X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רכשה את הקרקע מרמ"י לפני יותר משנה ב-74 מיליון שקל תשקיע 340 מיליון שקל בבניית 215 דירות חברת הביטוח הראל תלווה 300 מיליון שקל בריבית 4.9%
▪  ▪  ▪
[צילום: דוד שי]

קבוצת אפריקה-ישראל עדיין לא החלה בהשכרת פרויקט בן 215 דירות להשכרה, שהיא בונה בגליל ים. הקבוצה רכשה את הקרקע, במכרז, מרשות מקרקעי ישראל, לפני יותר משנה, ב-75 מיליון שקל. הבנייה בשלב התחלתי, והקבוצה החליטה להתחיל בהשכרה רק כאשר הבנייה תהיה בשלב מתקדם. הפרויקט הוא בבעלות אפריקה-מגורים 50% ואפריקה-נכסים 50%.
ההשקעה כולה תגיע ל-340 מיליון שקל, כולל קרקע, שהם כ-1.6 מיליון שקל לדירה, לא כולל מע"מ. הדירות יושכרו בחוזים ל-5 שנים, עם אופציה של השוכר להאריך את חוזי השכירות עד לתקרה של כ-24 שנים.
עם תום 24 השנים, תוכל אפריקה למכור את הדירות בשוק החופשי. ככל הנראה, חישובי החברות מבוססים על ההנחה, שמכירת הדירות בעתיד תניב רווחים ניכרים, בנוסף לרווחי השכרות.
כדי לממן את ההשקעה, חתמו חברות אפריקה, בימים אלו, על חוזה שלפיו תלווה להם חברת הביטוח הראל 300 מיליון שקל, 150 מיליון שקל לכל חברה. תנאי שתי ההלוואות זהים: הלוואה ל-24 שנים, צמודה למדד ובריבית 4.9%. חברות אפריקה ימשכו את ההלוואה על-פי הצורך, במקביל להתקדמות הבנייה.
הראל ואפריקה מהדקות יחסים
הלוואה זו מהדקת את היחסים בין הראל לאפריקה. הראל ובנק מסחרי הלוו לאפריקה-ישראל מאות מיליוני שקלים, למימון שלושה פרויקטים, וכן לאחזקת שני מגרשים. יתרת ההלוואה להיום עומדת על 533 מיליון שקל, ומזה חלקה של הראל 50% כלומר כ-267 מיליון שקל. אפריקה-נכסים חייבת לפרוע את ההלוואה בעוד כשנה. ההלוואה נועדה בעיקר לממן בניית בנייני משרדים בקונקורד בני ברק, קריית המדע נס ציונה וגלובל פארק לוד. הראל והבנק קיבלו שיעבוד ראשון על נכסים אלו, וכן על שני המגרשים האמורים.

תאריך:  18/08/2015   |   עודכן:  18/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מאות פריטים מאוצרות המדינה, המיצגים את התקופות המקראיות והברית החדשה, יוצגו במוזאון    לדברי ישראל חסון, מנהל רשות העתיקות: "מדובר בשת"פ היסטורי שיחשוף את אוצרות התרבות של הארץ למיליוני מבקרים בשנה"
עופר וולפסון
רוסיה הסכימה בעבר לאסור את המכירה תחת לחץ מארה"ב וגם ישראל דחקה במוסקבה לא לשלוח את מערכת הנשק המתקדמת לטהרן    חשש בישראל כי הטילים יגיעו גם לחיזבאללה
יצחק דנון
טוען שהחברה חייבת לו סכום זה בשל הטיפול בבתי החולים הממשלתיים בשנים 2009-2000 בנפגעי תאונות דרכים בהן היו מעורבות מכוניות שביטחה
יצחק דנון
טוענת שסלקום לא העבירה לה את מלוא התשלום תמורת שיחות לתאילנד שבוצעו דרך מרכזיית בזק בינלאומי במאי ויוני 2014
אלה לוי-וינריב
יאח"ה והרשות להלבנת הון בודקות את החשד לפיו ברק לא דיווח על חשבונות בנק שלו בחו"ל, אך לפי שעה לא נפתחה חקירה    אם החשדות יתבררו כממשיים, סביר שרשות המסים תחקור את הנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il