X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן ראש עיריית חולון לשעבר, ניסן פתיחה, ביקש להרוויח מפיצול בלתי חוקי של דירה שהשכיר, התחמק מהעמדה לדין - ואז תבע את השוכר כאשר הלה החל להחזיר את המצב לקדמותו
▪  ▪  ▪
שניהם רצו להרוויח [צילום: סטריט וויו]
המהנדס שליטנר נדחה
המהנדס ראובן שליטנר הגיש חוות דעת לתמיכה בתביעתו של פתיחה, אך אלקלעי דחה אותה מכל וכל: "הוא עצמו לא העריך את עלות התיקונים, אלא שהוא אימץ הצעות מחיר שנמסרו לו על-ידי התובע בבחינת 'כזה ראה וקדש' בלא כל בדיקה, מדידה או בחינה, כאשר חוות דעת מסוג זה משוללת כל ערך ראייתי, באשר אין בה כל שיקול דעת עצמאי או הפעלת מומחיות".

סגן ראש עיריית חולון לשעבר, מאיר פתיחה, השכיר דירה ואישר לשוכר לפצל אותה בניגוד לחוק לחמש דירות. פתיחה הצליח להביא את השוכר ליטול על עצמו את מלוא האחריות לפיצול, וכאשר החל השוכר להחזיר את הדירה למצבה המקורי בהוראת בית המשפט - תבע ממנו פתיחה 466,000 שקל.
הדירה שוכנת בסוקולוב 64 חולון, השוכר היה שלמה פרדו ובחוזה משנת 2001 התיר לו פתיחה במפורש לפצל את הדירה לחמש. במהלך תקופת השכירות הורשע פרדו על-פי הודאתו בפיצול הדירה והצטווה להחזיר אותה למצב המקורי, אם כי ביצע זאת בצורה חלקית. לאור זאת טען פתיחה, כי פרדו הפר את הסכם השכירות כאשר החזיר לו דירה שאינה ראויה למגורים.
שופט בית משפט השלום בתל אביב, עזריה אלקלעי, קובע (19.7.15): "לשני הצדדים בהסכם הייתה מטרה משותפת של השאת הרווחים כתוצאה מחלוקת הדירה לחמש יחידות דיור: לתובע, באמצעות קבלת דמי שכירות הגבוהים באופן משמעותי מהמקובל עבור דירה לא מחולקת באותו גודל ומצב ולנתבע, מהשכרת חמש יחידות דיור שייווצרו כתוצאה מחלוקת הדירה.
"...שני הצדדים ידעו שחלוקת הדירה לחמש יחידות דיור אינה חוקית מבחינת דיני התכנון והבניה, הן הנתבעים והן התובע, שהיה בזמנו סגן ראש עיר, וברור כי גם הוא ידע כי חלוקת הדירה אינה חוקית. שני הצדדים התקשרו במודע בעסקה לפיה היה ברור לשניהם כי ביצוע החלוקה לחמש יחידות דיור מהווה עבירת בנייה".
לדברי אלקלעי, אין ספק שאם פתיחה היה עומד לדין - היה גם הוא מורשע בעבירות בנייה. "האמנתי לנתבע [פרדו] שהעיד כי התובע [פתיחה] ביקש ממנו לפעול כי שמו לא ייכלל בכתב האישום, עקב היותו איש ציבור ואיש חינוך. ואכן בפועל, בסופו של יום, לא הוגש כתב אישום נגד התובע".
אלקלעי אומר, כי ברור שלנוכח הצו השיפוטי - לא יכול היה פרדו להחזיר את הדירה במצב בו שכר אותה. שני הצדדים היו צריכים לצפות שלא ניתן יהיה לקיים סעיף זה בחוזה, שכן כאמור ידעו היטב שפיצול הדירה אינו חוקי. אלקלעי קובע:
"לא ניתן להתעלם מכך שהתובע נתן ידו לפיצול הנכס לחמש דירות, ביודעו כי הדבר אינו חוקי. לא זו בלבד, אלא שהתובע אף נהנה מפיצולה הבלתי חוקי של הדירה, בכך ששלשל לכיסו דמי שכירות גבוהים יותר לאור פיצולה של הדירה. יתרה מכך, אף לאחר שבית המשפט לעניינים מקומיים ציווה על הנתבע להשיב את הנכס לקדמותו, דבר שהיה ידוע לתובע, פיצל התובע את הדירה לשתי יחידות דיור, ואף זאת ללא היתר בנייה ובניגוד לחוק.
"לא ייתכן, כי בית המשפט יתעלם מכך שהתובע, פעם אחר פעם, וביודעין, התעלם מהוראות החוק על-מנת להשיג רווח אישי, ועתה אף יעודד התנהגותו זו, בקבלת התביעה דנן. במקרה שלפני, שני הצדדים כאחד עברו על חוקי התכנון והבנייה ביודעין כדי להתעשר ואין מקום כי מי מהצדדים ייצא נשכר מביצוע העבירה".
אלקלעי חייב את פרדו לשלם לפתיחה 37,000 שקל על כך שהחזיר דירה שאינה ראויה לשימוש. בשל התנהגות הצדדים, לא נפסקו הוצאות לטובת איש מהם.

תאריך:  06/08/2015   |   עודכן:  06/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כדי לקבל את תמיכתם של הבית היהודי וש"ס, כחלון נאלץ לקבל כמה החלטות לא פופולריות ולהעלות את היקפי הגירעון    בנק ישראל: "התקציב מסכן את כלכלת ישראל"
עידן יוסף
חברות התחבורה הציבורית מזהירות מפני תוהו ובוהו תחבורתי עם יישום הארגון-מחדש בתעריפים    חוששים כי לא יוכלו להרחיב את השירות במצבת הנהגים הקיימת    ארגון הנוסעים קורא להידברות דחופה
עידן יוסף
החליף בתפקידו את תת-אלוף תמיר ידעי, שכיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות
עידן יוסף
תקנה ותחכור 15 מטוסי "דרימליינר" רחבי-גוף חדשים מדגם 787-8 ו-787-9    אופציות לרכישת 13 מטוסים נוספים    תחילת ההצטיידות במחצית 2017
עידן יוסף
משרד האוצר הגיע לסיכום עם הות"ת והתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות על תקציב ההשכלה הגבוהה    התחייב להשקעה של 120 מלש"ח נוספים במעונות וכ-20 מיליון לפרויקטים קהילתיים ומלגות    בוגרי תואר ראשון ייהנו מהטבת מס לשנה אחת בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il