X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אם טענה ללא כל יסוד שבעלי הפעוטון מתעללים בילדים והתעלמה מאזהרת המשטרה שלא להמשיך בהכפשותיה ביהמ"ש: היה מקום לפסוק פיצוי גבוה פי שלושה
▪  ▪  ▪
"אוהבים ואהובים" [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
מי לא עשה "אווירון"?
"האכלה רצונית של פעוטה היא מבורכת ורצויה. עם זאת, כולנו מודעים לכך שרק לעיתים היא רצונית. מי מאיתנו לא חזה בהורה רץ עם כפית בידו אחרי זאטוט בגן שעשועים ומשכנעו לאכול? מי מאיתנו לא עשה לפעוט 'אווירון'? הסייעת משקיעה רצון טוב בהאכלת הפעוטה וישאל השואל האם לא היה יותר קל לסייעת להניח לפעוטה שלא תאכל ולא להשקיע עבודה ומאמץ בהאכלתה"

אם לילדה בפעוטון, שהשמיצה בצורה קשה וחסרת יסוד את בעליו, תפצה אותם ב-200,000 שקל. כך קובע שופט בית משפט השלום ברחובות, איל באומגרט.
האם טענה, כי מצלמות האבטחה תיעדו התעללות והזנחה, כולל האכלה בכוח, השארה בלול למשך שעות והטחת ראש בקיר. הפסיכיאטר פרופ' שמואל טיאנו, שהגיש חוות דעת מטעמה, טען שמדובר ב"הזנחה פושעת... המזכירה תמונות מחיי בתי היתומים של פעם". תלונתה של האם למשטרה נגד בעלי הפעוטון נסגרה מחוסר אשמה, אך היא יזמה פרסום נגדם במקומון בחולון והשמיצה אותם באוזני אימהות אחרות.
לאחר שצפה בעצמו בכל עשרות שעות הקלטות קובע באומגרט חד-משמעית (10.6.15), כי להשמצות לא היה כל יסוד. "הצפייה במכלול הקלטות מעלה תמונה של גן, אשר הצוות בו מסור, עובד קשה ומעניק טיפול הולם, חם, קשוב וראוי לפעוטות. בהחלט ייתכן כי חלק מהתנהלות הגן מצדיקה התאמות ותיקונים. אולם, בחיי היום-יום, אין אנו עסוקים במושלמות ובתביעה דנן, אין אנו עסוקים בהתנהלות ובשיפורה, אלא בטענות להתעללות ולאלימות", הוא אומר.
כך למשל אומר באומגרט על הטענה בדבר האכלה בכפייה: "האכלה רצונית של פעוטה היא מבורכת ורצויה. עם זאת, כולנו מודעים לכך שרק לעיתים היא רצונית. מי מאיתנו לא חזה בהורה רץ עם כפית בידו אחרי זאטוט בגן שעשועים ומשכנעו לאכול? מי מאיתנו לא עשה לפעוט 'אווירון'? הסייעת משקיעה רצון טוב בהאכלת הפעוטה וישאל השואל האם לא היה יותר קל לסייעת להניח לפעוטה שלא תאכל ולא להשקיע עבודה ומאמץ בהאכלתה".
לדברי באומגרט, "הצופה בקלטות יראה פעוטות ובהם הפעוטה, נהנים מהשהות בגן, זוכים לתשומת לב מהסייעות המרימות את הפעוטות על ידיהם, מלטפות ומחבקות אותם. הפעוטות נראים מרוצים ודומה כי הם אוהבים את צוות הגן ואהובים על-ידי הצוות. לעיתים ניתן לראות בקלטות פעוט זה או אחר, לרבות הפעוטה, מתוסכל ובלתי מרוצה. אין בין כך ובין התעללות דבר. מי מאיתנו לא חזה, גם בביתו, בפעוט בוכה, לא מרוצה וכועס?".
המומחית מטעם בית המשפט, ד"ר שושנה ארבל, הגיעה גם היא למסקנה שאין כל בסיס לטענות על הזנחה והתעללות, אלא לכל היותר ניתן לשפר נקודתית את הטיפול בילדים. באומגרט קובע, כי הוא מקבל את חוות דעתם של ארבל ושל המומחה מטעם התובעים, ודוחה את חוות דעתו של טיאנו.
באומגרט קובע, כי הפרסום המכפיש במקומון נעשה במטרה ללחוץ על המשטרה שלא לסגור את התלונה שהגישה האם. ואילו דבריה לאימהות אחרות היו שקר ואין לה כל הגנה לגביהם לפי חוק לשון הרע. לדבריו, יש לראות את מעשיה בחומרה יתרה:
הנתבעת "פעלה ללא לאות, בכוונת מכוון, על-מנת לפגוע בתובעים ובפרנסתם. הנתבעת בחרה שלא להקשיב לגורמים אוביקטיביים אחרים, כמו הורים שחלקם צפו בקלטות, למשטרה שהודיעה לה השכם והערב שאין מקום להמשיך בהליכים. כמו-כן, חרף אזהרות המשטרה, שבאו אף בכתובים, במסגרת דחיית הערר שהגישה על ההחלטה לסגור מחוסר אשמה את תלונתה, כי יש להיזהר, עת פוגעים בפרנסתם של אחרים, המשיכה זו במסעה נגד התובעים".
באומגרט אומר, כי היה מקום לחייב את האם בפיצוי המירבי שמאפשר החוק ללא הוכחת נזק - 600,000 שקל (100,000 שקל כפול שישה פרסומים). רק "על-מנת שלא לפגוע פגיעה קשה, כלכלית, בנתבעת ובמשפחתה", הוא הסתפק כאמור בפיצוי של 200,000 שקל בתוספת הוצאות של 35,000 שקל.

תאריך:  23/07/2015   |   עודכן:  23/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איל באומגרט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמיצה פעוטון ותשלם 200,000 שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הזנה בכפיה
אהרון שחר  |  23/07/15 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המשפטן פרופ' אלן דרשוביץ' טען כי מדובר בהסכם רע לארצות הברית, רע לעולם ורע לביטחון במזרח התיכון
עידן יוסף
יו"ר ועמ"ש לענייני תח"צ כתב לשר התחבורה כי הכרמלית אינה מוכרת בידי משרד התחבורה בתור מפעיל רשמי, ולכן - השימוש בכרטיס רב-קו אינו משולב עם יתר אמצעי התחבורה
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורה של חברת צ'יילן על דחיית תביעתה, לאחר שקריסתה בשנת 2000 הביאה להפסקת ההתקשרות עימה להקמת נתב"ג 2000
איתמר לוין
מזוז: איש אינו יכול להעניק לפולש רשות להישאר בקרקע ציבורית; רומז שככלל גם אין מקום לשלם פיצוי לפולש בעת פינויו    רובינשטיין: יש ללוות את ה"רישיון מכללא" לבית עולמו
איתמר לוין
מועמדיהם של נתניהו וליברמן זכו ברוב בהצבעה בכנסת    הפסד לקואליציה בוועדה למינוי דיינים: רויטל סויד גברה על נאוה בוקר ותכהן לצידו של ישראל אייכלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il