X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תקנות חדשות יאסרו מכירה או קנייה של ניירות ערך באמצעות ברוקר הקשור לגוף המבקש לבצע את העסקה גופים מוסדיים יחויבו לערוך הליך תחרותי לבחירת הבנק שישמור עבורם את ניירות הערך הקלות על חברי בורסה שאינם בנקים
▪  ▪  ▪
שורת רפורמות [צילום: פלאש 90]

שר האוצר, משה כחלון והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר פרסמו (יום ד', 29.7.15) תקנות האמורות להגביר את התחרות בתחום המסחר בניירות ערך.
על-פי התקנות, יבוצעו שלושה שינויים עיקריים בתחום המסחר בניירות ערך:
  • איסור גורף על ביצוע עסקות בניירות ערך ומטבע חוץ עם צד קשור ומתפעל - תיאסר מכירה או קנייה של ניירות ערך באמצעות ברוקר הקשור לגוף המבקש לבצע את העסקה, וכן מהבנק המתפעל של גוף זה.
  • ביצוע הליך תחרותי לעניין החזקת ניירות ערך - גופים מוסדיים יחויבו לערוך הליך תחרותי לבחירת הבנק שישמור עבורם את ניירות ערך ומלבד שהוא איננו הבנק המתפעל של גוף זה. ביצוע הליך תחרותי צפוי להקטין את היקף העמלות שמשלמים העמיתים בגופים המוסדיים.
  • ביצוע הליך תחרותי לעניין רכישה, מכירה או החזקה של ניירות ערך - הגופים המוסדיים יחויבו לבצע הליך תחרותי בגין מסחר של כל סוג נייר ערך בנפרד, ויידרשו לקבל הצעות משמונה מציעים לפחות למעט הבנק המתפעל של גוף זה.
עמלות העסקות לרכישה, מכירה והחזקה של ניירות ערך משולמות בסכום של מעל 300 מיליון שקל בשנה, בנוסף לדמי הניהול, מתוך כספי החיסכון של העמיתים בגופים מוסדיים.
ללא התייצבות פיזית
במקביל, ועדת החוקה של הכנסת, אישרה התיקון לצו איסור הלבנת הון החל על חברי הבורסה שאינם בנקים, שמטרתו עידוד התחרות בפעילות המסחר בניירות ערך של לקוחות פרטיים. כאמור, עיקר פעילות המסחר בניירות ערך של הלקוחות הקמעונאיים בישראל נעשית באמצעות הבנקים. למרות תעריפי העמלות האטרקטיביים המוצעים על ידם כבר היום ללקוחות אלה, חברי בורסה שאינם בנקים אינם מצליחים להתחרות באופן משמעותי במערכת הבנקאית, זאת בין היתר בשל העובדה שאין להם סניפים הפרוסים ברחבי הארץ, מה שיוצר נגישות נמוכה של לקוחות פרטיים אליהם. דרישת צו איסור הלבנת הון לזיהוי פנים אל פנים של לקוח בטרם פתיחת חשבון, מכבידה עוד יותר על חברי הבורסה שאינם בנקים בבואם לגייס לקוחות אלה.
מטרת התיקון היא להרחיב את האפשרות של חברי הבורסה לפתוח ללקוחותיהם חשבונות מבלי שהלקוחות יצטרכו להגיע אליהם פיזית לצורך זיהויים. התיקון יאפשר ללקוחות להעביר את כספם מחשבון קיים שיש להם בתאגיד בנקאי לחשבון חדש בחבר הבורסה ב"מערכת סגורה", כלומר, הכספים יצאו מחשבון בנק של הלקוח ובסופו של דבר יחזרו לאותו חשבון בנק. היות שהלקוח ממילא זוהה כבר על-ידי התאגיד הבנקאי בעת פתיחת חשבון הבנק שלו, ניתן להקל בזיהויו בעת פתיחת החשבון אצל חבר הבורסה.
בתיקון לצו מוצע לאפשר לחברי הבורסה לפתוח שלושה סוגי חשבונות במערכת סגורה, ללא צורך בזיהוי מלא של הלקוח: חשבון קסטודיאן (משמורת) המשמש רק לביצוע פעולות רכישה ומכירה של ניירות ערך ונכסים פיננסיים, ללא מתן שירותי המשמורת; חשבון במסגרתו יוכל חבר הבורסה להעניק רק שירותי משמורת לפיקדונות כספיים (חשבון שאינו מיועד כלל לביצוע פעולות בניירות ערך) וחשבון שבמסגרתו יוכל חבר הבורסה לתת את כל השירותים - שירותי ביצוע ושירותי משמורת לפיקדונות כספיים, ניירות ערך ונכסים פיננסים.

תאריך:  29/07/2015   |   עודכן:  29/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברוקרים יופרדו לחלוטין מהבנק המתפעל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
30% מהילדים לא היו חגורים כהלכה במושב הבטיחות    כל ילד שני בחברה הערבית נצפה לא חגור    מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה חייבת לשים בראש סדר העדיפויות את החזרת הנוכחות המשטרתית לכבישים ולרחובות, כדי להתריע נהגים מלסכן את חיי הילדים"
אלעזר לוין
ת"א המשיכה להיות העיר היקרה ביותר למשרדים, כאשר המחירים ודמי השכירות ללא שינוי    ירידה של 5% במחירי משרדים ברמת גן, עלייה של 6% בנתניה
אלעזר לוין
שר הבינוי חושף לראשונה סעיף מהותי מתקציב משרדו לשנים 2016-2015    30,000 שקל לדירה    יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: זהו סכום נמוך, אך מוטב מאשר בכלל לא    השיפוצניקים יזכו בהכנסות
יפעת גדות
לאור הממצאים המרגשים, בשנה הבאה צפויה חפירה ארכיאולוגית לחשיפת השרידים, במטרה שהמקום ישמש אתר זיכרון לעברה המפואר של הקהילה היהודית בווילנה
עופר וולפסון
חשודים כי הם האחראים להצתה במתחם כנסיית "הלחם והדגים" ב-18 ביוני    הצעירים מחזיקים באידיאולוגיה קיצונית השואפת לשנות את סדרי המשטר ולקרב את הגאולה במספר שלבי פעולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il