X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי בתל אביב קובע: אם עבריין העביר סכום הגדול מזה שהוטל עליו כקנס אך לא מספיק לתשלום הפיצויים לקורבנותיו והקנס - ניתן לשלוח אותו למאסר
▪  ▪  ▪
ברלינר. פרשנות סעיף 77(ג)

עבריין מורשע ייכלא אם לא שילם קנס, גם אם העביר סכום גדול יותר וזה הופנה לפיצוי קורבנותיו. כך קובעת (8.7.15) נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דבורה ברלינר.
יצחק מוסרי הורשע במסגרת הסדר טיעון בשורה של מעשי מרמה ונדון ל-50 חודשי מאסר ולקנס של 25,000 שקל או שמונה חודשי מאסר תמורתם. הוא גם חויב לפצות את קורבנותיו ב-200,000 שקל. מוסרי העביר למרכז לגביית קנסות 75,000 שקל אשר הועברו לקורבנות. כיוון שכך, נקבע שהוא לא שילם את הקנס ושעליו לרצות את המאסר הנוסף.
לאחר שבית משפט השלום דחה את טענותיו של מוסרי נגד הטלת המאסר-חלף-הקנס, הוא ערער למחוזי וגם שם נדחו טענותיו. הנושא המרכזי בדיון היה סעיף 77(ג) לחוק העונשין, לפיו "לעניין גבייה, דין פיצויים לפי סעיף זה כדין קנס; סכום ששולם או נגבה על חשבון קנס שיש בצידו חובת פיצויים, ייזקף תחילה על חשבון הפיצויים".
ברלינר קבעה, בניגוד לטענת ההגנה, כי המילים "לעניין גבייה" חלות על המשפט כולו ולא רק על חלקו הראשון. לדבריה, "ככל שחולק פלוני הנאשם על חלף המאסר שהוצמד לקנס, עליו לעשות זאת במסגרת ערעור על פסק הדין המקורי", ואין הוא יכול לעשות זאת בנפרד מאוחר יותר.
ברלינר מדגישה: "כל מטרתו של הסעיף היא לקבוע סדרי קדימויות, דהיינו תשלום הפיצוי יקדם לתשלום הקנס ולא מעבר לכך. המילים 'לעניין גבייה' מצביעות על כך שזו הייתה מטרת המחוקק וזוהי הפרשנות הראויה. פרשנות זו עולה בקנה אחד גם עם פסיקה רבת שנים של בית המשפט העליון ולפיה, אין זה מן הראוי להטיל קנס ומאסר תמורתו שתכליתם האחת והיחידה היא תשלום הפיצויים".
ברלינר מוסיפה: "פרטנית בתיק הנוכחי השתלשלות הדברים צורמת במיוחד, משום שמדובר בהסדר טיעון מוסכם ביחס לכל אחד מרכיבי הענישה. נציין כי המערער שילם את הסכום המהווה את קרן הקנס, רק לאחר שהוצאה נגדו פקודת מאסר, כדי שיוכל להעלות את הטענה. התנהלות המערער זועקת חוסר תום לב. המערער יכול וצריך היה לעתור לדחיית תשלום הפיצוי אם אין ביכולתו לעמוד בו או פריסתו לתשלומים נוספים". סגן הנשיאה ג'ורג' קרא והשופטת אסתר נחליאלי-חיאט הסכימו עם ברלינר.

תאריך:  29/07/2015   |   עודכן:  29/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאסר חלף קנס - אם התשלום הועבר לפיצויים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר מטה המאבק לשחרור המרגל הישראלי מן הכלא האמריקני הכריז על סיום המאבק, לאחר ההודעה על שחרור פולארד ב-20 בנובמבר    ביקש מהציבור "לקחת צעד אחורה" ולהעניק לפולארד ולרעייתו לשקם את חייהם בשקט אחרי שנות המאסר והמאבק הארוכות
איציק וולף
השר לביטחון פנים פיטר מן המשטרה את מפקד מרחב מוריה לשעבר, תת ניצב ניסים אדרי, שלא טיפל בתלונה על הטרדת שוטרת בידי מי שהיה אז מפקד מחוז ירושלים וששיקר בחקירתו בנושא    ארדן: למרות הישגיו של אדרי - מעשיו מחייבים את פיטוריו
איתמר לוין
המשטרה טענה שהיה מקום להגיש את כתב האישום כדי להוכיח שהיא מטפלת גם במקרי אלימות במשפחה מצד נשים    ביהמ"ש זיכה את האישה בשל זוטי דברים וקבע: האישום דווקא פגע בשוויון
עידן יוסף
משרד התקשורת בוועדה לפניות הציבור: חברת סלולר שתסגור עסקה בלי הסכם חתום נהיר ופשוט - תיקנס    יו"ר הוועדה לפניות הציבור: הציבור צריך לדעת שאין "מתנות חינם"
עידן יוסף
עמותות שמקבלות את תקציבן ממשרד החינוך גוזלות את הגננות החרדיות והמשרד אינו מפקח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il