בהתחשב בתהפוכות שאירעו בהליך בשלב מאוחר יותר,
טרם הובהרו דיין עמדות הצדדים. כפועל יוצא מכך, באותה עת לא התבררו כראוי ההשלכות האפשריות של ההליך על עניינן של המבקשות. על כן, יש קושי לקבוע כי הן בחרו באופן מושכל שלא להצטרף להליך".
לצד זאת מבהירה נאור: "אין בכך כדי למנוע מהמדינה לפתוח בהליכי פיקוח ביחס למתקני התקשורת או לממש את הצווים שכבר הוצאו לגביהם, בכפוף לאמות המידה הרגילות של שיקול דעת מינהלי. יתר על כן, בהינתן שמתקני התקשורת הוקמו ללא היתרי בנייה על קרקע פרטית פלשתינית, מן הראוי לנקוט בהקדם בצעדים בנושא זה. טענותיהן של המבקשות לגוף העניין יתבררו, במידת הצורך, בהליך המתאים".
השופטים צבי זילברטל ואורי שהם הסכימו עם נאור. את חברות הסלולר ייצגו עוה"ד גיא צפריר, יעקב כהן, תמר מגדל ויובל גיא, ואת המדינה - עו"ד ענר הלמן.

תאריך:  22/07/2015   |   עודכן:  22/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנטנות הסלולר לא יפונו ממאחז מגרון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חזרה לשגרה
אהרון שחר  |  22/07/15 11:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
האיחוד האירופי מאשים את ישראל בביצוע טרנספר נגד בדואים, מאשרר חרם על מוצרי ההתנחלויות ובד בבד מציע תיווך דיפלומטי לישראל ולפלשתינים
אליקים העצני
המחלוקת בישראל מקורה בניסוי זואולוגי. הוציאו מגוב החיות הרעות של הטרור נמר אחד, פתח שמו. הקהו את שיניו, קצצו את ציפורניו, בייתו אותו, שמו בפניו קערית חלב וקראו לו "חתול". משחזר "החתול" לטרוף, הימין רואה בפתח נמר - שזמנית מסתפק בהסתה ובארגון "טרור עממי" הואיל והוא זקוק להגנת צה"ל החמאס. ומכיוון שאין כל הבדל מהותי בין פתח לחמאס, איזה עניין יש לישראל להחליף בעזה ברדלס בנמר
עידן יוסף
השב"כ עצר חוליית מחבלים שביצעה שני פיגועים ותכננה פיגוע נוסף    בפיגוע הירי ליד קידה נרצח ישראלי ונפצעו שלושת חבריו
אליקים העצני
למרבה ההפתעה דווקא השמאל מבקר את 'צוק איתן' על כך, שלא ניצחו את החמאס ולא גרשו אותו מן הרצועה ואשר לימין, הוא מסתפק ב"הרתעה"
רבקה שפק ליסק
הפיכת הפלשתינים ל"קורבן אולטימטיבי" משרתת את השאיפה להעניש את היהודים ובאה להצדיק את הדמוניזציה שלהם. לו היו הפלשתינים בקונפליקט עם כל גורם אחר, זה לא היה מושך את תשומת הלב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il