X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ילין לפידות ואלטשולר שחם בראש הדירוג, מגדל ומיטב דש משפרים את מעמדם בין המנהלים הבינוניים, מור ראשון ואחריו אלומות כשתמיר פישמן משפר את מצבו
▪  ▪  ▪
יאיר לפידות [צילום: יח"צ]

אחרי הסאגה היוונית בגוש האירו, חזרו השווקים לשגרה של עליות שערים המאפיינות אותם בתקופה האחרונה, וסייעו לבורסה המקומית להגיע לרמות שיא.
אלו נתמכות בין היתר בהמשך הזרמת הכסף של הציבור לבורסה באמצעות קרנות הנאמנות, שבחירתן, בהתאם לצרכי הלקוח, היא משימה לא פשוטה. אחד מכלי העזר לבחירת מנהל קרן הוא דירוג "גלובס-מעלות", שמבצעת חברת הדירוג S&P מעלות.
דירוג זה, המתפרסם זה שמונה שנים, מבוסס על מדידת ביצועים לתקופות של שנתיים עד חמש שנים, ובנוסף משקלל גם פרמטרים איכותיים. תוצאות הדירוג מסומנות באמצעות כוכבים, תוך חלוקה של הגופים המדורגים לגדולים ובינוניים, על-פי היקף הנכסים המנוהלים על ידיהם ומדורגים בדירוג הכוכבים של מעלות.
הדירוג הנוכחי, המעודכן לסוף הרבעון השני של 2015, מצביע על שמירת הססטוס-קוו בצמרת הטבלה, אותה ממשיך להוביל בית ההשקעות ילין לפידות, כאשר אליו ממשיך להיצמד בית ההשקעות אלטשולר שחם.
ילין לפידות, שכבש את צמרת הדירוג כבר בסוף שנת 2014 ומאז לא נפרד ממנה, נהנה ברבעון החולף מציון ממוצע של 4.5 כוכבים, שיפור ביחס לממוצע הקודם שלו - 4.4 כוכבים.
מספר הקרנות המדורגות של ילין לפידות הוא 26, ובפילוח הקרנות שהוא מנהל על-פי קטגוריות נמצא בית ההשקעות בראש קרנות אג"ח מדינה בארץ, אג"ח שקליות בארץ ואג"ח כלליות בארץ. קטגוריות נוספות שבהן הוא בולט לחיוב הן אג"ח חברות והמרה בארץ ומניות בארץ.
כאמור, גם אלטשולר שחם ממשיך לבלוט לחיוב בדירוג, ועם ציון ממוצע של 3.875 כוכבים מצליח לשמור על המקום השני בטבלה, וגם מציג שיפור ביחס לממוצע הקודם שלו, שעמד על 3.375 כוכבים.
אלטשולר שחם מוביל את הטבלה בקטגוריית אג"ח חברות והמרה בארץ ומניות בארץ, ובולט לחיוב בקטגוריות נוספות של מניות בחו"ל ואג"ח מדינה בארץ.
לעומת זאת, הקרן הכספית של אלטשולר שחם ממוקמת במקום ה-5 מתוך 6, ובאג"ח חו"ל הוא תפס רק את המקום ה-4 מתוך 6. מספר הקרנות המדורגות שלו עומד על 27.
מי שהצליח לשפר את מיקומו בטבלה וניצב אחרי שני בתי ההשקעות המוזכרים הוא מגדל, שהציון הממוצע שלו עמד בסיכום רבעוני על 3.375 כוכבים - שיפור ביחס לציון ממוצע של 3 כוכבים בדירוג הקודם, שסייע לו לעלות מהמקום הרביעי לשלישי.
בפילוח קטגורי, מגדל, עם 65 קרנות מדורגות, ממוקם בצמרת בין היתר בקטגוריות אג"ח שקליות בארץ ואג"ח בחו"ל, לעומת כמה קטגוריות שבהן הוא ממוקם בחלק התחתון של הטבלה, למשל אג"ח מדינה בארץ ואג"ח כללי בארץ.
בית השקעות נוסף שרשם שיפור במיקומו הוא מיטב דש, שהציון הממוצע שלו עלה מ-3 ל-3.11, מה שסייע לו לעלות מהמקום החמישי לרביעי מבין מנהלי הקרנות הגדולים.
גם בחלק התחתון של טבלת הדירוג נשמרה היציבות, ושם בית ההשקעות אקסלנס ממשיך להסתכל על כל המתחרים מלמטה (כמו בדירוג הקודם), עם ציון ממוצע של 2 כוכבים - ירידה ביחס לממוצע הכוכבים שלו בדירוג הקודם, שעמד על 2.375.
אקסלנס נמצא בתחתית במרבית הקטגוריות, בהן אג"ח חברות והמרה בארץ, אג"ח כללי בארץ ואג"ח בחו"ל. בית ההשקעות בולט לחיוב בקטגוריית הקרנות הכספיות, שם הוא תופס את המקום השני אחרי מיטב דש.
