X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שוק הנדל"ן רחוק מלהתקרר: מדד מחירי הדיור זינק ב-1% בחודש החולף מחירי התחבורה התייקרו בחצי אחוז האינפלציה במגמת עלייה: 0.6% בחישוב שנתי
▪  ▪  ▪
כחלון. עדיין אין מזור לשוק הנדל"ן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2 אחוז בחודש יולי 2015, בהשוואה לחודש יוני, לאחר שאנליסטים צפו עלייה של כ-0.1% עד 0.2%. כך עולה (יום ו', 15.8.15) מדיווח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הירקות הטריים (ב-3.9%), דיור (באחוז אחד), תחבורה (ב-0.5%) ושונות (ב-0.5%). ירידות מחירים נרשמו בסעיפי ההלבשה וההנעלה (ב-6.6%), פירות טריים (ב-1.8%) וריהוט וציוד לבית (ב-0.8%).
מתחילת השנה המדד הכללי נותר ללא שינוי, המדד ללא אנרגיה עלה ב-0.4%, המדד ללא ירקות ופירות ירד ב-0.2% והמדד ללא דיור ירד ב-0.4%.
ב-12 החודשים האחרונים (יולי 2015 לעומת יולי 2014), ירדו המדד הכללי והמדד ללא ירקות ופירות ב-0.3% כל אחד, המדד ללא דיור ב-1.1%; ולעומתם המדד ללא אנרגיה עלה ב-0.5%.
נתוני המגמה בחודשים אפריל 2015 - יולי 2015, על-פי נתוני המגמה לתקופה זו, מראים כי קצב הגידול השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-0.6%, הקצב השנתי של מדד המחירים לצרכן ללא דיור נותר ללא שינוי וקצב הירידה השנתי של מדד המחירים לצרכן ללא ירקות ופירות וללא דיור הגיע ל-0.6%.
"בנק ישראל ייכנס לעמדת המתנה"
רו"ח בועז צליח, מנכ"ל בית ההשקעות טופ אלפא, מסר בתגובה כי "נוצר רצף של חמישה חודשים בהם שיעור השינוי במדד היה חיובי. נראה כי השפעת הצריכה הפרטית והמשך הגידול בביקוש בשוק הדיור על עליית המחירים הייתה חזקה יותר מאשר השפעה הירידה במחירי הסחורות, ובפרט הירידה במחירי הנפט בחודש יולי. נדמה כי בשוק התחילה להתבסס ההבנה כי הריבית במשק לא תרד יותר מתחת לרמתה הנוכחית, בפרט לאחר שבנק ישראל הוסיף בדוח היציבות הפיננסית כי החזקת הריבית ברמה נמוכה לאורך זמן מהווה סיכון למשק, וכי הצהרתה של הנגידה בנוגע לאי שימוש באמצעים מוניטריים נוספים לא הייתה לשווא. הבנה זו ממשיכה להשפיע על שוק הדיור, אשר מהווה מנוע להמשך עליות מחירים במשק. מצד שני, השקל עדיין חזק יחסית מול סל המטבעות האפקטיבי, ובצירוף העובדה כי הממשלה מתכוונת להוריד את מחירי החשמל והתחבורה הציבורית, ייתכן שהצריכה הפרטית, אשר נחלשה ברבעון השני של 2015, לא תהווה מנוע מספיק חזק להמשך עליות מחירים במשק".
צליח הוסיף כי "אם נוסיף את הפיחות היזום אשר ביצעו הסינים, שייתכן שטרף את הקלפים בנוגע לתהליך העלאת הריבית בארה"ב, לא ניתן לפסול כי בנק ישראל יצטרך לפעול בצורה יותר אגרסיבית מאשר הוא תכנן בהודעת הריבית הבאה. להערכתנו השינוי במדד לא הפתיע את השווקים ולכן לא נראה שינוי משמעותי בשוק אגרות החוב, אנו ממליצים על החזקה במח"מ קצר-בינוני והחזקה מאוזנת בין האפיק הצמוד לשקלי".
חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO Consulting Group מסר כי "שיעור האינפלציה מתחילת השנה עומד על 0%, וברור כי גם השנה בנק ישראל לא יעמוד ביעד האינפלציה של 1% עד 3%, שכן גם בחודשים הקרובים צפויים מדדים נמוכים, בין היתר בשל ירידת מחירי הנפט בעולם וירידת מחירי החשמל בישראל. המשק הישראלי נמצא במצב מדאיג של אינפלציה אפסית יחד עם צמיחה נמוכה. הבעיה היא שתקציב המדינה המתגבש אינו נותן מענה לבעיית ההאטה הכלכלית. המאבק ביוקר המחיה חייב להיות משולב בצעדים משמעותיים יותר לעידוד השקעות ריאליות במשק, בעיקר באמצעות הגדלת השקעות בתשתית ועידוד השקעות של המגזר הפרטי. המדד, המתפרסם בסמוך לתום 100 ימי החסד של הממשלה, מעיד על חוסר אמון הציבור באפקטיביות של התוכנית הממשלתית המתגבשת להביא לפתרון משבר הדיור. הנתונים שפורסמו מצביעים על עליית מדד מחירי הדיור עלה של 1%, ועליה של מדד מחירי הדירות בשיעור של 0.8% ביחס לתקופה המקבילה".
אילן ארצי, מנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות הלמן-אלדובי אמר כי מדובר במדד צפוי, שיאפשר לבנק ישראל להמשיך ולבחון בנחת את הצעדים הבאים הנדרשים. "אנו מעריכים כי בעוד כחודשיים יתחדש הלחץ על בנק ישראל להוריד את הריבית. מדד אוגוסט צפוי להיות חיובי, על-אף הירידות במחירי הדלק, מה שככל הנראה יוביל לשיפור נוסף בסביבת האינפלציה לרמה חיובית של 0.5%-1.0%, אולם לאחר מכן נתחיל לראות בצורה משמעותית את הורדות המחירים הנובעות מירידת מחירי הסחורות בעולם ומצעדי הממשלה להוזלת יוקר המחיה. אבל לפחות לשבועות הקרובים אנו מעריכים כי מדד זה מוריד את הסבירות שבנק ישראל יוריד את הריבית פעם נוספת בהודעה הקרובה וכי הוא ימתין לראות את תוצאות המדדים הבאים ואת קצב צמיחת הכלכלה המקומית ברבעונים האחרונים. עם זאת, ייתכן שכי בניגוד למגמת השיפור באינפלציה, בנק ישראל ימשיך להשתמש באמצעים נוספים על-מנת להחליש את שער השקל".

תאריך:  14/08/2015   |   עודכן:  14/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יולי: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כוחות הביטחון מתכוננים להפגנות ומהומות בבתי הכלא ובירושלים לאחר ששובת הרעב מוחמד עלאן איבד את הכרתו    שובת לשעבר, חאדר עדנאן, קורא להסלים את השטח
עידן יוסף
על מקומו כשר ועל ראשות מרכז הליכוד אותם פינה מתכוון להתמודד צחי הנגבי    דנון: "אעשה הכל כדי לקדם את עמדותיה הצודקות של מדינת ישראל"
מיטשל א' לוין
יפן נכנעה במלחמת העולם השנייה
אביתר בן-צדף
11 נותרו באשפוז בבית-חולים מקומי    השאר המשיכו באימונים כבר באותו הלילה בפיקוח רפואי צמוד    "חניכי הקורס ומדריכיהם קשוחים מאוד", אמר קולונל דיוויד פייבקוט, מפקד חטיבת האימונים של הרינג'רס    לדבריו, פעלו החניכים והמדריכים היטב, והגיבו נכונה לברקים
עידן יוסף
בנו של הרב עובדיה יוסף אומר כי דברי אביו יתבררו כנכונים    מאות משתתפים בכינוס תמיכה ברבנות    הרב דוד לאו: הרבנות תחת מתקפה    הרב יצחק יוסף: רוצים שנכשיר בשר חזיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il