X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשדות: טבע משווקת באמצעות "סלא" סדרה של תרופות מתוצרת חברות מתחרות ובכך מונעת תחרות אמיתית בשוק התרופות החשדות לתיאום מחירים באופן בלתי חוקי הועלו בתלונה שהוגשה על-ידי בעלי מניות של חברת טבע במכתב-תשובה דחתה טבע את כל הטענות נגדה ▪ איסוף הראיות מבוצע בימים אלה לקראת החלטה: האם לפתוח בחקירה פלילית נגד טבע
▪  ▪  ▪
ויגודמן. הסדר כובל? [צילום: סיון פרג]

חשיפה ב-News1: רשות ההגבלים העסקיים מבצעת, בימים אלה, בדיקה בטענות שהועלו נגד קבוצת טבע, בראשה עומד ארז ויגודמן (נשיא ומנכ"ל), בחשד לשיווק תרופות של חברות מתחרות, וזאת לקראת החלטה האמורה להתקבל בקרוב: האם לפתוח בחקירה נגד טבע בחשד לקיומו של הסדר כובל, בלא היתר - דבר המהווה עבירה על חוק ההגבלים העסקיים.
הדיונים ברשות ההגבלים העסקיים מתקיימים באגף החקירות, בעקבות תלונה פרטנית שהגישו כמה בעלי מניות בחברת טבע, הרשומה למסחר בבורסה בישראל ובארה"ב, באמצעות עורך הדין חגי אדורם. הפעילות הבלתי חוקית הנטענת מבוצעת במשך שנים רבות. עיקרי התלונה:
  • קבוצת טבע מספקת בישראל שירותי הפצה ושיווק למוצרים של חברות מתחרות, באמצעות חברה-בת: סלומון לוין ואלשטיין (להלן: סלא"). חברה זו פועלת במקביל לחברת טבע ישראל, המספקת שירותי שיווק והפצה למוצריה של קבוצת טבע;
  • שירותי ההפצה והשיווק של החברות המתחרות מסופקים לבתי חולים, לבתי מרקחת ולרשתות שיווק;
  • סלא מפיצה ומשווקת את התרופות שלהלן, וזאת במקביל לתרופות של טבע המשווקות ומופצות על-ידי החברה המקבילה (טבע ישראל). להלן כמה דוגמאות:
  • בטאפרון מתוצרת באייר, משווקת במקביל לקומפקסון מתוצרת טבע;
  • נורופן מתוצרת נוברטיס, משווקת במקביל לארטופן מתוצרת טבע;
  • קאליקס מתוצרת ג'נסן, משווקת במקביל לדוקסורוביסין מתוצרת טבע;
  • אטקנד מתוצרת אסטרה זנקה, משווקת במקביל לקנדסרטן פלוס מתוצרת טבע.
בכתב התלונה נמסר, כי סלא וטבע ישראל מתנהלות, במסגרת קבוצת טבע, כשתי חברות מקבילות. לראיה: מנכ"ל סלא הינו חבר הנהלת טבע ישראל; טבע ישראל מספקת לסלא שירותים שונים, כגון: מערכות מידע ומרכז לוגיסטי.
בכתב התלונה נטען, כי עצם שיווק והפצה של תרופות מתחרות, הינו הסדר כובל הנוגד את החוק, הסדר כובל המסכל תחרות אמיתית בשוק. נטען עוד: "מנכ"ל סלא יושב בהנהלת טבע, כך שטבע נחשפת באופן פוטנציאלי למידע תמחורי ושיווקי של החברות הזרות, ואילו החברות הזרות, באמצעות נציגן, מנכ"ל סלא, נחשפות למידע תמחורי ושיווקי של חברת טבע. חשיפה הדדית זו עלולה לגרום לתיאום מחירים, מכירות ומבצעים, גם אם באופן לא מודע, ולהוות הפרה לכאורה של חוק ההגבלים העסקיים".
