X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסדר עם החברה והמנכ"ל בעקבות העלמת מידע מרשות ניירות ערך בשנת 2009: רוז'נסקי ישלם 720,000 שקל ולא יכהן כנושא משרה בחברה ציבורית עד אפריל הבא; החברה תשלם מיליון שקל
▪  ▪  ▪
רוז'נסקי. החליף מעריכי שווי [צילום: קובי קנטור]

חברת דלק נדל"ן והמנכ"ל איליק רוז'נסקי ישלמו קנסות על העלמת מידע מהותי ממשקיעים בשנת 2009, וההליך הפלילי נגדם יופסק. כך קבעה פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ליאת בן-ארי.
רוז'נסקי הודה, כי בעת דיונים לקראת פרסום תשקיף דלק נדל"ן בשנת 2009, הוא נמנע ביודעין מלהציג עובדות מהותיות הנוגעות לנסיבות החלפת מעריך השווי של אחד מנכסיה המהותיים של החברה - רשת חניוני רכב באנגליה.
הערכת השווי של החניונים לשנת 2007 נערכה על-ידי חברת מעריכי השווי DTZ, ובה הוערכו במיליארד ליש"ט. לקראת עריכת דוחות 2008 פנה שוב רוז'נסקי ל-DTZ וביקש לקבל הערכת שווי לחניונים. DTZ מסרה לרוז'נסקי הערכה ראשונית, לפיה בשל המשבר הכלכלי (הסאב-פריים) צפויה הפחתה בהערכת השווי של הנכס. עם זאת, DTZ הסכימה לתת לחברה מכתב המאשר, כי על-פי מודל היוון תזרים מזומנים (DCF) ניתן לייחס לחניונים ערך חשבונאי של 972 מיליון ליש"ט.
רוז'נסקי ביקש לקבל הערכת שווי בלתי מותנית, ומשנוכח לדעת שלא יוכל לשכנע את DTZ להעריך את החניונים בקרוב למיליארד ליש"ט, פנה בפברואר 2009 לחברת מעריכי השווי CBRE, וביקש ממנה לקבל הערכת שווי לשנת 2008 שתהיה קרובה ככל הניתן להערכת 2007. הערכה כזו נמסרה לרוז'נסקי וצורפה לדוחות 2008.
בשנת 2009, במסגרת בירורים שערך סגל רשות ניירות ערך עם החברה ורוז'נסקי כחלק מבחינת התשקיף, נשאל רוז'נסקי מדוע הוחלפו מעריכי השווי. הוא השיב, כי DTZ לא הספיקה לערוך בזמן את הערכת השווי, ובכך מסר לרשות מידע שאינו אמת. סגל הרשות אישר את פרסום התשקיף, והוא פורסם בספטמבר 2009. לעמדת הפרקליטות, מעשיו של רוז'נסקי גיבשו עבירות של קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד והכללת פרט מטעה בתשקיף.
על-פי ההסדר, התחייבה הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום נגד רוז'נסקי והחברה, בתנאי שרוז'נסקי ישלם 720,000 שקל ולא יכהן כנושא משרה בחברה ציבורית מספטמבר 2015 עד אפריל 2016 (ועד בכלל). דלק נדל"ן תשלם מיליון שקל.
בן-ארי נימקה את החלטתה להסתפק בהסדר זה בנסיבות המקלות של המקרה: לא נמצאו ראיות שהערכת השווי שצורפה לדוחות 2008 הייתה כוזבת; האירוע לגביו נמצאו די ראיות לצורך נקיטת הליך פלילי הוא אירוע מצומצם, שחומרתו פחותה ביחס לכלל החשדות שנבחנו בפרשה זו; בפועל לא הונפקו לציבור ניירות ערך מכוח התשקיף שאושר; וחברי הקבוצה הנפגעת פוצו במסגרת הליכים אזרחיים שנוהלו בקשר לפרשה זו והסתיימו בפשרה.

תאריך:  09/08/2015   |   עודכן:  09/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
האשמות קשות כלפי המשטרה בסיור ועדת הפנים בהר    היו"ר אמסלם: "כמפקד מחוז לא הייתי ישן בלילה"    גלנט: "להקים פיקוד אחוד"    סגן ממ"ז י-ם: 50% מסדר יומו של המפכ"ל הבא יעסוק במז' י-ם
יפעת גדות
כרבע מהנכים בארץ כלל לא קיבלו ייעוץ ממשלתי בתעסוקה, כך נחשף בוועדה לביקורת המדינה    אלהרר: אנשים מוכשרים ונמרצים וראויים רבים נתקלים בקושי לעבוד רק בגלל מוגבלותם    עו"ד תומר רוזנר: הטיפול הממשלתי לא רק שאינו מסייע אלא דווקא מערים קשיים
עידן יוסף
מחקר שנערך במחלקה לקרימינולוגיה באוניברסיטת אריאל בדק את עמדות תושבי תל אביב והמרכז כלפי המשטרה    רוב האנשים תופשים את המשטרה כארגון היררכי, פטריאכלי ומושחת
יפעת גדות
הגשר מתוכנן לשאת, מלבד מסילות הרכבת, שני מסלולים דו נתיביים לרכב ומדרכות להולכי רגל
מירב ארד
כך הודיע שר הפנים בעקבות הפרסום בערוץ 10    הוצאת דרכון בנתב"ג תעמוד על 700 ש"ח לעומת 1,120 ש"ח, קטין ישלם - 400 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il