X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברות התחבורה הציבורית מזהירות מפני תוהו ובוהו תחבורתי עם יישום הארגון-מחדש בתעריפים חוששים כי לא יוכלו להרחיב את השירות במצבת הנהגים הקיימת ארגון הנוסעים קורא להידברות דחופה
▪  ▪  ▪
נהג. צריך להיות מקצוע מוכר [צילום: שמואל וולף]

פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות מתריע כי הארגון-מחדש בתעריפי התחבורה הציבורית לא יוכל לצאת לדרך, בעוד כמה שבועות, בגלל מחסור באלפי נהגים. הפורום אומר שמשמעות ההוזלה תהיה עלייה מבורכת במספר המשתמשים באוטובוס בשעות השיא, אך הדבר יחייב הוספת אוטובוסים ונהגים - שכרגע אינם בנמצא.
במכרזים החדשים של משרד התחבורה נקבע לנהגים שכר של 39 שקלים לשעה, לעומת 32 שקלים במכרזים הקודמים. בעקבות כך, חברות התחבורה דרשו ממשרדי התחבורה והאוצר לשפר באופן גורף את השכר לכלל הנהגים ברחבי הארץ, ובכך למנוע תוהו ובוהו מערכתי משום שנהגים שלא יקבלו העלאה ינקטו צעדים ארגוניים, שיובילו להשבתות ובאופן ישיר לפגיעה בשירות לנוסעים. לדברי הפורום, למרות הדרישה, לא הציעו משרדי התחבורה והאוצר פתרון ישים שהחברות יוכלו לעמוד בו וכעת הן חוששות משיבושים בקווים. במשרד התחבורה דורשים השתתפות מסוימת מהחברות אולם עד עתה לא הגיעו הצדדים להסכמה.
יו"ר סופרבוס, אלי בליליוס, אמר כי מחד-גיסא, מחיר הסולר ירד ולכן משלמים למפעילים פחות על ההפעלה ולמדינה יש עודף בתקציב שמאפשר את הפחתת התעריפים. אולם מאידך-גיסא, לא יצליחו החברות לתת שירות משופר. "הרפורמה של הורדת המחירים עולה בערך כמו העלאת שכר לנהגים. לא נוכל לשפר את התחבורה ללא פתרון המחסור בנהגים על-ידי שיפור שכרם באופן מלא על-ידי הממשלה וגיוס נהגים חדשים".
אילן קרני, מנכ"ל חברת מטרופולין וחברת מטרודן: "יש לדאוג להעלאת שכר הנהגים באופן מהותי באמצעות סבסוד של המדינה. כמו-כן יש לפעול ביתר שאת להסרת חסמים ביורוקרטיים לקליטת נהגים חדשים לענף הצומח במהירות, מהלך שהותנע לאחרונה אך יש להאיצו".
העבודות להקמת הרכבת הקלה וכן הוספת קווים רבים באזור ראש העין, השרון, בקעת אונו, פתח תקוה, אלעד וחולון, יחייבו הוספה של לפחות 500 אוטובוסים שמשמעותה גיוס של עוד 900 נהגים בהליך מהיר.
בתוך כך, פנה ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל "תחבורה בדרך שלנו" למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ולראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מאיר חן, וקרא להידברות בנושא. במכתב, אותו שלחו היושב-ראש סטלה אבידן והמנכ"ל איתי חיים, הם מבקשים דיאלוג הכולל תהליכי שיתוף ציבור עם כל בעלי העניין: נציגי משרדי התחבורה, האוצר, הרווחה, המשרד לביטוח לאומי, נציגי המפעילות, פורום ועדי הנהגים ונציגי ציבור.
עוד נכתב כי המחסור בנהגים פוגע בשירות לנוסע וביכולת התפעולית של מפעילות התחבורה הציבורית לתת שירות אמין ויעיל, כפי שהתחייבו במכרזי ההפעלה. הסיבות לכך, נאמר, הן רבות: השכר הנמוך; הנהג, המשמש מנהל הנסיעה, נאלץ לתפקד כקופאי וכמאבטח בנוסף לתפקידו כנהג, אחראי למספר רב של נוסעים, על בטיחותם ועל ביטחונם האישי. שעות הנסיעה המקסימליות אינן כוללות גם הגעה לעבודה ועזיבה, תאונות עבודה ופגיעות אינן מוכרות בביטוח הלאומי, נהגים מאבדים זכויות סוציאליות כאשר מכרז ההפעלה עובר למפעילה אחרת וחלקם נותרים ללא מעסיק. כאשר אין הכשרה מקצועית מספקת ומוכרת כמקצוע, איכות הנהג נפגעת כמנהל הנסיעה וכנותן שירות.
"התנאים הירודים הללו מביאים לידי פגיעה ישירה בכל הגורמים", כתבו ראשי תחבורה בדרך שלנו. "ראשית, במדינת ישראל הנהג נתפש כחלק ממערכת ממוסדת-ציבורית ולא רק כמייצג החברה. התשלום מועבר ישירות למדינה במכרזים החדשים וכך נאלצת המדינה להתמודד עם פגיעה קשה בשרות לנוסע, מבחינה אישית ומבחינה תפעולית. מפעילות התחבורה הציבורית נאלצות לעיתים להתמודד בתנאים בעייתיים מול מפעילות אחרות במכרזי ההפעלה ומתחייבות על העמדת מספר נסיעות, כאשר ברגע האמת נכשלות לעשות כן ויוצרות פגיעה מובנית באמינות המערכת ופגיעה ישירה בנוסע.

תאריך:  06/08/2015   |   עודכן:  06/08/2015
+בית הדין: השביתה ברכבת הקלה - פראית
12:19 06/08/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השופטת שדיאור אומרת כי שביתת נהגי הרכבת הקלה בירושלים הייתה בלתי חוקית ובלתי מידתית ונועדה כנראה להפגין כוח ולגרוף נקודות במו"מ הקיבוצי

פגיעה מיותרת בנוסעים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רציתם רפורמת תעריפים? תקבלו שביתות"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תחצ חינם
אהרון שחר  |  6/08/15 06:50
 
- עדיף לא להרוס את התח"צ
יא  |  8/08/15 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
62 הקטרים החדשים בעלות של כמיליארד שקלים צפויים להיקלט ברכבת ישראל במהלך שנת 2017 ולהפעיל, בין היתר, רכבות בקו החדש לירושלים
עידן יוסף
משך הנסיעה בתחבורה הציבורית בגוש-דן באזורי העבודות צפוי להגיע 20-15% יותר מאשר היום    מספר מקומות החנייה בחנה וסע נותן מענה רק ל-1% מכלי הרכב המגיעים למטרופולין ת"א
עידן יוסף
בעקבות הפעלת שירות מקומות שמורים ב-8 מקווי סופרבוס, מבהיר משרד התחבורה כי אין לשמור יותר מ-35 מקומות בנסיעה, כדי לא לפגוע בנוסעים מזדמנים
עידן יוסף
מן ההטבה שתחל ב-2016 תיהנה כלל האוכלוסייה    ועוד: ביטול המע"מ לארבעת העשירונים התחתונים על מים וחשמל    האוצר: מתווה הביצוע ייקבע בקרוב
עידן יוסף
השר כחלון: בניגוד לפרסומים, התקציבים דווקא יגדלו ותקציב התחבורה הציבורית יהיה הגדול ביותר בשנים האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il