X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מציע להקים מאגר מידע מרכזי בבנק ישראל שיאסוף מידע חיובי על לקוחות ולהקל על העברת הנתונים לספקי אשראי, במטרה להגביר את התחרות בשוק האשראי
▪  ▪  ▪
בנק ישראל. ימנה ממונה [צילום: איציק וולף]

בנק ישראל יקים מאגר מרכזי של נתוני אשראי, בו ייכלל גם מידע חיובי ולא רק מידע שלילי על אי-תשלום חובות. כך מציע (יום ג', 4.8.15) משרד המשפטים, על-פי המלצותיה של ועדה שבחנה את יישום חוק נתוני אשראי משנת 2002.
כיום נאספים נתוני האשראי על יחידים בידי חברות פרטיות והם כוללים רק נתונים שליליים. הוועדה הגיעה למסקנה, כי מידע זה אינו מספיק כדי להרחיב את התחרות בשוק האשראי, במיוחד בתחום משקי הבית והעסקים הקטנים, ולכן המליצה לשנות מן היסוד את תפיסת איסוף המידע והשימוש בו. לדברי משרד המשפטים, השינוי צפוי לעודד את התחרות בתחום האשראי ולאפשר את הענקתו גם ללקוחות שכיום נאלצים לפנות לשוק האפור.
כאמור, ההצעה היא לכלול במאגר גם מידע חיובי על יכולתם הכספית של היחידים והעסקים הקטנים. מקורות המידע של המאגרים הנוכחיים הם בעיקר הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, בתי המשפט, לשכות ההוצאה לפועל, בנק ישראל וכונס הנכסים הרשמי. על-פי ההצעה, גם חברת החשמל ותאגידי המים יחויבו להעביר מידע למאגר החדש, כדי לתת בכך אינדיקציה ליכולתם של המשלמים לעמוד בתשלומים. עוד מוצע, כי הגופים המעבירים כיום את המידע, יחויבו להעבירו למאגר החדש.
המאגר החדש יהיה בבעלות בנק ישראל, אך טרם הוחלט האם הבנק גם יפעיל אותו בעצמו או ישתמש במיקור חוץ. המידע יחולק לשניים: מזוהה (על אדם/תאגיד ספציפי) ולא-מזוהה. הגישה למידע המזוהה תינתן לבעלי רשיון שירות נתוני אשראי לשם הכנת דוח על אותו אדם/תאגיד, המהווה בסיס למתן האשראי. מידע לא-מזוהה יימסר לאותם גורמים לשם פיתוח מודלים ולבנק ישראל לשם מילוי תפקידו.
עוד מוצע, שבנק ישראל ימנה ממונה על המאגר שיהיה אחראי הן על המאגר של הבנק עצמו והן על המאגרים שבידיים פרטיות. יינתנו לו סמכויות רגולטוריות להסדרת פעילותם של המאגרים ושל נותני המידע, ואף להטיל עיצומים כספיים במקרים שנקבעו בחוק.
לגבי שמירת הפרטיות מציע משרד המשפטים, כי ברירת המחדל תהיה שהמידע החיובי יישמר במאגר אלא אם ביקש הלקוח שלא לאסוף עליו מידע. הממונה יודיע לכל לקוח על זכותו להתנגד כאשר יתחיל להיאסף המידע עליו. אולם אם התקבל מידע לפיו הלקוח אינו עומד בצורה מובהקת בהתחייבויותיו - יישמר מאותו מועד כל המידע עליו. לקוח גם יוכל לבקש שלא יימסר מידע עליו. יצוין, כי ההנחה היא שרוב הלקוחות יאשרו את איסוף המידע ומסירתו, כדי להקל עליהם לקבל אשראי. לקוח יוכל לקבל את המידע הקיים עליו במאגר, ומיופה כוח מטעמו יוכל גם הוא לקבלו ולייעץ לו על הדרך המשתלמת ביותר עבורו לקבל אשראי.
מוצע לקבוע, כי בעל רישיון שירות נתוני אשראי יהיה רשאי למסור דוח אשראי לנותן אשראי בתנאי שהוא קיבל את הסכמת הלקוח למסירת דוח אשראי אודותיו ובכפוף לעיקרון ההדדיות, קרי: בתנאי שנותן האשראי מוסר מידע למאגר. מסירת המלצה בדבר פריסת תשלומים ללקוח ספציפי, לא תצריך את הסכמת הלקוח ולא תחויב בהדדיות.

תאריך:  04/08/2015   |   עודכן:  04/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד המשפטים: מהפכה בתחום נתוני האשראי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
טוענת שחויבה שלא כדין במס קנייה של 10% על מכשירי פייברבוקס המאגדים שירותי טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה ואמורים להיות פטורים ממס
יצחק דנון
חברת שני-טל יוצאת נגד דרישות הניסיון שנקבעו במכרז לאספקת מערכות אולטרסאונד גינקולוגיות מיילדותיות
יצחק דנון
טוענת שהוועדה המקומית מסרבת משיקולים זרים להעניק לה היתר לשיפוץ המפעל הפטרוכימי שלה במפרץ חיפה ולביצוע פרויקט להפקת דלק ממתנול
עופר וולפסון
בין השנים 2000 ל-2014 קטן תקציב משרד הבינוי במונחים ריאליים מ-9.9 מיליארד ש"ח ל-3.13 מיליארד שקל, בעוד שהכנסות המדינה ממסי נדל"ן - מס רכוש, מס רכישה, מס שבח ומס מכירה - גדלו מ-5.08 מיליארד שקל ל-7.8 מיליארד שקל
איציק וולף
השר לביטחון פנים תקף את אנשי מפלגות השמאל ואמר כי יצאו ל'מסע ציד' של מחנה הימין    "מתי מישהו מכם דרש את מעצרם של זורקי בקבוקי התבערה במזרח ירושלים או ב-443, ושמתבצעים יום יום ברחבי מדינת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il