X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קיבל את ערעור המדינה על ענישה ללא הרשעה לשוטרים שתקפו אזרח אחד השוטרים המשיך לשרת גם לאחר שהוגש נגדו כתב אישום ופוטר רק לאחר שהסתבך בפרשה פלילית נוספת
▪  ▪  ▪
תקפו אזרח בכפר קאסם

לא ניתן להסתפק בענישה ללא הרשעה של שוטרים שתקפו אזרח - קובע (12.7.15) בית המשפט המחוזי מרכז.
ארז רז, צביקה קושמקוב, אודי כהן ורותם אפרת היכו קשות בנובמבר 2008 תושב כפר קאסם ושברו שתיים מצלעותיו. שופטת בית משפט השלום בכפר סבא, נאוה בכור, החליטה שלא להרשיעם ולהסתפק בעונש של עבודות לשירות הציבור (של"צ), אך בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה והחליט שיש להרשיעם.
השופטים יעקב שפסר, צבי דותן ושמואל בורנשטיין אומרים: "דעתנו היא כי סוג העבירה ונסיבות ביצועה, כמו גם חומרתה ותוצאותיה אינם מאפשרים להמנע מהרשעה... . יש לזכור שהמדובר בשוטרים בתפקיד אשר השתתפו כולם באירוע של תקיפה חבלנית קשה של אזרח מבוגר, שלא נחשד בדבר, ושאך ביקש כי ידברו עימו בצורה מכובדת, ובתמורה נחשף לברוטליות מכוערת של אנשי מרות ושררה, תוך ניצול בוטה של פער הכוחות שבין הצדדים.
"...לא יעלה על הדעת, כי אירוע כה חמור, הן מבחינת נסיבותיו והן מבחינת תוצאותיו, יסתיים בניגוד למקובל באי הרשעה. לא נעלמו מעינינו המלצות שירות המבחן לשקול המנעות מהרשעה, אך לא מצאנו בכך כדי להצדיק זאת בעניין דנן, בוודאי כשהמדובר בעבירת אלימות חמורה ובהנתן האינטרס הציבורי למגר תופעות מסוג זה באמצעות אכיפת החוק באמצעות אנשי החוק, דרישה המופנית כמובן גם כלפיהם כנותני דוגמה ומופת לציבור.
"אמון הציבור במשטרת ישראל תלוי ביכולת השוטרים לרסן עצמם ולהתנהג באופן מקצועי, גם אם התנהגות האזרח העומד מולם מקוממת ומרגיזה. מן השוטר נדרשת אפוא התנהגות שאינה נופלת ברמתה ומוסריותה מזו הנדרשת מאזרח, ובענייננו למרבה הצער, לא כך היה הדבר". עונשיהם של השוטרים נותרו בעינם.
עוד אומר המחוזי, כי לא הייתה כל הצדקה להסתפק בשל"צ בעניינו של רז, אשר הוביל את תקיפתו של האזרח. השופטים אומרים, כי בכור חרגה ממתחם הענישה שהיא עצמה קבעה - לפחות שישה חודשי עבודות שירות - והטילה עליו עונש ש"אינו מידתי וחורג חריגה של ממש ממתחם העונש הראוי באופן המקל משמעותית מהנדרש". רק לנוכח חלוף הזמן, נמנע המחוזי מלהחמיר בעונשו של רז.
המחוזי מציין עוד, כי רז המשיך לשרת במשטרה גם לאחר שהוגש נגדו כתב האישום, והוא פוטר רק בשנת 2012 לאחר שהועמד לדין בעבירה נוספת. השופטים מעירים, כי בנקודה זו טעתה בכור כאשר ייחסה את פיטוריו של רז לאירוע בכפר קאסם. את המדינה ייצגה עו"ד מיכל פרייסמן, ואת השוטרים - עוה"ד אוהד חן, הילה פרוגוזין, מנשה סלטון, משה אלון ויאיר רגב.

תאריך:  26/07/2015   |   עודכן:  26/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזי: אין להימנע מהרשעת שוטרים אלימים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
שני שוטרים ושני אזרחים נעצרו בחשד לבידוי ראיות ושיבוש מהלכי משפט, שהביאו לפתיחת חקירה נגד אדם אחר בחשד לסחר בסמים
איתמר לוין
המדינה: תמיר ניג'ם ירה לעבר אמו חמישה כדורים מטווח קצר לאחר שנפוצו שמועות שהיא קיימה קשר אינטימי מחוץ לנישואין
איציק וולף
בית משפט השלום בירושלים גזר את דינו של פקד מוטי מהגר, שתועד מכה באלה נערים בפינוי עמונה    ישלם לאוצר המדינה 10,000 שקלים בגין כל אחד מהמתלוננים נגדו    השופט פולוק: אילולא הטיעונים לעונש של המאשימה, בית המשפט היה נוטה להטלת עונש חמור יותר
איציק וולף
משטרת ישראל הציבה בתחתית הר-הבית שלט ובו הנחיות דרקוניות המופנות ליהודים המעוניינים לעלות לסיור במקום הקדוש ביותר לעם היהודי    בניגוד להנחיות בשלט - הפוגעות בזכויות חוקתיות של המאמינים היהודים, שאינם אלימים - ממשיכה המשטרה להתעלם מהנפת שלטים ודגלי חמאס ודאעש על ההר
איציק וולף
פקד מוטי מהגר, שהורשע ביולי 2014 בארבע עבירות אלימות חמורות, עדיין משרת במשטרת ישראל ולא הושעה    מאז שהוגש נגדו כתב האישום אף קודם בדרגה    מדור המשמעת במשטרה הבהיר: הרשעה לא תקבע האם שוטר יפוטר או לא    ביום שני הקרוב ייגזר דינו והוא צפוי להיות לכל היותר עבודות שירות    איש לא דרש ממהגר להשיב לקופה הציבורית חלק מפיצויי העתק ששולמו לנפגעי האלימות שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il