X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הירידה החדה במחיר הנפט הטיסה את מניית אל על ב-175% מאז נובמבר סמנכ"לית הכספים: "האיתנות הפיננסית ומצבה העסקי של החברה מאפשרים לנו לחלק דיבידנד ולהוציא לפועל תוכנית ההצטיידות שתשפר הכושר התחרותי"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לצד פרסום דוחות כספיים חיוביים לרבעון השני של השנה, וחלוקת דיבידנד ראשונה מזה שנים, דיווחה אמש (ד') חברת התעופה אל על על השקעת ענק מתוכננת של 800-900 מיליון דולר ברכישת וחכירת מטוסי בואינג חדישים מדגם דרימליינר. ההשקעה, שהוגדרה על-ידי מנכ"ל החברה דוד מימון "תוכנית ההצטיידות הגדולה ביותר בתולדות אל על", כוללת רכישה וחכירה של 15 מטוסי דרימליינר מדגמים 8-787 ו-9-787.
באל על מעריכים כי מחצית מהמטוסים יירכשו על ידה והיתר יוחכרו, ומציינים כי סכום ההשקעה הסופי תלוי בחלוקה זו. המו"מ המתנהל בנושא בין אל על לחברת בואינג כולל גם אופציה לרכישת 13 מטוסים נוספים ומנועים חלופיים, בהשקעה שהיקפה לא נמסר. באל על הסבירו כי מועדי המסירה של המטוסים החדשים מתוכננים לשנים 2017-2020 וכי הם יחליפו בהדרגה מטוסים מדגם בואינג 400-747 ו-ER300-767.
לדברי מימון, המטוסים הנרכשים "הם מהחדישים והמתקדמים בעולם, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים ליעילים וחסכוניים בצריכת דלק, בניצולת ובעלויות האחזקה".
אל על, הנמצאת בשליטת כנפיים אחזקות של בני הזוג תמי ודדי בורוביץ' ופויו זבלדוביץ', מפעילה כיום טיסות ליותר מ-30 יעדים ברחבי העולם באמצעות 41 מטוסים, 27 מתוכם בבעלותה. בסיכום הרבעון השני של 2015 נהנתה החברה מהירידה החדה במחיר הנפט, שסייעה לה להתגבר על שחיקה בפעילות השוטפת ולהציג עלייה של 6% ברווחיה, שהגיעו ליותר מ-17 מיליון דולר.בסך הכול ירדו הוצאות הדלק הסילוני של החברה ברבעון ב-54 מיליון דולר, ושיעורן מהמחזור ירד מ-31.5% ל-24.8%, כך שהדבר סייע לצמצום עלויות הפעילות.
הכנסותיה הרבעוניות של אל על ירדו בכ-11% ל-511 מיליון דולר, בהשפעת מגמת הירידה בתיירות הנכנסת, מועד חג פסח, המשך התחרות ושינויי מט"ח. למרות הירידה בהכנסות, הצניחה במחיר הדלק אפשרה לחברה לשמור על יציבות ברווח התפעולי, ובזכות צמצום הוצאות המימון להציג שיפור בשורה התחתונה.
המשקיעים בבורסה בת"א מזהים מזה זמן את השיפור בסביבה העסקית של אל על - ולמעשה, בתעשיית התעופה העולמית כולה, על-רקע ירידת מחירי הנפט - ומניית החברה השלימה זינוק של 90% מתחילת השנה. מאז נובמבר 2014 זינקה המניה בלא פחות מ-175%, וכעת היא משקפת לחברה שווי של כ-700 מיליון שקל. נזכיר כי לפני פחות משנתיים התפוצצה עסקה להעברת השליטה באל על לידי קרן הפרייבט אקוויטי פימי, שמוביל ישי דוידי, שאמורה הייתה להתבצע לפי שווי של 310 מיליון שקל בלבד, הנמוך ביותר מחצי משווי השוק הנוכחי.
מדוחות אל על עולה כי נתח השוק שלה בנתב"ג בסיכום הרבעון השני עלה ל-32.7%, לעומת 31.9% ברבעון המקביל אשתקד, ובמחצית השנה נתח השוק שלה עלה מ-32.5% ל-33.8%. את המחצית הראשונה של שנת 2015 סיכמה אל על עם רווח נקי של 1.5 מיליון דולר, אחרי הפסד של יותר מ-23 מיליון דולר במחצית המקבילה. הכנסותיה לתקופה זו עלו בכ-6% ל-931 מיליון דולר. במקביל לדוחות, ועל-רקע השיפור המסתמן בפעילותה, דיווחה כאמור החברה על חלוקת דיבידנד של כ-94 מיליון שקל לבעלי מניותיה, וזאת לראשונה מאז שנת 2007.
דגנית פלטי, סמנכ"לית הכספים של אל על, אמרה היום כי "תזרים המזומנים שנבע לחברה ברבעון מפעילות שוטפת הסתכם בכ-79 מיליון דולר, והיא סיימה את הרבעון עם יתרת מזומנים ופיקדונות בהיקף של כ-186 מיליון דולר. האיתנות הפיננסית ומצבה העסקי של החברה מאפשרים לנו לחלק דיבידנד, וכן להוציא לפועל את תוכנית ההצטיידות ארוכת הטווח של החברה, להחלפת מטוסים רחבי גוף, שתשפר מאוד את הכושר התחרותי של החברה בעשור הקרוב".
פלטי הדגישה כי העלייה ברווחי הרבעון השני הושגה "על אף הוצאה בסך של כ-11 מיליון דולר בגין הסכם השכר החדש, מתוכו כ-5 מיליון דולר בגין פרישה מוקדמת של עובדים". בחודש יוני האחרון חתמו אל-על וההסתדרות על הסכם ביניים קיבוצי, שתקף עד סוף אוקטובר, לקראת חתימה על הסכם קבוע. בסוף הרבעון השני העסיקה אל על 6,225 עובדים.

תאריך:  06/08/2015   |   עודכן:  06/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישי  דוידי / Yishai Davidi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת אל-על התפוצצה, השווי הוכפל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בין החודשים ינואר ויוני נמכרו 16,720 דירות חדשות, לעומת 10,860 במחצית הראשונה של 2014    אברהמי: הציבור נכנס לפאניקה בשל העלאת מס רכישה    אפי קפיטל מכר תוך שלושה שבועות 147 דירות באור עקיבא
עופר וולפסון, איציק וולף
שלושה חיילי צה"ל נפגעו מרכב בכביש 60 סמוך לכפר סינגי׳ל שבשומרון    המחבל הדורס נפצע אנוש לאחר שנורה    שר הביטחון: 'פיגועי אווירה' על-ידי בודדים מהווים אתגר    נתניהו: תמוה שמגני הפיגוע נגד הפלשתינים שותקים כשיש פיגוע נגד יהודים
עופר וולפסון
יו"ר ועדת החוקה, שאישרה את גובה האגרות של רשות הפטנטים, אמר כי מדובר בפשרה בין הצדדים השונים ולא בהחלטה אבסולוטית: "לשקול דיפרנציאציה בין מגישי הבקשה והבחנה בין רווח הפרט לתועלת הציבור"
עופר וולפסון
הסתכמו בסך של 88.42 מיליארדי דולרים בחודש יולי - גידול של 245 מיליון דולר לעומת החודש הקודם    כ-7.4 מיליארד נרכשו עד כה בתוכנית לקיזוז ההשפעה מהפקת הגז
עופר וולפסון
כשליש מהעובדים במשק מרוויחים יותר מהשכר הממוצע - כ-1.15 מיליון איש    במשק כ-3.36 מיליון שכירים רשומים בסך-הכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il