X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מטרת הרשות החדשה: הסרת ביורוקרטיות מיותרות, מתן אפשרות להגדיל את מסלולי ההטבה ליזמים וקיצור הזמנים מרגע הגשת הבקשות לקבלת מענקים מהמדינה ועד ומתן המענקים בפועל יו"ר ועדת הכספים התנה את אישור החוק בהתחייבות שמירת הזכויות של המועברים ממתימו"פ ומשרד הכלכלה
▪  ▪  ▪
אבי חסון. גוף חדש [צילום: יח"צ]

המונח "לשכת המדען הראשי" לא יהיה יותר בשימוש ומעתה אימרו "הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית".
בתום דיונים ממושכים, אישרה (יום ב', 27.7.15) ועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק להקמת רשות לאומית לחדשנות, שתפעל בכפוף למדען הראשי. המטרה - הסרת ביורוקרטיות מיותרות, מתן אפשרות להגדיל את מסלולי ההטבה ליזמים וקיצור הזמנים מרגע הגשת הבקשות לקבלת מענקים מהמדינה ועד ומתן המענקים בפועל.
שר הכלכלה, אריה דרעי, אמר בהציגו את הצעת החוק בפני ועדת הכספים, כי "הקמת הרשות תאפשר להגדיל את כמות הכסף שתעמוד לרשות המדען הראשי על-מנת לתת יותר מענקים להגדלת הצמיחה והייצוא". יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התנה את אישור הצעת החוק בהבטחת משרדי האוצר והכלכלה לשמירת זכויות העובדים שיועברו ממשרד הכלכלה או מעמותת 'מתימו"פ' לרשות. הצעת החוק צפויה לעלות לאישור סופי במליאת הכנסת במהלך השבוע הנוכחי.
הצעת החוק הוכנס הצורך של מועצת הרשות החדשה להביא לאישור ועדת הכספים עניינים הקשורים לגיוס הון, לדווח אחת לשנה על פעילות הרשות, על מסלולי ההטבה והמענקים שניתנו לחברות במשק וכן על תוצאות הבקרה שתקיים הרשות לגבי העמידה ביעדים ובהתחייבויות של החברות שיזכו במענקים.
חברי הוועדה דרשו למנוע העברת ידע מישראל לחו"ל ע"י חברות שיזכו למענקים. אנשי המדען הראשי ומשרד הכלכלה טענו שעיקרון שמירת הידע ממשיך להתקיים אך נדרשת גמישות. נציג הלשכה המשפטית במשרד הכלכלה, צפריר נוימן, אמר כי "בעבר חברה שקיבלה מענקים לא יכלה להוציא ידע מישראל. עתה, יש מסלולי מועצה (מועצת הרשות), שבחלקם הידע לא רלוונטי ובחלק יש הסדרים מקלים. הסמכות בעניין בידי מועצת הרשות, לקבוע את ההסדרים.
ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר כי "המדינה לא יודעת לעמוד על זכויותיה ובחוק הזה אין התייחסות למקרים של חילוקי דעות בעניין ידע שהועבר לחו"ל. האם הנושא יידון בבית משפט או אצל בורר. למה אין סנקציות אם מישהו העביר ידע ללא אישור? יש להעדיף מסלולים שכוללים חובת השארת הידע בארץ".
נוימן השיב: "מי שמכריע בעניין הוא בית המשפט לעניינים מנהליים. לגבי העברת ידע מחוץ לישראל ללא אישור, בידי ועדת המחקר יש סנקציה פלילית לפיה מי שפעל ללא אישור או בניגוד לסיכומים בהתאם למסלול ההטבה, צפוי לעונש של עד 3 שנים מאסר, זו עבירה פלילית".
