X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק ישראל ממליץ על הקמת ועדת כרטיסי חויב שתסדיר את כללי התחרות בחום, תוך הרחבת הפעילות במועצה הלאומית לתשלומים לבעלי עניין נוספים חלק ניכר מהמחסומים להתפתחות בתחום - בגלל המונופול של חברת שב"א
▪  ▪  ▪
[צילום: Elise Amendola/AP]
מהו כרטיס חיוב?
כרטיס חיוב הינו אמצעי תשלום בו מידע על החשבון של המשלם מוטבע בפס המגנטי או בשבב וניתן לגשת אליו על-ידי מכשיר או
ממשק מתאים של מקבל התשלום, זאת בניגוד לכרטיס אשראי - הכולל מסגרת אשראי ומאפשר למחזיק לבצע רכישות או משיכות מזומנים עד לתקרה מוגדרת מראש. כרטיס חיוב מיידי מקושר לחשבון של מחזיק הכרטיס המחייב את החשבון עבור כל עסקה, בסמוך למועד ביצועה.

בבנק ישראל ממליצים על הקמת ועדת כרטיסי חיוב, אשר תסדיר ותגדיר את דרך הביצוע של העסקות בכרטיסי חיוב באופן שיאפשר את הגברת התחרות והיעילות תוך שמירה על היציבות והבטיחות בתחום. כך עולה (יום ב', 3.8.15) מפרסום דוח ביניים בנושא שרשרת הביצוע של עסקות בכרטיסי חיוב, ובו המלצות חדשות שנועדו לאפשר כניסת שחקנים חדשים ובכך להגביר את התחרות בשוק, לעודד את השימוש של כלל הציבור באמצעי תשלום אלקטרוניים, לייעל את השוק ולחזק את יציבותו. הציבור יכול להעביר את הערותיו לדוח הביניים עד ל-17 באוגוסט.
בישראל התפתח מודל לפיו חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) מספקת חלק גדול ומגוון בשרשרת ביצוע העסקות בכרטיסי חיוב, ובכלל זה מספקת את תשתית המתג. בבנק ישראל ממליצים על הרחבת הפעילות וההשתתפות במועצה הלאומית לתשלומים לבעלי עניין רלוונטיים נוספים, בהתאם למודל של הבנק העולמי. המועצה היא גוף מייעץ, המתווה אסטרטגיה תוך שיתוף של בעלי העניין ושקיפות מיטביים.
הוועדה קוראת להסדרת העקרונות והכללים לפיתוח הפרוטוקול - המפרט טכנולוגי המשמש להעברת עסקה בין הגורמים בשרשרת - ואת אופן השימוש בו. "ועדת כרטיסי החיוב" תסדיר את העקרונות והכללים לפיתוח הפרוטוקול והשימוש בו, ותבטיח שקיפות ונגישות של הפרוטוקול לכל הגורמים הרלוונטיים.
"יישום מודולרי של הפרוטוקול יאפשר לבחור וליישם את שימושי המסוף (הפונקציונליות) בהתאם לצורכי המשתמשים", נכתב בדוח, בו מצוין כי תמיכת מסופים בריבוי אפליקציות ובעסקות ללא מגע, יאפשרו התפתחות של אמצעי תשלום מתקדמים ודרכי ניתוב נוספות.
עוד נכתב בדוח כי אין לחייב ביצוע עסקות דביט על גבי מתג ה-ATM, שכן התרומה של הוספת אפשרות זו מוטלת בספק. מתג ה-ATM הינה התשתית המשמשת לניתוב בקשות לאישור משיכת מזומן מסולק (מפעיל ה-ATM) לבנק אצלו מתנהל חשבון מחזיק הכרטיס. ישנם מקרים בהם המתג מבצע גם סליקה של עסקות החובה והזכות שנוצרו על-ידי המשיכות בכספומט. בדוח מומלץ על הקמת ממשק סליקה מרכזי חדש לעסקות במתג ה-ATM לשם פישוט תהליך הסליקה, צמצום העלויות והקלה על הצטרפות של שחקן חדש למערכת.

תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח ביניים: כך תוגבר התחרות בכרטיסי החיוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מספר
שמ  |  3/08/15 18:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
פחות מיממה אחרי שמתה מפצעיה שירה בנקי בת ה-16, שנדקרה על-ידי ישי שליסל במצעד הגאווה, ריססו אלמונים כתובת תמיכה ברוצח    ח"כ גלאון: מי יטפל בלה פמיליה?
עופר וולפסון
תעודות סל העוקבות אחר מדדי מניות בחו"ל, גייסו בחודש יולי מעל 640 מיליון שקל, כשמתחילת השנה גייס אפיק זה כ-2.7 מיליארד שקל    ענף תעודות הסל הוסיף כ-2 מיליארד שקל תחת ניהולו לכ-113 מיליארד
עופר וולפסון
בין החותמים חברי כנסת מהמחנה הציוני, הבית היהודי, הליכוד, מרצ, הרשימה המשותפת, ש"ס וכולנו    "שומעים על כוונות לקצצו עוד יותר"
עופר וולפסון
העובדים טוענים לשינויים ארגוניים חד-צדדיים כגון העסקת עובדי קבלן והוצאת עבודות למיקור חוץ
עידן יוסף
רכבת ישראל סיימה את חיבור קו רכבת הנגב לרשת המסילות הארציות    המסילה מאשקלון חוברה לבאר-שבע    100,000 טון משא ישונעו בקו עד ספטמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il