X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן שר הבריאות: "ראשי רשויות בצפון שלא יכניסו את ידן לכיס ולא יתנו את השליש שלהן - לא יקבלו מוקדי חרום בגליל" מ"מ ראש עיריית קריית שמונה: "ליצמן מתנקם בעיר כי סירבנו להקצות 500 יח"ד לחרדים"
▪  ▪  ▪
ליצמן עם ראשי הרשויות [צילום: דוברות צפת]

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, חימם את הגזרה הצפונית וקומם עליו שורה של ראשי ערים ומועצות בצפון, כשהצהיר: "ראשי רשויות בצפון שלא יכניסו ידן לכיס ולא יתנו את השליש שלהם לא יקבלו מוקדי חרום בגליל".
בתגובה איימו ראשי הערים שיפסיקו את שירותי הבריאות שאינם ממומנים במלואם מתקציב המדינה, ובתגובה לכך השיב להם ליצמן: "רשות שלא יכולה לגייס חצי מיליון שקל, לא צריכה להיות רשות".
הפגישה - ביוזמת הפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל ושתיל - שנועדה לקיים דיון מעמיק בצמצום הפערים בבריאות בין פריפריה למרכז, התקיימה (יום ב', 10.8.15) בלשכתו של ראש עיריית צפת, אילן שוחט, שאמר בתגובה לדברי סגן השר: "מימון שירותי בריאות אינו עניין לרשויות המקומיות, הוא מופיע בחוק בריאות ממלכתי ואמור להיגזר מתקציב המדינה. ראש עירייה לא צריך לגבות ארנונה כדי לממן שירותי בריאות, זוהי אחריותו של משרד הבריאות".
עוד הוסיף שוחט כי הקונספט של ראשי ערים, פורום אזרחי-שתיל ומשרדי ממשלה עשוי לתת רוח גבית למשרד הבריאות אם ייקח על עצמו לשקם את הבריאות בפריפריה.
ראש עיריית קריית שמונה, נסים מלכה, שהחרים את המפגש - בעקבות סגירת חדר המיון הקדמי בעירו - שלח את ממלא מקומו, אלי זעפרני, שאמר לליצמן כי בהחלטתו לסגור את חדר המיון הוא חורץ את גורלם של תושבי קריית שמונה למוות. ליצמן מצדו תקף בחזרה ואמר שראש העירייה לא יקבל ממנו אגורה שחוקה לחדר מיון קדמי עד שלא ייתן את החלק שלו, שגם ניסיונו של מלכה להשפיע עליו דרך לשכת ראש הממשלה לא יצלח ושכעיקרון מוקד חרום לא יפעל בזמן שקופות החולים פתוחות ונותנות שירות. לאחר שסגן שר הבריאות יצא מהדיון, אמר זעפרני לנוכחים שליצמן מתנקם בעירו מכיוון שראש העירייה סרב לבקשתו להקצות 500 יחידות דיור לחרדים.
ראש עיריית תמרה, ד"ר סוהיל דיאב, אמר כי הבעיה הגדולה של ראשי הרשויות בצפון, היא היעדר מחלקות בריאות בתוך הרשויות המקומיות. לדבריו, תברואה זה לא בריאות. דיאב: "אין שום הגיון שאני כראש עירייה ענייה צריך לממן שירותי בריאות, בזמן שמדובר באחריות של הממשלה ולא באחריות מוניציפלית, וממדיניות זו רק התושבים סובלים". הוא הביע דאגה כי תוספת התקציב של משרד הבריאות לשנת 2016, בסך כמיליארד שקלים, לא תגיע ליישובי הצפון.
למרות הדיון הסוער, הציג סגן שר הבריאות גם כמה בשורות לפורום הבריאות בצפון:
  • ההסדרים בין קופות החולים לבתי החולים היו שערורייתיים ופגעו בבתי החולים, ואנחנו הולכים לעשות סדר בנושא כדי להגן על בתי החולים.
  • לא ראיתי את כל המסקנות הוועדה להרחבת שירותי הבריאות בצפון, בראשות פרופ' איתמר גרוטו, אבל אני מעריך את עבודתה ואני מתכוון לאמץ את מסקנותיה לכשיתפרסמו;
  • בכל בית חולים בארץ יוקם מכון MRI והתור בו יעמוד על 3 ימים לכל היותר;
  • יושקע מאמץ בתקצוב תרופות להצלת חיים ובשילובם במסגרת הביטוחים המשלימים;
  • ראש מועצת קצרין הגליל הוזנח ושר הבריאות צריך לייצר תוכנית לאומית לשיקום הגליל וגם אזור גאוגרפי רחב וגם מגוון מבחינת מרקם חברתי ודורש תשומת לב מיוחד.
ליאת בן אדיבה, פעילה בפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל: "ההשוואה בין צפון למרכז לא נכונה, היות שערים עשירות, דוגמת תל אביב, שיש להן כמה בתי חולים, לא נדרשות להשתתף בתקצוב שירותי הבריאות. לעומת זאת, ערים בפריפריה, הרחוקות מבתי החולים, נדרשות להשתתף במימון מוקדי חרום, מכסף שבלאו הכי אין להן, כך שהן נפגעות פעמיים - פעם אחת כיוון שאין להן בתי חולים ובפעם השנייה בדרישה לממן בעצמן. ברור שזוהי החלטה שבהכרח מגדילה פערים בין מרכז לפריפריה".
ד"ר מוחמד ח'טיב, נציג פורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל: "יש להקדיש את עיקר המאמץ הלאומי לרפואה קהילתית ובעיקר בחברה הערבית שמופלית פעמיים, פעם אחת כתושבי הפריפריה ופעם שנייה כערבים". לגבי מערכת הבריאות בצפון ציין כי היא נמצאת בקיפאון עמוק. מנהלי בתי החולים נמנעים מפתיחת מחלקות חדשות, חרף הצרכים הדוחקים היות שמוסד שיפתח מחלקה יטבע בים של חובות, כמו שקרה במחלקת השיקום החדשה בבית חולים העמק בעפולה".

תאריך:  10/08/2015   |   עודכן:  10/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליצמן לראשי רשויות: בלי יד בכיס לא תקבלו מוקד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הקימה מנגנון מודיעין חדש ברצועת עזה ללא אישור הרש"פ    חמאס מזהה את חולשתו הפוליטית של אבו מאזן וקובעת עובדות שלטוניות בשטח
איתמר לוין
קובע: סעיף 2(ב) לחוק לא יחול על הסדר אנכי הנעשה למשל בין קמעונאי לספק    מחלוקת בין השופטים בשאלה האם ייתכנו חריגים בהם כן יהיה קרטל במקרה כזה
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של מנכ"ל שופרסל לשעבר על הרשעתו בעבירות הגבלים עסקיים ועל חומרת עונשו    עונשו של סמנכ"ל הסחר לשעבר, אלי גידור, הומר לשלושה חודשי עבודות שירות
עידן יוסף
מדד עין פקוחה מצא כי הליכוד שומר על זהותה היהודית של המדינה פי שניים מאשר ש"ס יהדות התורה מעל כולם    בראש הפעילים בתחום: גפני ומיקי זוהר
איתמר לוין
החברה העוסקת בטכנולוגיה להפעלת מכשירי חשמל דרך הטלפון הסלולרי הגיעה להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט עם אלון בוכניק, אותו תבעה בטענה לשימוש בסודותיה המסחריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il