המדען הראשי, אבי חסון, אמר כי "גם היום לעיתים יש אינטרס למדינה להעביר ידע, כי בתמורה לידע שהיא מעבירה, היא מקבלת ידע שווה ערך מבחינת ערכו הכלכלי. ב-28 המסלולים הקיימים יש מגוון הסדרים בנוגע להעברת הידע. אין כאן קביעה גורפת. מאפשרים למועצה לקבוע את ההסדרים כשלכל מסלול ועדת המחקר תאשר את ההסדר בכל מקרה פרטני".
יו"ר ועדת הכספים גפני, ביקש לחזק את דבריו של ח"כ רוזנטל ואמר כי "המדינה משקיעה 1.5 מיליארד שקל ולעיתים יותר לעידוד התעסוקה והצמיחה בארץ וכאן מאפשרים העברת ידע לתעסוקה בסין ובמדינות אחרות. ראוי לנקוט עמדה יותר נוקשה בעניין".
חסון השיב: "יש לנו העדפה ברורה לייצור בארץ, אך לעיתים מוצר דורש תשתיות ייצור שאינן קיימות בארץ, אבל עדיין רוצים לייצר פעילות כלכלית של חברות שמייצרות את הטכנולוגיה אך לא מייצרות את המוצר הפיזי. לכן לא כדאי להגביל מאוד את האפשרויות להעברת ידע לחו"ל". גפני ענה לו כי "אנחנו נותנים את הגמישות אבל ועדת הכספים תעקוב אחרי העניין. אם יהיו תלונות נבצע תיקוני חקיקה. חשובה לנו הצלחת המדען הראשי והגמישות בפעילותו, אך מקווים שלא יוביל לניצול לרעה של מסלולי ההטבה תוך הוצאת ידע יקר מישראל לחו"ל".
שמירה על הזכויות
בעניין זכויות העברתם העובדים ממשרד הכלכלה ומעמותת מתימו"פ (מרכז התעשיה הישראלית למחקר ופיתוח), גפני התנה את אישור החוק בהתחייבות ממשית של הממונה על השכר באוצר בעניין ואף הגיש 'רביזיה' עד להעברת התחייבות זו בכתב. הוא הודיע שיסיר ובכך יאפשר להעלות את הצעת החוק לאישור במליאת הכנסת, אם אכן תגיע ההתחייבות כאמור.
יו"ר ועד עובדי מתימו"פ, יעקב פישר: "הולכים לפרק את העמותה עד אמצע השנה הבאה וגם אין לנו קביעות. רוצים שיובטח לנו רצף תעסוקתי, לפחות לעובדים מבוגרים. מזה 30 שנה אנחנו עובדים על חוזים אישיים. בשנה האחרונה ניסינו להגיע להסכם קיבוצי אמרו להמתין מקימים גוף חדש אך עד עכשיו אין כל הסכם. בניגוד לעובדי משרד הכלכלה, לנו אין לאן לחזור אם לא מרוצים מהמעבר לרשות".
הממונה על השכר באוצר, הממונה קובי אמסלם, הרגיע: "אין כאן אירוע של פיטורים אלא אופציה של שמירת זכויות מלאה למי שרוצה לעבור לרשות החדשה. מי שלא רוצה תימצא לו משרה בתוך שירות המדינה ומי שיעבור ויתחרט עד שנתיים תימצא לו משרה בתוך שירות המדינה. מי שלא ירצה לעבור לגוף החדש ואף לא להישאר בשירות המדינה, תוצע לו תוכנית פרישה שיכולה להגיע בקצה ל-40 חודשי משכורת מענק פרישה". לגבי עובדי מתימו"פ אמר אמסלם: "המעבר לרשות הוא הרבה יותר טוב ממעמדם במתימו"פ, כי זה מעבר לתאגיד סטטוטורי".
עניינים נוספים שסוכמו היום נוגעים למיקום הרשות בירושלים, שיחויב בחוק בתוך 4 שנים ממועד הקמתה, החלטה כי גיוס הון ע"י הרשות ידרוש קבלת אישור בוועדת הכספים וכי הפרוטוקולים של מועצת הרשות יפורסמו בהשמטת פרטים חסויים של חברות. הצעת החוק תועלה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת לאחר הסרת הרביזיות כאמור.