במכתב הדרישה שהופנה לטבע, על-ידי בא-כוחם של בעלי המניות, נתבקשה הנהלת טבע להתחיל מיידית בהליך של הפסקת הפצת התרופות הזרות, והשתחררות מהסכמי ההפצה עם החברות הזרות.
טבע דוחה את הטענות
חברת טבע דוחה את כל הטענות שהועלו. במכתב תשובה לעו"ד אדורם ששוגר באמצעות עו"ד חגי דורון, היא אומנם מאשרת כי חברת סלא מספקת שירותי שיווק והפצה גם לחברות מתחרות בטבע, באמצעות סלא. אך לגישתה, המוצרים משווקים "על-פי הנחיות אותן היא מקבלת מן החברות או נציגיהן". בניגוד לנטען, נאמר עוד, סלא אינה פוגעת בטבע או בבעלי מניותיה. נהפוך הוא: סלא מהווה מקור רווח נוסף לטבע.
טבע דוחה, במקביל, את הטענות לתיאום מחירים ו/או למימון מערך השיווק וההפצה של סלא. לגישתה, סלא פועלת באופן עצמאי, ולא קיים חשש לתיאום מחירים בינה טבע ישראל המשווקת את תרופות מתוצרת חברת טבע.
ההכרעה האם לחקור: תוך זמן קצר
ל-News1 נודע, כי מכתב התלונה, כמו גם תשובותיה של טבע, מצויים בידי חוקרי הרשות להגבלים עסקיים. בחינת נושא זה נעשית, בימים אלה, לקראת קבלת החלטה מכריעה: האם להורות על חקירה פלילית נגד טבע ומנהליה, בחשד לעבירות על חוק ההגבלים העסקיים.

תאריך:  27/07/2015   |   עודכן:  27/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשד: קבוצת טבע משווקת תרופות חברות מתחרות תוך עבירה על החוק
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
החלטה אם לחקור
אורג  |  27/07/15 10:11
2
אם זה נכון-חייבים חקירה
אורי יהודה  |  27/07/15 10:54
3
כנסו כנסו....
עזר מzion...  |  27/07/15 10:54
4
השחיתות גדולה בהרבה
אחת מהעם  |  27/07/15 18:39
5
טבע עצמה היא חברה לא חוקית
אני נגעלת מטבע   |  28/07/15 15:00
6
שילמו מיסים 0 אחוז חזירות ל"ת
אולמרט והירשזון   |  29/07/15 14:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
טוענת שלא קיבלה את מלוא התמורה על עבודות הפיתוח שביצעה בצור יגאל בשנות ה-90 במסגרת פרויקט "שבעת הכוכבים"
איתמר לוין
עו"ד מקרית ביאליק הגיש לבית המשפט בעכו בשם לקוחות המתגוררים במרכז הארץ תביעה בטענה לנזקים שאירעו בנתב"ג בידי חברות הממוקמות במרכז - רק משום שזהו ביהמ"ש הקרוב למשרדו
יפעת גדות
שורה של מפעלים באזור מפרץ חיפה ממתינים לחיבור לגז טבעי דרך צינור שהקמתו אושרה לראשונה השבוע בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה    האישור הושג לאחר שהשר להגנת הסביבה, אבי גבאי, פנה לכל הגורמים הנוגעים בעניין וזירז את אישור התוכנית    המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפעול לעידוד מפעלים לחיבור ושימוש בגז טבעי שמזהם פחות את האוויר
איציק וולף
מייק האקבי, מהמתמודדים על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, תקף את ממשל אובמה על הסכם הגרעין    "נאיבי מצידו לסמוך על האירנים"
איציק וולף
בית המשפט העליון הורה למדינה להשיב בתוך 10 ימים מדוע לא יבוטל צו התפיסה הצבאית של הקרקעות שעליהן נבנו בנייני דריינוף, לנוכח כוונת המינהל האזרחי להכשיר את הבנייה האזרחית במקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il