X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוד יאיר התיימר לבצע פעולות המבוצעות בדרך כלל בידי עורך דין ויצר אצל לקוחתו רושם סובייקטיבי שהוא עורך דין - והורשע שקיבל ממנה במרמה בנסיבות מחמירות 72,000 שקל
▪  ▪  ▪
ההוצאה לפועל בקריות

שופט בית משפט השלום בקריות, יוסי טורס, הרשיע (19.7.15) את דוד יאיר בקבלת דבר במרמה, לאחר שיצר אצל אישה רושם שהוא עורך דין וקיבל ממנה 72,000 שקל אותם שלשל לכיסו.
בשנת 2006 נזקקה לריסה זיידנברג לטיפול משפטי בתיקי הוצאה לפועל שהיו תלויים ועומדים נגדה. יאיר נטל על עצמו את הטיפול וקיבל ממנה את הכסף בטענות שווא שיעביר אותו להוצאה לפועל ולנושיה, אך כאמור גנב אותו לכיסו.
זיידנברג אישרה, כי יאיר לא אמר לה שהוא עורך דין, אך טענה שכך הבינה מדבריו ומהתנהלותו. טורס אומר, כי כמי שאינה מתמצאת בדקויות המשפט, אכן היה מקום לכך שזיידנברג תסבור שלפניה עורך דין, וזאת לנוכח הפעולות שהתיימר לבצע עבורה. עוד אמר, כי התרשם מאמינותן של זיידנברג ואמה, לעומת חוסר האמינות של יאיר.
טורס קובע: "הנאשם טען שלא הציג עצמו כעורך דין ואני מקבל את עדותו בעניין זה במובן זה שלא אמר באופן פוזיטיבי כי הוא עורך דין. אף המתלוננת הודתה בכך. ואולם העיקר בעיני אינו המצג הפוזיטיבי, אלא המצג הכולל, אשר לדעתי בנסיבות המקרה חייב הודעה ברורה לפיה הנאשם אינו עורך דין, אלא אדם הבקיא (לטענתו) בהליכי הוצאה לפועל ועל כן ידיעותיו מוגבלות כמו גם יכולתו ליתן שירות מלא כפי שרשאי לעשות עורך דין בלבד.
"בכל הודעותיו וכן בבית המשפט לא טען הנאשם שהדגיש בפני המתלוננת שאינו עורך דין. שתיקתו בעניין רועמת ויש לקבוע אפוא שהוא מעולם לא הפנה תשומת לבה לעובדה זו. המתלוננת פנתה אל הנאשם לקבלת טיפול שמקובל לפנות בגינו לעורך דין. הדבר היה ברור אף לנאשם שכן הוא עצמו הודה שנועץ בעורכי דין על-מנת לקבל החלטות בעניינה של המתלוננת. הנאשם אף פעל וביצע פעולות שברגיל מבוצעות על-ידי עורכי דין וחלקן כפי שנראה להלן מהוות פעולות שיוחדו לעורכי דין. בנסיבות אלו שתיקתו ביחס לעובדה שאינו עורך דין, עשויה להיחשב כמרמה".
עוד קבע טורס, כי צירוף הנסיבות מוביל לכך שיש להרשיע את יאיר בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות: "הנאשם לא היה גלוי עם המתלוננת באשר לעובדה שאינו עורך דין; הוא פעל תוך הסגת גבול מקצוע עריכת הדין; הוא קיבל החלטות בעלות משמעות רבה עבור המתלוננת מבלי שהיה כשיר לכך והכל מבלי שגילה לה עובדה זו; הוא שיקר למתלוננת בדבר מטרת הכספים וטען כי עליו להפקידם בקופת בית המשפט. 'גיוסו' של בית המשפט למטרת הכזב צובעת את התנהגותו של הנאשם בצבעים עזים אף יותר של חומרה; הוא חזר על מעשי המרמה לפחות ארבע פעמים; וסכומי המרמה משמעותיים".

תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי טורס / Yossi Tores
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יצר רושם שהוא עו"ד והורשע במרמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
במערכת הביטחון בוחנים את כל הכיוונים החקירתיים ביחס לרצח התינוק הפלשתיני בכפר דומא - הכיוון הלאומני, אך גם הכיוון הפלילי הפנים-פלשתיני    צוות שרים יגבש צעדי פעולה למניעת טרור יהודי
יצחק דנון
חברה קפריסאית תובעת 300,000 שקל בטענה שרשת בתי הקולנוע מפרה במזנונים פטנטים שלה בתחום המסכים הדו-צדדיים
איציק וולף, עידן יוסף
הבוקר החלו הכלים ההנדסיים בעבודות להקמת הרכבת הקלה    העבודות צפויות להימשך כשש שנים ויגרמו לפקקי תנועה שיורגשו עד נתניה
איתמר לוין
בית המשפט דחה את הערעורים ההדדיים על הפיצוי שיינתן למושב בשל פרויקט נתב"ג 2000: 10 מיליון שקל למיגון הבתים ו-2.4 מיליון שקל על ירידת ערך הבתים והנחלות
עידן יוסף
אין נפגעים    המשטרה פתחה בחקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il