תאריך:  27/07/2015   |   עודכן:  27/07/2015
+"סגני השרים יהיו רוח רפאים בממשלה"
23:52 27/07/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קשיים חוקתיים בהצעת החוק הנורווגי  ▪  "יש בהצעה שיבוש חוקתי בכך שההצעה תחול באופן מיידי. בשונה מהתיקונים שחוקקו בחוקי המשילות, שתחולתם הייתה רק מהכנסת הבאה"

סגן השר ירון מזוז [צילום: דוברות הכנסת]
+שקד: נשקלת הארכת תקופת ההתמחות לשנתיים
23:37 27/07/15  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון מס' 39), התשע"ה-2015. מוצע בה לתקן את חוק לשכת עורכי הדין, השינויים מתייחסים למבנה הלשכה, פעולותיה, מוסדותיה, ניהולה הכספי, ובעלי התפקידים בה. בנוסף לכך מוצעים שינויים בנושא ההסמכה לעריכת דין שעוסקים בפיקוח ההתמחות ובבחינה שלאחר מכן. בנאום בכנסת אמרה שרת המשפטים איילת שקד: "אנחנו שוקלים בכובד ראש להעלות את תקופת ההתמחות לשנתיים לאלה שעוד לא התחילו ללמוד".

+אושר בקריאה ראשונה: הגבלת השימוש במזומן
23:33 27/07/15  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לצמצום השימוש במזומן, התשע"ה-2015. בשנת 2014 אימצה הממשלה את מסקנות הוועדה לצמצום השימוש במזומן, שמטרתה צמצום תופעת הכלכלה השחורה והלבנת ההון בישראל. הצעת חוק זו קובעת איסור על מתן או על קבלה של תשלום במזומן בסכום העולה על 10,000 ש"ח במסגרת עסקאות, מתנות, תרומות, הלוואות או כשכר עבודה, מגבלה על קבלת תשלום במזומן על ידי רשות ציבורית בעד מסים, קנסות, אגרות ותשלומי חובה נוספים וכן קובעת איסור ספציפי על קבלת סכום במזומן העולה על 50,000 ש"ח בידי רואה חשבון או עורך דין במסגרת מתן שירות עסקי ללקוחו. בנוסף, הצעת החוק קובעת הסדרים ליצירתם של אמצעי תשלום חלופיים למזומן, שיהיו שקולים מבחינת השימוש והמחיר לתשלום במזומן.

+סמכויות השירות הלאומי עוברות למשרד החקלאות
22:36 27/07/15  |  

מליאת הכנסת אישרה את בקשת הממשלה בהתאם לסעיף 31(ד) לחוק יסוד: הממשלה, על החלטתה להעביר את שטח הפעולה: השירות הלאומי והשירות הלאומי-אזרחי מהמשרד לאזרחים ותיקים למשרד החקלאות ופיתוח הכפר.

+כבל: מבטל כל הפגישות עם אנשי האוצר
20:56 27/07/15  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל מחה במהלך הדיון במליאת הכנסת על ההחלטה להקים ועדת מיוחדת שתטפל בחוק השידור הציבורי במקום ועדת הכלכלה והאשים בכך את שר האוצר משה כחלון. "אני מודיע מכאן למנכ"ל משרד האוצר שאני מבטל את הפגישה שאמורה הייתה להיות לנו", אמר כבל. "אין לי עניין להיפגש עם איש מאנשי האוצר. אני לא מתכוון לסייע להם. בכל מקום שאוכל לעשות אני אכשיל. כל התהליך מטומא עכשיו".

+השר שלום: נביא לארץ עוד כ-7,000 יהודי אתיופיה
17:41 27/07/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה

שר הפנים הכריז כי בכוונתו להעלות את כל שארית יהודי אתיופיה וכי הוא מקדם החלטת ממשלה בעניין  ▪  "יועלו מאתיופיה 500 משפחות חיילי צה"ל"

שארית הקהילה תזכה לעלות [צילום: בן קלמר/פלאש90]
+לוי-אבקסיס נגד אלקין: "דרש ממני פרוטקשן"
14:23 27/07/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה

חברת הכנסת מישראל ביתנו אומרת כי שר הקליטה סחט אותה ואיים עליה על-מנת שתחלוק את תקציב הדיור הציבורי עם המשרד בראשו הוא עומד  ▪  אלקין "אמשיך להלחם על הזכויות של עולים נזקקים למרות ההשמצות"

לוי-אבקסיס. פנייה אסורה [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]
אלקין. שיחה אחת בלבד [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי חסון / Avi Hason  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פישר  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  רשות השידור  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר סופית: תוקם רשות לאומית לחדשנות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד טמטום סוציליסטי מבית המדרש ל"ת
של ממשלת "ימין"  |  27/07/15 23:54
2
עד שהאקדמיה תעדכן גירסתה
יוסי ארגואן  |  28/07/15 08:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עופר וולפסון
חברת הכנסת מישראל ביתנו אומרת כי שר הקליטה סחט אותה ואיים עליה על-מנת שתחלוק את תקציב הדיור הציבורי עם המשרד בראשו הוא עומד    אלקין "אמשיך להלחם על הזכויות של עולים נזקקים למרות ההשמצות"
עידן יוסף
ח"כ צחי הנגבי יעמוד בראש ועדה מיוחדת שתדון בתיקון לחוק השידור הציבורי    יו"ר ועדת הכלכלה: ראש הממשלה החליט ללכת לי על הראש
יהונתן קלינגר
נדמה כי בשנים האחרונות מנסה המערכת הפוליטית לנגח את האופוזיציה ולהשתמש בצורה צינית בזכויות ובחובות המתלוות לתפקיד
עידן יוסף
ח"כ בצלאל סמוטריץ' אומר כי חוות הדעת של המשנה ליועמ"ש האוסרת על מימוש מדיניות ההתיישבות באמצעות החטיבה להתיישבות היא התערבות חמורה
עידן יוסף
הרשות לפיתוח כלכלי תסייע לבדואיות להסיר חסמי תעסוקה    יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה: הפתרון לתנאים הלא אנושיים בהם נאלצות נשים לגדל משפחות הוא הכרה בכפרים הלא מוכרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il