X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזהירה מהשקעת כספים באמצעות גורמים שלא קיבלו רישיון מתאים מאת הרשות, ואשר פעילותם זו אינה מפוקחת, כפופה לסיכונים משמעותיים הרבה יותר, שהתממשותם עלולה להביא לאבדן כל כספי ההשקעה של ציבור המשקיעים בהם
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

רשות ניירות ערך פרסמה (א', 2.8.15) אזהרה לציבור מפני הסיכונים הכרוכים בהשקעות שאינן מפוקחות. פרסום זה נעשה על-רקע הגידול שחל במספר המיזמים הפונים לציבור בפרסומים שעניינם הצעות לביצוע השקעות נושאות תשואה. באזהרה עמדה הרשות על הסיכונים הרבים אשר הציבור חשוף להם שעה שהוא מעביר כספיו לגורמים לא מפוקחים, ובהם סיכונים הנוגעים לאי חוקיות של הפעילות הפיננסית של אותם גורמים; חוסר יכולת שלהם לעמוד בהתחייבויותיהם כלפי המשקיעים; היעדר גילוי נאות ועוד.
אחד מסוגי המיזמים האמורים הינו חברות הפונות לציבור, לרוב באמצעות האינטרנט והדואר האלקטרוני, ומזמינות את הציבור לנהל עבורו כספים לשם השקעה בשוק ההון, אשר תתבצע תוך קבלת החלטות השקעה על-ידי החברה עבור לקוחותיה באמצעות תוכנות מחשב הכוללות אלגוריתם לבחירת השקעות - אלגו טריידינג. שירות זה מכונה לעיתים בשמות נוספים כגון: מסחר רובוטי ממוחשב או ניהול תיקים אוטומטי.
על-רקע הגידול במספר פניות ציבור בנושא, רשות ניירות ערך מבקשת להבהיר כי שירותי ניהול התיקים הממוחשב כאמור מחייבים בדרך כלל קבלת רישיון ניהול תיקים מרשות ניירות ערך ועמידה בהוראות המנויות בחוק. גורמים המבצעים פעילות זו ללא רישיון ניהול תיקים פועלים לכאורה בניגוד להוראות החוק. יודגש גם כי רישיון לניהול זירת מסחר או רישיון לייעוץ או לשיווק השקעות אינו רישיון מתאים לפעילות זו.
מטרתו של הדין בהקשר זה היא להגן על הלקוחות שכספיהם מנוהלים, והוא כולל בין היתר הוראות הנוגעות לחובות אמון וזהירות של מנהלי תיקי ההשקעות כלפי הלקוחות, הסדרת מצבים של ניגודי עניינים ומתן תמריצים למנהלי תיקי השקעות, הסדרים באשר לחובות סודיות ובאשר לאופן ההחזקה והניהול של נכסי הלקוח ונכסי מנהלי התיקים, חובות רישום עסקות וחובת דיווח ללקוח ולרשות.
כפי שצוין באזהרה לציבור מפני הסיכונים הכרוכים בהשקעות שאינן מפוקחות, כל השקעה פיננסית כרוכה מטבעה בסיכונים. אולם השקעת כספים באמצעות גורמים שלא קיבלו רישיון מתאים מאת הרשות, ואשר פעילותם זו אינה מפוקחת, כפופה לסיכונים משמעותיים הרבה יותר, שהתממשותם עלולה להביא לאבדן כל כספי ההשקעה של ציבור המשקיעים בהם.
בד בבד, יש לציין כי הפיקוח בפועל על פעילות שבגינה נדרש רישיון זירת סוחר (חברות פורקס) טרם החל וכי בקשות הזירות לקבלת רישיון נבחנות בימים אלה באופן פרטני.

תאריך:  02/08/2015   |   עודכן:  02/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות ני"ע מזהירה מניהול השקעות ממוחשב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לראשונה בהיסטוריה צריכת החשמל עברה את ה-12 אלף מגה-ואט    הרזרבה בשעת השיא הייתה כ-900 מגהוואט
איתמר לוין
יעיש השתתף בישיבה של ועדת מכרזים בעיריית טבריה למרות שדיווח בסיומה על ניגוד עניינים - ואף הצביע בעד הצעה שנפסלה לאחר מכן בידי בית המשפט בשל היותה תכסיסנית
איתמר לוין
רופא בכיר באגף השיקום הפסיק את מימון השהייה והטיפולים בארה"ב לחייל גולני שאיבד את שתי רגליו    בית המשפט: ההחלטה הייתה בלתי סבירה משום שהתקבלה ללא התייעצות עם מומחה שיקום
מחלקה ראשונה
נולד הפסל שיצר את פסל החרות
איתמר לוין
בית המשפט העליון דחה את ערעורו של ערן מלכה על מעצרו עד תום ההליכים    סולברג: המסוכנות של מלכה זועקת והרשעתו מטה את הכף לדחיית ערעורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il