X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תעריפים אחידים לאוטובוסים ולרכבות בגוש-דן, בחיפה והקריות, בבאר שבע ובעוטף ירושלים רמלה ולוד הופכות לחלק מגוש-דן
▪  ▪  ▪
מתחילים לעשות סדר [צילום: פלאש 90]
תחבורה בדרך שלנו: תושבי הפריפריה – אזרחים סוג ב'
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית, "תחבורה בדרך שלנו", מוחה על אישור חלקי של התוכנית, שאמורה הייתה לכלול גם את הפריפריה. מנכ"ל הארגון, איתי חיים, בירך על כך שלאחר כ-8 שנים של תכנון ודיונים, 3 שנים של דחייה בשל ויכוח בין משרדי האוצר והתחבורה, נעתרו המשרדים לבקשת טובה אבן-חן, נציגת תחבורה בדרך שלנו בלוד, להכליל את רמלה ולוד כחלק מגוש-דן, אך בכך אין די.
חיים אמר כי הותרת הפריפריה מחוץ לתוכנית נובעת מתחשיבים כלכליים ולא ענייניים וכי מצב זה מותיר על-כנו עיוותים משמעותיים בתעריפים, במיוחד בקווי אגד הבין-עירוניים בין ערים מרכזיות בצפון. כך למשל, נסיעה בקו קריית שמונה-עכו (500) עולה 39.50 ש"ח, טבריה-כרמיאל (קו 56) – 25 ש"ח וחצור הגלילית-עפולה (541/542) – 31.5 ש"ח.
"מדוע תושבי הפריפריה, שסובלים מנגישות בעייתית לתחבורה ציבורית, מתדירות לא-גבוהה בלשון המעטה וכן מריבוי יישובים במצב סוציו-אקונומי נמוך עד בינוני, צריכים לשאת במחיר, בשעה שתקציבי עתק מועברים לפרויקטים מסילתיים שחלקם מתקציב המדינה גבוה עשרות מונים מאישור תוכנית האחדת התעריפים בפריפריה? האם בעיני משרד האוצר תושבי הגליל המזרחי, עמק הירדן, הגליל התחתון, עמק יזרעאל ועפולה הם אזרחים סוג ב'?", שאלו ב"תחבורה בדרך שלנו".

אחרי שנים ארוכות של עיכוב יוצאת סוף-סוף לדרך רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית, אולם היא כוללת רק את התעריפים במטרופולינים ולא את הנסיעות הבין-עירוניות. הרפורמה, סוכמה ונחתמה (יום ג', 4.8.15) עם משרד האוצר. שר התחבורה ישראל כ"ץ הנחה את מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, להיערך מידית להפעלתה בחודשים הקרובים.
תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל - גוש-דן, עוטף ירושלים, חיפה והקריות ובאר שבע, יהיה אחיד, בהתאם לטבעות השונות הנכללות בו ויעמוד על מחיר נסיעה שווה לכל נפש. הנוסעים יוכלו לעבור בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה בודדת.
הרפורמה מציעה הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים, בכרטיסי מנוי חופשי-חודשי משולב לרכבת ולאוטובוסים. כך לדוגמה, כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, באזור המטרופולין, בין תל אביב לראשון לציון, יעלה 252 שקלים, במקום 400 שקלים כיום - הוזלה של 37%. באזור שבין תל אביב לרחובות, יעלה כרטיס חופשי-חודשי 286 שקלים, במקום 491 שקלים כיום - הוזלה של 42%, ובאזור שבין תל אביב לאשדוד יופחת מחיר המנוי ל-351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום - הוזלה של 39%.
כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, בין נתניה לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 491 שקלים כיום - הוזלה של כ-30%. כרטיס משולב בין מודיעין לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום - הוזלה של כ-40%, וכרטיס משולב בין תל אביב ללוד ולרמלה, יעלה 252 שקלים, לעומת 399 שקלים כיום - הוזלה של 35%. לצד ההוזלות הנרחבות, יחולו גם התייקרויות בתעריפי התחבורה הציבורית באזורים שונים בארץ.
מספר הנוסעים המבצעים כיום מעברים במרכזי המטרופולינים, גבוה במיוחד. כל נוסע שיבצע מעבר אחד, לכל הפחות, בין אמצעי התחבורה השונים, ירוויח באופן משמעותי מהרפורמה. כמו-כן, תינתן אפשרות לרכישת כרטיס נסיעה בודדת ללא מעברים.
המרוויחים הגדולים מהרפורמה, הצפויים לחסוך מאות שקלים מדי חודש, הם הנוסעים הקבועים בתחבורה הציבורית, משתמשי חופשי-חודשי, כל נוסע שיבצע מעברים בקווי השירות ונוסעים המשלבים נסיעות באוטובוס וברכבת.
עלות הארגון-מחדש נאמדת ב-120 מיליון שקלים לשנה, מציעה מבנה תעריפים יעיל המשלב בין אוטובוסים ורכבות. מעבר לתוספת של 120 מיליון שקלים, בכל שנה, יוקצו תקציבים נוספים לטובת תוספות שירות, במטרופולינים הגדולים ובערים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים במטרה להעביר נוסעים לתחבורה הציבורית.
הרפורמה מתקנת עיוותים רבים שהיו קיימים בתעריפי הנסיעה במטרופולינים במשך שנים. הרפורמה תבוצע באופן הדרגתי, ותלווה בפרסום והסברה לציבור. לאחר יישומה במטרופולינים יפעל משרד התחבורה להסדיר רפורמה נוספת, משלימה, באזורים הבינעירוניים שאינם נכללים במטרופולינים וכך תיווצר רשת תעריפים אחידה ונוחה למשתמשים בתחבורה הציבורית.
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין כי הרפורמה בתעריפים מהווה נדבך נוסף וחשוב לשיפור השילוביות בין כלל אמצעי התחבורה הציבורית בארץ.

