X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופט בית המשפט המחוזי בנצרת קורא לעמיתיו לתת הקפאת הליכים לפחות לתקופה ראשונית סבור שיש למנות שני בעלי תפקידים כאשר יש ערבוביה בין נכסי החברה ובעליה
▪  ▪  ▪
עיילבוני. דרוש ניסיון [צילום: בוצ'צ'ו]

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, עאטף עיילבוני, סבור שיש ככלל להיענות לבקשות להקפאת הליכים - לפחות לתקופה ראשונית. הוא דיבר (יום ה', 20.8.15) ביום עיון של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, והביע תקווה שתפיסה זו תכה שורשים גם בקרב שופטים אחרים.
עיילבוני אמר: "לא פעם עורכי דין טענו באולמי, שלבית המשפט המחוזי בנצרת יש יד קלה במתן צווי הקפאת הליכים. אני מסכים; אם בתי משפט אחרים לא עושים זאת, צריך לשאול מדוע. לטעמי, רוב התיקים צריכים להתחיל בהקפאת הליכים, עם תקופת בוחַן של 30 או 60 יום, על-מנת לבדוק אחר כך בצורה מושכלת לאן נכון להמשיך - לפירוק או להמשך ההקפאה".
לדברי עיילבוני, הקפאת ההליכים טובה לא רק לחברה אלא גם לנושים, שכן יש נכסים היורדים מיידית לטמיון בעת פירוק, אך נותרים על-כנם בעת ההקפאה (כגון סיווג קבלני). הוא סבור שניתן להקפיא את ההליכים גם אם בעל השליטה אינו יכול להעמיד את מלוא המימון הדרוש להפעלתה בתקופת הביניים. עוד ציין, כי ההליך צריך להיות דינמי, במהלכו ניתן לפתור לא מעט סוגיות.
עוד התייחס עיילבוני לערבוב נכסים בין בעל המניות לבין החברה: נכסים פרטיים משועבדים לטובת החברה, ונכסים של החברה רשומים על שם הבעלים ובני משפחתו. במקרה זה עולה השאלה, האם יש למנות בעל תפקיד אחד או שניים (לנושי החברה ולנושי הבעלים). לדבריו, כאשר הערבוביה גדולה - יש למנות שני בעלי תפקיד, היכולים להצליב ביניהם את המידע.
"יש שאלה האם בית המשפט יכול למנות בעל תפקיד לבעלים בלא בקשה של נושה. בדרך כלל, אם בית המשפט שואל את בעל המניות אם הוא מסכים למנות בעל תפקיד על נכסיו, הוא מבין שאם יענה בשלילה - לא תהיה הקפאה. אבל עדיף שהבקשה תבוא מצד הנושים", הוסיף עיילבוני.
לבסוף התייחס עיילבוני לשאלה את מי למנות כבעל תפקיד, כאשר רוב הבקשות מוגשות עם שמו של עורך דין מוצע. "בית המשפט שואל את עצמו מדוע מציעים דווקא את אותו עורך דין, ויוצא מתוך הנחה שיש איזושהי היכרות. בית המשפט רוצה לדעת את זה כבר בשלב הראשון, כי יהיה מאוד לא נעים אם יתברר בהמשך שיש ניגוד עניינים ויהיה צורך לפסול אותו. לכן, צריך להסביר בבקשה מדוע דווקא הוא מוצע", אומר עיילבוני.
לדברי עיילבוני, מדובר בתחום מקצועי בו אם מתמנה בעל תפקיד שאין לו די ידע - עלול להיגרם נזק. "ברור שעדיף למנות עורכי דין רבים בתיקים. אבל מהניסיון שלנו, כאשר עורך דין שהוא מנוסה פחות - הוא יכול גם לגרום נזק וגם עבודה מיותרת לכל הצדדים, ואז זורקים כסף טוב אחרי כסף רע. זה יוצר התדיינויות מיותרות, במקום לפתור מתוך הניסיון בשיחת טלפון. לכן אין לי בעיה עם שחקנים חוזרים". לצד זאת, קרא עיילבוני ללשכת עורכי הדין להכשיר עורכי דין לתחום ולהציג את שמותיהם בפני בתי המשפט.

תאריך:  20/08/2015   |   עודכן:  20/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט עיילבוני: ככלל - להקפיא הליכים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משפט קצר אחד
עודד ב  |  20/08/15 18:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
סך כל ההפסדים של חברת-הבת מגה קמעונאות, הפועלת כעת במסגרת הסדר נושים, עמד על כ-632 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2015
עופר וולפסון
ירדו ב-9.2% ל-4.9 מיליארד שקל, על-רקע ירידת תעריף החשמל בתחילת השנה והשפעת התחרות מצד יצרנים פרטיים    הוציאה כחצי מיליארד שקל בהוצאות פרישה    הפסידה 847 מיליון שקל
מירב ארד
שלוש ספינות קרוז שהיו אמורות עגון בטורקיה נותבו לחופי ייון, איטליה ומלטה    ההחלטה - בעקבות פיגועי הטרור במדינה
יפעת גדות
תהליך אישור התרופה לווה במחלוקות רבות לגבי יעילותה ולגבי תופעות הלוואי שלה
יפעת גדות
עמותת ל.א לאלימות תחנוך את המקלט החדש שלה בעיר חדרה. במעמד ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, מנכ"לית עמותת ל.א לאלימות יעל גולד ויו"ר העמותה רות רזניק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il