פורסט התברג שלישי בבינוניים
אצל בתי ההשקעות הבינוניים (בגודל), ממשיכה התחרות העזה בין מור ואלומות ספרינט, כאשר מי שידו על העליונה הפעם הוא מור.
מור שמר על הציון הממוצע שלו מהדירוג הקודם - 4.2 כוכבים, מה שהספיק לו כדי להתמקם במקום הראשון על חשבונו של אלומות ספרינט, שנסוג למקום השני אחרי שהציון הממוצע שלו ירד מ-4.2 ל-4 כוכבים.
מספר הקרנות שמנהל מור הוא 8, ואילו מספר הקרנות בניהול אלומות ספרינט עומד על 15. מור בולט לחיוב בין היתר בקטגוריות אג"ח שקליות בארץ ואג"ח חברות והמרה בארץ, ואילו אלומות ספרינט בולט בקטגוריות מניות בחו"ל ואג"ח כללי בארץ.
מי שהצטרף הפעם לדירוג ותפס מקום בצמרת הוא בית ההשקעות פורסט, שעם ציון ממוצע של 3.66 כוכבים התברג למקום השלישי מבין מנהלי ההשקעות הבינוניים. זאת, לאחר שהצליח להתמקם בחלק העליון בקטגוריות אג"ח כללי בארץ, אג"ח חברות והמרה בארץ ואג"ח מדינה בארץ.
בית ההשקעות תמיר פישמן הצליח לשפר את מיקומו בטבלה, ולעלות מהמקום החמישי לרביעי, אחרי שהציון הממוצע שלו עלה מ-2.83 ל-3.5 כוכבים, כשהוא בולט לחיוב בקטגוריית מניות בארץ. מי שבלט לשלילה הוא בית ההשקעות אנליסט, שהציון הממוצע שלו ירד מ-3.16 ל-2.83 והוריד אותו מהמקום השלישי לשביעי מבין מנהלי ההשקעות הבינוניים. אנליסט, עם 20 קרנות מדורגות, נמצא בחלק התחתון בכמה קטגוריות, בהן אג"ח מדינה בישראל, אג"ח חברות והמרה בארץ ואג"ח כללי בארץ.
גוף נוסף שספג פגיעה בדירוג הממוצע שלו הוא בית ההשקעות אי.בי.אי, עם 23 קרנות מדורגות, שהסתפק הפעם בציון ממוצע של 2.5 כוכבים, לעומת 2.66 בדירוג הקודם, וירד מהמקום השביעי לשמיני.
לעומתו, בית ההשקעות אילים, עם 9 קרנות מדורגות, הצליח לשפר את הציון הממוצע שלו מ-3 ל-3.4 כוכבים, ובלט לחיוב בקטגוריות אג"ח מדינה בארץ ואג"ח שקליות בארץ.
כמו בבתי ההשקעות הגדולים, גם בבתי ההשקעות הבינוניים נשמרת היציבות בתחתית - שם בולט איילון, שהציון הממוצע שלו ירד מ-2.33 ל-1.83 כוכבים והותיר אותו במקום האחרון, ומעליו ניצב אפסילון, שהציון הממוצע שלו ירד מ-2.5 ל-2.16 ומיקם אותו מיד מעל איילון.
איילון ממוקם בתחתית הטבלה בקטגוריית אג"ח כללי בארץ, מניות בארץ ואג"ח מדינה בארץ, ואילו אפסילון ממוקם בשיפולי הטבלה בקטגוריות אג"ח שקליות בארץ, מניות בארץ ומניות בחו"ל.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  24/07/2015   |   עודכן:  24/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלטשולר שחם בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי בראש דירוג מנהלי קרנות הנאמנות הגדולים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
צוות פנימי של הבנק הפדרלי מעריך כי הריבית שם תעלה ברבע אחוז עד לסוף השנה, האינפלציה תישאר נמוכה במשך 5 שנים נוספות וכי הכלכלה תצמח באיטיות    המידע הרגיש נחשף בטעות זמן קצר לאחר שהוצג
עופר וולפסון
חברת אנת'ם תרכוש את יריבתה סיגנה בעסקה של כ-54 מיליארד דולר    לפני שבועיים הוכרז על מיזוג בין שתי ענקיות הביטוח אטנה והומאנה
עופר וולפסון
סקר מעלה כי שליש מהישראלים צמים בתשעה בבאב    רוב החילונים חוששים ביותר משחיתות בקרב מקבלי ההחלטות
עופר וולפסון
הלך הרוח מדגיש את הקשיים בפניהם צפוי ממשל אובמה כדי לאשרר את ההסכם בקונגרס    מזכיר המדינה לקונגרס: "ידידינו בישראל עלולים למצוא את עצמם מבודדים יותר ומואשמים יותר"    אומר כי ההסכם עם אירן האריך את זמן הפריצה לפצצה ובכך מגן על ישראל לעומת המצב הקודם
עידן יוסף
מפעילי תחבורה ציבורית שלא יטפלו בתקלה ברב-קו שהונפק בידי חברה אחרת צפויים לתגובה חמורה מצד משרד התחבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il