ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ב', 10.8.15) תקנות שהגיש משרד הכלכלה מתוקף חוק הגנת הצרכן, ונועדו להסדיר גילוי נאות של עלויות משלוח מוצרים מחו"ל.
התקנות נועדו לחייב את חברות השילוח לציין באינטרנט את כל מרכיבי התשלום עבור המוצרים, ובכלל זה מחיר המשלוח או עלויות שעלולות להיגרם בגלל עיכוב המשולח במכס. כמו-כן, מבקשות התקנות לקבוע כי החשבונית ללקוח תכלול את כל רכיבי התשלום בהם חויב הצרכן.
מנכ"ל חברת השילוח UPS, ליאור שגיא, אמר כי התקנות לא ישימות. הוא הסביר כי הצרכנים קונים מוצרים מאתרים בינלאומיים כמו איביי,
אמזון ועלי באבא ולא נכנסים לאתרי האינטרנט של חברות השילוח. הוא הוסיף כי פירוט עלויות כמו מכס, אחסנה ושחרור הוא בעייתי שכן העלויות הללו לא ידועות בשלב הרכישה.
היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד חנה טירי, הסבירה כי התקנות הן חלק מעבודה מקיפה להסרת חסמי יבוא והוזלת יוקר המחייב, ועוסקות ביבוא אישי.
המשלחים יחויבו לפרט איזה מיסים ואגרות יכול שיוטלו על המוצר, אבל לא יחויבו לנקוב במחיר שאותו הם לא יכולים לדעת מראש.
לפי התקנות שאושרו, המשלחים ועמילי המכס יחויבו לפרסם באינטרנט את המחיר שהם גובים עבור המשלוח, לרבות העמלה שלהם עבור הטיפול בשחרור המוצר מהמכס ומסירתו לצרכן; איזה אגרות ומסים חלים על המוצר; איזה הוצאות נוספות עשוי הצרכן לשלם, כמו דמי אחסנה או כל הוצאה אחרת והיכן ניתן למצוא את המידע על פירוט תעריפי המיסים, האגרות וכל ההוצאות האחרות. עוד נקבע כי עוד לפני עריכת העסקה יחויבו מהשלחים לגלות לצרכן את המחיר הכולל וכי עשויים לחול עליו הוצאות נוספות. כמו-כן יחויבו המשלחים לפרט על גבי החשבונית את כלל מרכיבי התשלום. עוד קבעה הוועדה כי התקנות ייכנסו לתוקף 4 חודשים מיום פרסומן.