תאריך:  04/08/2015   |   עודכן:  04/08/2015
+פטור גורף ממע"מ על תחבורה ציבורית
23:33 04/08/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מן ההטבה שתחל ב-2016 תיהנה כלל האוכלוסייה  ▪  ועוד: ביטול המע"מ לארבעת העשירונים התחתונים על מים וחשמל  ▪  האוצר: מתווה הביצוע ייקבע בקרוב

דרעי וכחלון. סיוע ל"שקופים" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון-מחדש בתעריפי נסיעה במטרופולינים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תחבצ חינם
אהרון שחר  |  4/08/15 15:38
2
תושבי תל אביב יפו זכאים להנ
יעקב רנר  |  4/08/15 16:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
השר כחלון: בניגוד לפרסומים, התקציבים דווקא יגדלו ותקציב התחבורה הציבורית יהיה הגדול ביותר בשנים האחרונות
עידן יוסף
אישה כבת 50 הותקפה מילולית בקו עירוני של אגד בירושלים    נוסעים דרשו ממנה לעבור לאחורי האוטובוס תוך שהם לועגים לה ומתייחסים בזלזול
עידן יוסף
עד היום חויבו הורים לשלם מחיר מלא בין 7 ל-9 בבוקר על עגלות ילדים פתוחות    המדיניות שונתה ובקרוב תוסר המגבלה
עליס בליטנטל
חלומו הרטוב של הראיס חולדאי "עיר ללא מכוניות" עומד להתגשם. כל מיליון או יותר האזרחים שהיו פוקדים את העיר כמרכז לבילוי, קניות והנאות - אלה כעת מנועים מלהגיע תל אביבה. כי אין בה רכבת תחתית, שרות האוטובוסים אינו מספק את הסחורה. ושש השנים שהם מבטיחים - ואז הכל יהיה שפיר - זו ממש בדיחה
עידן יוסף
רכבת ישראל סיימה את חיבור קו רכבת הנגב לרשת המסילות הארציות    המסילה מאשקלון חוברה לבאר-שבע    100,000 טון משא ישונעו בקו עד ספטמבר
רשימות נוספות
החלו עבודות הרכבת הקלה בתל אביב  /  איציק וולף, עידן יוסף
עבודות הרכבת הקלה. כך זה ייראה  /  עידן יוסף
ביה"ד הורה לעובדי הרכבת הקלה לשוב לעבוד  /  עידן יוסף
הרכבת הקלה בת"א - בכייה לדורות  /  נסים גבאי
וזוהי רק ההתחלה  /  איתמר לוין
רכבת קלה - כבדה מאוד  /  ראובן דינור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il