X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי נגד משרד הביטחון:

שרירות לב ואטימות לנכה צה"ל

רופא בכיר באגף השיקום הפסיק את מימון השהייה והטיפולים בארה"ב לחייל גולני שאיבד את שתי רגליו בית המשפט: ההחלטה הייתה בלתי סבירה משום שהתקבלה ללא התייעצות עם מומחה שיקום
▪  ▪  ▪
חיילי גולני. תאונת אימונים [צילום: פלאש 90]

אגף השיקום במשרד הביטחון התייחס בשרירות לב ובאטימות לחייל גולני שאיבד את שתי רגליו, כאשר נסע להתאמת תותבות בארה"ב. כך קובעת (29.7.15) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דפנה אבניאלי.
ינון כהן נפצע קשה בזמן אימון בשנת 2003 ובמשך למעלה מעשור עבר תהליך קשה ובלתי מוצלח של התאמת תותבות. באוקטובר 2013 נשלח כהן בידי משרד הביטחון לחברת Hanger בארה"ב, אך במארס 2014 דיווח למשרד שאינו מסוגל ללכת בעזרת התותבות שהותקנו לו בחברה זו וביקש לעבור לחברת Step Ahead.
הרופא המוסמך הראשי, ד"ר עידו כץ, דחה את הבקשה ודרש מכהן לשוב ארצה. כהן נשאר בארה"ב, גייס תרומות ולבסוף קיבל תותבות המאפשרות לו כיום פעילות מלאה. משרד הביטחון סירב להחזיר לו את הוצאות השהייה הנוספת ואת עלות התותבות בסך 150,000 דולר.
אבניאלי קובעת, כי כץ היה חייב להתייעץ במומחה שיקום בטרם דחה את בקשתו של כהן. "היוועצות עם מומחים לתחום בו נדרש טיפול בנכה, לפני קבלת החלטה על הטיפול ותוך כדי הטיפול - במיוחד כאשר הטיפול אינו מצליח והנכה מתלונן על כאבים וחוסר נוחות, כבמקרה שלפני - אינה פריבילגיה של הרופא המוסמך אלא חובה המוטלת עליו. הימנעות מקיומה של חובה זו עלולה לעלות כדי רשלנות רפואית", היא אומרת.
אבניאלי מעירה, כי כץ עצמו הוא נכה צה"ל וקטוע רגל. "ניתן היה לצפות כי המשיב, אשר חווה בעצמו קושי בהתאמת תותבת ודרש, כי המשיב ישא בהוצאות נסיעתו לחו"ל לשם התקנת תותבת מתאימה, יגלה הבנה למצבו של המשיב, לאחר שהתברר כי ניסיון להתאים לו תותבות במכון Hanger לא צלח.
"המשיב כלל לא בדק אם מכון Step Ahead שאליו מבקש העותר לפנות, הוא מכון המסוגל להתאים לו תותבות אלא דרש, על דעת עצמו, מבלי להתייעץ עם מומחה שיקום, כי העותר ישוב ארצה כדי לבדוק את הגדמים. לעניין זה ראוי לשוב ולהדגיש, כי רופא בניו-יורק, ד"ר פרידן, שאליו הופנה העותר על-ידי המשיב, לא מצא כל בעיה בגדמים אלא בבתי הגדם שהותקנו במכון Hanger, אך גם בכך לא היה כדי להפיס את דעתו של המשיב, שדרש כי העותר ישוב לישראל וכאשר זה האחרון מיאן - הורה להפסיק את מימון שהייתו בארה"ב".
אבניאלי מוסיפה: "העותר הוא אדם צעיר, המבקש לממש את זכותו ליהנות מחייו, לצעוד בחופשיות, לרוץ ולשחות. אין מדובר במשאלת לב סתם, אלא בזכות יסוד, המעוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. זכותו של העותר לחיות בקהילת בני האדם בחופשיות ובנינוחות, מבלי להיזקק לתותבות מגבילות ולתרופות נרקוטיות לשיכוך כאבים, שלהן נזקק לאורך שנים, וחובתו של המשיב לסייע לו ככל הניתן במימוש זכות זו.
"במקום לעשות כן, הורה המשיב על הפסקת מימון שהייתם של העותר והמלווה בחו"ל, ולמעשה נטש את העותר לנפשו. התנהגות מעין זו, לא רק שהיא מצביעה על שרירות לב ואטימות, אלא היא התנהגות בלתי סבירה כלפי אדם נכה, שהופקר לחסדי אחרים מחוץ למולדתו". אכניאלי הורתה למשרד הביטחון להשלים את בדיקת המסמכים ולהחזיר לכהן את הכספים שהוציא, וכן לשלם לו הוצאות בסך 25,000 שקל. את כהן ייצג עו"ד ארז יערי, ואת משרד הביטחון - עו"ד יהודית אריאב-פוקס.

תאריך:  02/08/2015   |   עודכן:  02/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרירות לב ואטימות לנכה צה"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בושה
שירה  |  2/08/15 19:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
נולד הפסל שיצר את פסל החרות
איתמר לוין
בית המשפט העליון דחה את ערעורו של ערן מלכה על מעצרו עד תום ההליכים    סולברג: המסוכנות של מלכה זועקת והרשעתו מטה את הכף לדחיית ערעורו
עידן יוסף
התחרות בפס הרחב באינטרנט גוברת, והשלב השני ברפורמה יוצא לדרך - מתן שימוש בתשתיות פיזיות    בכך נפתחת התחרות לאספקת שירותים ללקוח גם באמצעות שימוש בתשתית תקשורת
אלעזר לוין
סעיף 4 לחוק מיסוי מקרקעין קובע במפורש: "הורשה איננה מכירה לצורך חוק זה"    היורשים יכולים להירגע אבל אם ירצו למכור את הדירה לאחר יותר משנתיים, יהיה עליהם לשלם מס שבח
איציק וולף
המשרד להגנת הסביבה פרסם אזהרה לתושבי השכונות הדרום מערביות של ירושלים ולתושבי המושבים והיישובים הסמוכים לאחר שבדליקה באבן ספיר נשרפו גגות אזבסט    התושבים נקראו להסתגר בבתים ולהפעיל רק מזגנים מפוצלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il