X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו רוצה להעביר את מתווה הגז, גם במחיר פשרה על ששינסקי 2 וגם במחיר הכתרת דרעי ל"דואג הראשי לנגב ולתעסוקת הפריפריה" טרם נקבע מועד לדיון בהמלצות, אף שהוועדה אמורה לסיים את עבודתה עד סוף אוגוסט
▪  ▪  ▪
דרעי ונתניהו. מסתמן דיל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

חברים בוועדת השרים לחוק ההסדרים מבקשים לדחות ככל האפשר ואפילו לבטל את הדיון הקובע בהמלצות ועדת ששינסקי 2, שדנה בחלקה של המדינה במשאבי הטבע. נכון להיום טרם נקבע מועד לדיון, אף שהנושא הפך מורכב במיוחד נוכח התערבות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש לבחון שינויים בהמלצות והעובדה שהוועדה אמורה לסיים את עבודתה עד סוף אוגוסט.
עם זאת, מסתמן כעת שהדיון בששינסקי 2 ובתיקון לחוק עידוד השקעות הון, שבסופו צפויה המדינה להעניק לחברה לישראל-כיל הקלות מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנה, יוצמד באופן לא רשמי לדיון במתווה הגז במעין דיל פוליטי. זה תמורת זה. קח פה ותן שם.
כך, העיכוב בהתקדמות גיבושו של מתווה הגז ("השיחות עם נובל עלו על שרטון", צוטט הבוקר השר יובל שטייניץ) מרחיק עוד יותר את דיון השרים בהמלצות ששינסקי 2. גם הודעתו של היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, נגד רוחב חוק ההסדרים המוצע מאפשרת לשרים לדחות עוד יותר את הדיון, וייתכן שלבסוף לא יתקיים כלל, אלא אם כן יתקבלו ההתניות הפוליטיות הקשורות למתווה הגז.
ההסדר המתגבש הוא כזה: הממשלה, בהסכמה ובהכוונה של נתניהו, המעוניין בעיקר לקדם את מתווה הגז, תאשר את דרישות שר הכלכלה אריה דרעי, שנענה, בעידוד מנכ"ל משרדו עמית לנג, ללחצים של מנהלי החברה לישראל, בראשות ניר גלעד, לפעול למען מתן מכלול הקלות לכיל, בטענה ש"אל לנו להבריח את החברה החוצה ולהקריב 5,000 עובדים בנגב לאבטלה".
כך תכתיר הממשלה את דרעי כדואג הראשי לנגב ולתעסוקת הפריפריה. במקביל, אולי בתמורה, יתחייב דרעי להצביע ולפעול באופן אקטיבי - בממשלה, בכנסת ובאופן פומבי-ציבורי - בעד מתווה הגז כאשר זה יושלם.
כבר במפגש של נתניהו לפני כמה שבועות עם עידן עופר וניר גלעד, ועוד יותר בישיבת הממשלה שאימצה את חוק ההסדרים ובו המלצות ששינסקי 2, נראה נתניהו מרוחק, קצר רוח ואפילו ציני בהתייחסותו לדרישות החברה לישראל-כיל.
ראש הממשלה גם הדגיש בתחילת הדיון בממשלה כי קיבל מכתבים מוועדי עובדים ומראשי רשויות בנגב, ולמעשה רק בשמם הוא מבקש להרחיב עוד את הדיון. לאורך השנים, ועוד יותר במהלך מערכת הבחירות, נהגו כיל והחברה לישראל להפעיל את העובדים (יש ביניהם האומרים "להסית") נגד כל תיקון שהוצע בממשלה ומטרתו להעלות את חלקו של הציבור, בעל הנכס שנקרא ים המלח, בהכנסות וברווחים הגדולים של בעל הזיכיון, החברה לישראל.
עם זאת, לאור התבססות מונופול הגז של תשובה ונובל, לנתניהו דחוף היום להעביר את מתווה הגז, גם אם הדבר מאלץ אותו להתפשר על האינטרסים של המדינה מול החברה לישראל.
מה חושבים בוועדת השרים
ועדת שרים לחוק ההסדרים מוקמת בכל שנה, בהחלטת ממשלה, בליל אישור התקציב. כעת הוועדה, בראשות שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי, אמורה לבחון את מכלול ההוראות והרפורמות בחוק כפי שנוסחו על-ידי משרד האוצר והוגשו לממשלה.
מלבד שקד חברים בוועדה השר להגנת הסביבה אבי גבאי ("כולנו"), השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר הקליטה זאב אלקין והשר במשרד רה"מ אופיר אקוניס. גבאי, כמו שאר חברי מפלגתו, תומכים באופן ברור בהמלצות ששינסקי ובחוק עידוד השקעות הון כפי שהוא היום; ארדן נחשב כמי שתומך ביישום המלצות ששינסקי; ואלקין ואקוניס כנראה יגבשו את עמדותיהם בתיאום עם ראש הממשלה.
הוועדה אמורה לגבש את עמדתה ולסיים את תפקידה לקראת סוף אוגוסט, כמה ימים לפני הדיון במליאת הכנסת, שנועד ל-2 בספטמבר.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  11/08/2015   |   עודכן:  11/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרעי יקל על כיל - ויתמוך במתווה הגז
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
דרעי השקוף שכח את השקופים...
הגועש  |  11/08/15 20:02
2
כמה טוב להיות במדינה הזאת
צורי  |  11/08/15 20:32
 
- כשרון מבוזבז
א.כ  |  11/08/15 22:04
3
ראוי להזכער את מחדל החלב.
בר דרור דוד  |  11/08/15 22:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
עופר וולפסון
נציגה הבכיר של נובל אנרג'י עזב את ישראל לאחר שהתגלעו אי-הסכמות בנוגע לסעיף הבטחת היציבות הרגולטורית
עופר וולפסון
נגידת בנק ישראל אומרת כי במתווה הגז יתרונות רבים למשק, אך אם עיכוב פיתוח משק הגז ימנע את היווצרותו של מבנה תחרותי יותר, יש להגדיר מהלכים חלופיים    על הצעת התקציב: "יעדי הגירעון המוצעים אינם תומכים בהמשך הפחתתו של יחס החוב לתוצר"
עידן יוסף
השימוע על מתווה הגז - אמיר לוי, הממונה על התקציבים באוצר: נתמודד עם הסוגיה הזו בימים הקרובים    גדעון תדמור יו"ר דלק קידוחים: המחירים במתווה הנוכחי ראויים שינוי המחירים יפגע באיזונים בשוק
דרור אידר
על מי המליצה שלי יחימוביץ' לפרס פוליצר?    וגם מספר מילים על פרשן (סוג של) הארץ, ברק רביד, והסכם הגרעין    ומילה אחרונה על תערוכת צילומים מסוימת מאוד...
עופר וולפסון
אומרת כי המעבר לגז טבעי יחסוך לתעשיה הקיבוצית 230 מיליון שקל בשנה וטוענת כי העיכובים באישורו פוגעים ביכולת התעשיה להתקדם ולצמוח
רשימות נוספות
גז טבעי  / מי ומי    | 
אישור מתווה הגז נדחה: אין הצבעה ביום ד'  /  לילך ויסמן
הממונה על ההגבלים יכול לשנות הסדרים  /  איתמר לוין
המלצת ועדת השימוע: שינויים במתווה הגז  /  לילך ויסמן
ממש לא מפתיע  /  איתמר לוין
שניים אוחזין בגז  /  עמי דור-און
הגז הטבעי לאן?  /  בצלאל לביא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il