X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד האוצר הגיע לסיכום עם הות"ת והתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות על תקציב ההשכלה הגבוהה התחייב להשקעה של 120 מלש"ח נוספים במעונות וכ-20 מיליון לפרויקטים קהילתיים ומלגות בוגרי תואר ראשון ייהנו מהטבת מס לשנה אחת בלבד
▪  ▪  ▪
מירב בן-ארי. לשים את הסטודנט במרכז [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

נציגי משרד האוצר, מנכ"ל מל"ג ות"ת גדי פרנק, ויו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות גלעד ארדיטי חתמו (יום ד', 5.8.15) על הבנות בנושא הקיצוץ בתקציב מערכת ההשכלה הגבוהה לקראת תקציב 2016, לאחר ישיבות מו"מ שהתקיימו בימים האחרונים.
במסגרת ההכנות לדיוני התקצי,ב פנה ראש אגף התקציבים, אמיר לוי לכל הגופים והמשרדים הממשלתיים להציג את המסגרות הנדרשות להפחתה במסגרת קיצוץ רוחבי ולצד זאת פנה לגופים בבקשה להציע צעדי התייעלות חלופיים.
בעקבות פנייה זו הגיעו הצדדים להבנות במסגרתם הוחלט על קיצוץ בהיקף של 123 מיליון שקל לבסיס תקציב ההשכלה הגבוהה לצד צעדים נוספים בצד ההכנסות. צעד זה יאפשר גידולים משמעותיים בתקציב ההשכלה הגבוהה בהמשך למגמה של התוכנית הרב שנתית.
ההסכמות עליהן הגיעו הצדדים:
  • הקיצוץ בהשכלה הגבוהה יעמוד על 123 מלש"ח בבסיס התקציב.
  • משרד האוצר יקצה תוספת של 120 מיליון שקלים לבניית מעונות בפריסה רב-שנתית 2019-2016, מה שצפוי לסייע ליוקר המחיה הסטודנטיאלי ולמצוקת הדיור.
  • יוקצו 19 מיליון שקלים בבסיס התקציב לפרויקטים של מעורבות חברתית וקהילתית של סטודנטים.
  • בקשת הסטודנטים להחזרת נקודות הזיכוי למצב שהיה ב-2013 לא התקבלה.
  • הקיצוץ לא יפגע בתוכניות הסיוע והמלגות לסטודנטים
  • התחייבות האוצר לפתיחת הדיונים עם ות״ת בנושא התוכנית הרב-שנתית הבאה למערכת ההשכלה הגבוהה אשר תצא לדרך באוקטובר 2016. בד-בבד עם דיונים אלו ייבחנו צעדים להפחתת יוקר המחיה הסטודנטיאלי.
שר החינוך ויושב-ראש המועצה להשכלה גבוהה, נפתלי בנט: "זהו יום מוצלח לאקדמיה הישראלית עם הגדלת התקציב שלה. דאגנו לזרוע את זרעי פרס הנובל הבא, ההישגים המחקריים והייטק בעוד 20 שנה. השגנו הסכם תקציבי חשוב להשכלה הגבוהה בישראל שיבטיח את המשך שגשוגה של האקדמיה הישראלית, תוך השקעה מוגברת במעונות סטודנטים ובמעורבות החברתית שלהם״.
יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, גלעד ארדיטי אמר: "הסטודנטים היום הוכיחו שיש להם את הכוח להשפיע על סדרי העדיפויות במדינה. הבעיה המרכזית של מערכת ההשכלה הגבוהה ב'עשור האבוד' הייתה שכל גוף במערכת חשב רק על עצמו, בשבועות האחרונים הוכחנו ביחד עם האוניברסיטאות והמכללות שהראייה שלנו כמי שמובילים היום את מערכת ההשכלה הגבוהה היא לטווח הרחוק. מערכת השכלה גבוהה איכותית מתרגמת בסופו של דבר לצמיחה במשק, לעובדים טובים ומיומנים ולצמצום פערים חברתיים. היום משרד האוצר הכיר באופן רשמי בצורך להפחית את יוקר המחיה הסטודנטיאלי, וכבר התחיל לפעול בתחום הדיור ובנוסף התחייב לבחון צעדים בנושא. כמובן שהפעולות המיידיות של הקצאת 120 מיליון שקלים למעונות כמו גם הוספת תקציבי מעורבות חברתית וקהילתית מראות על הפנמת התפישה לפיה יש להיעזר בסטודנטים לקידום הקהילה בד-בבד עם הצורך להקל על מצוקותיהם הכלכליות. אני מודה במיוחד לח"כ מירב בן-ארי ולשר החינוך נפתלי בנט שעמדו לצד הסטודנטים בשעה זו".
ח"כ מירב בן ארי (כולנו): "כיושב-ראש השדולה למען ההשכלה הגבוהה בישראל, הייתה זו ממחויבותי לנסות ולגשר בין כלל הגורמים, אני מברכת על כך שהצלחנו ביחד, בדרך של דו-שיח מקצועי, להגיע להבנות משותפות ובכך מנענו את הקיצוץ הצפוי במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. במסגרת אישור התקציב נכנסו סעיפים חשובים המקדמים את הסטודנטים ומשקפים את הערכים של מפלגת כולנו, השקעה בפרויקטים קהילתיים, השקעה במעורבות החברתית של הסטודנטים, הקמה של מעונות סטודנטים, הרחבת תוכנית לוד כול אלו יעזרו לנו לשים את הסטודנט במרכז ולהצעיד את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל קדימה".
שר האוצר, משה כחלון: "ההשכלה הגבוהה הינה מעמודי היסוד של יציאה מעוני לחרות השכלתית ותעסוקתית. אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת ההשכלה הגבוהה לכל שכבות האוכלוסייה ובדאגה לציבור הסטודנטים".

תאריך:  05/08/2015   |   עודכן:  05/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיצוץ מופחת בתקציב ההשכלה הגבוהה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הבעלים, קבוצת גורסד, השכירה כבר 70% מהחנויות    200 שקל למ"ר לחודש    בין השוכרים האחרונים: מסעדות, בתי קפה ואופנאים
איתמר לוין
סמנכ"ל החקירות, רון חכם: הליך הגילוי הביא עד כה לדיווח על הכנסות של 11 מיליארד שקל    הערכות: המס שייגבה מהכנסות אלו יהיה מיליארדי שקלים
עידן יוסף
רשות ניירות ערך הטילה עיצומים כספיים על גופים מפוקחים בסך כולל של כ-875,000 שקלים, מתוכם 750,000 שקלים על בנק לאומי בשל הפרת הוראות חוק הייעוץ וההוראות לבעלי רישיון בקשר לבירור צרכיו והנחיותיו של הלקוח
עידן יוסף
נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא נאום בוושינגטון שבו טען כי אין חלופה טובה יותר לעסקת הגרעין עם אירן    אומר כי ממשלת ישראל היא היחידה שמתנגדת    "מכיר בחילוקי הדעות עם ראש הממשלה נתניהו, אבל אני מאמין שהוא טועה. העסקה – אינטרס ישראלי"
אלעזר לוין
אורט תבנה מגדל בן 50 דירות למגורים ומשרדים    אושרה תוכנית למגדל מגורים ומשרדים בן 29 קומות ברחוב קוממיות    העירייה לנפגעי כריית המנהרות: בואו אלינו, ניתן לכם הנחה בארנונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il