X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה קיבלה מה-FDA אישור להתחיל בניסוי שלב 3 שמטרתו להביא לרישום של התרופה מוקדם ככל שניתן התרופה נמצאה כמכפילה את תוחלת החיים החציונית של בעלי סרטן מח אגרסיבי מסוג גליובלסטומה
▪  ▪  ▪
פתרון מאריך חיים [צילום: פלאש 90]

חברת VBL, הנחסרת בבורסת נאסד"ק, הודיעה (יום ה', 20.8.15) כי החלה את הניסוי היחיד הדרוש לאישור התרופה VB-111 לסרטן המוח, וכי החולה הראשון החל טיפול במחקר שלב 3 זה שמכונה GLOBE. המחקר בוחן את יעילות תרופת VB-111 שפותחה באופן בלעדי על-ידי החברה, לטיפול בסרטן מח מסוג גליובלסטומה חוזרת (rGBM) שהינה התויית יתום. המחקר מבוצע תחת פרוטוקול מוסכם (SPA) עם ה-FDA שיכול לתמוך ברישום התרופה להתוויה זו. תרופת VB-111 הינה תרופה ביולוגית שמבוססת על ריפוי-גני (gene therapy). היא ניתנת דרך הווריד אחת לחודשיים, ופועלת באופן ממוקד כנגד כלי הדם שמזינים את הגידול הסרטני.
מחקר GLOBE מיועד לבדוק את היעילות, הבטיחות והסבילות של תרופת VB-111, והמטרה העיקרית שלו היא הארכת חיי החולים. בנוסף, יבדוק המחקר גם פרמטרים נוספים של יעילות הטיפול ושל איכות חיי החולים. תוצאות ביניים מניסוי זה צפויות במחצית השנייה של 2016. חברת VBL כבר קיבלה מהרשויות הרגולטוריות בארה"ב ובאירופה אישור להתווית יתום עבור VB-111 לסרטן מח זה, וכן סטטוס Fast Track המקנה בחינה מואצת ע"י רשות התרופות האמריקנית (ה-FDA).
ד"ר יעל כהן, סמנכ"ל פיתוח קליני ב-VBL, מסרה: "גליובלסטומה הוא סרטן מוח אגרסיבי מאד, ולצערנו כיום האפשריות טיפוליות בו מוגבלות מאד. אין ספק שיש צורך אדיר בתרופות חדשניות שיהיו בטוחות לשימוש ויוכלו להאריך את חיי החולים במחלה קשה זו, במיוחד לאור העובדה שהטיפול המקובל לחולי rGBM שהינו אבסטין מקנה להם תוחלת חיים חציונית של 8-9 חודשים בלבד. אנו מעודדים מאוד מהיעילות והסבילות של VB-111 כפי שהודגמו עד כה, במיוחד לאור נתוני פאזה 2 שלנו שהראו שיפור משמעותי וסטטיסטי בתוחלת החיים של חולים שטופלו בשילוב של VB-111 עם אבסטין, לעומת חולים שטופלו באבסטין בלבד (16 לעומת 8 חודשים, בהתאמה)."
פרופ' חרץ, מנכ"ל VBL, מסר כי "מעבר לסרטן המוח, תרופת VB-111 הראתה סימני יעילות מבטיחים גם בסרטן חוזר של השחלות אצל חולות שנכשלו קודם בטיפולי כימותרפיה, וגם בסרטן מתקדם של בלוטת התריס. אנו ממשיכים לעקוב אחר יעילות VB-111 גם בסוגי סרטנים מוצקים אלה, ובמקביל ממשיכים לפתח את קו המוצרים הייחודי שלנו לטיפול בסרטן".
מחקר שלב 3 יהיה מחקר מבוקר פתוח בו חולים ישובצו אקראית לשתי קבוצות. בקבוצה הטיפולית החולים יקבלו VB-111 אחת לחודשיים בשילוב עם אבסטין שיינתן אחת לשבועיים, בעוד חולים בקבוצת הביקורת יטופלו באבסטין בלבד. המחקר צפוי לגייס 252 חולים בכ-40-60 מרכזים בארה"ב, קנדה וישראל. דרישות כניסה עיקריות להכללה בניסוי הן אירוע חזרה ראשוני או שניוני של GBM לאחר טיפול סטנדרטי של כימותרפיה מסוג temozolomide והקרנות, אבחון של GBM אשר מאומת היסטולוגית, ומצב קליני בו מתאפשרת מדידה של הגידול לפי מדדי RANO בהתקדמות המחלה.
כאמור המטרה העיקרית של המחקר היא הארכת תוחלת החיים של החולים. מטרות המשנה כוללות בחינה של זמן שרידות ללא התקדמות המחלה, ותגובה של הגידול לפי מדדי RANO. מכיוון שנתוני פאזה 2 הראו כי VB-111 יכול לגרום לתגובה חיסונית המתבטאת בחום גבוה, תגובה אשר הייתה בהתאמה עם תוחלת חיים ארוכה יותר בחולים שחוו חום גבוה, הפונטציאל האימונו-אונקולוגי של VB-111 ימשיך להבדק גם בניסוי שלב 3.

תאריך:  20/08/2015   |   עודכן:  20/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעל כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
VBL החלה הניסוי המכריע בתרופה לסרטן המח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
מאיר קליין מבקש לתבוע 256 מיליון ממאפיות אנג'ל, דגנית, דוידוביץ וברמן שהודו בקרטל במחירי הלחם הפרוס והחלות בשנת 2010
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר: 34 עיריות יתמודדו עם תביעה לפיה אינן מעניקות בצורה אוטומטית הנחה בארנונה לאזרחים ותיקים המקבלים קיצבת נכה
אלעזר לוין
רמ"י תמכור ב-700 מיליון שקל ויותר את מגרש "כנרית" בקריה בת"א    יבנו שני מגדלים בני 44 קומות, 330 דירות, ובנין משרדים בן 33,000 מ"ר    מוטי פלד גיבש קבוצה בת 414 חברים    גם אשטרום וגינדי מתמודדים
איתמר לוין
אירוע קצר, חמור אמנם, הצדיק לדעת משטרת בת-ים טיפול בידי חמישה חוקרים בנוסף לשוטרי הסיור. ביהמ"ש העליון מעיר בעדינות: זה יותר מדי
איתמר לוין
דחה את ערעורו של גבר שהורשע בביצוע עבירות מין בילדה בת 11-10 ואישר את עונשו - שמונה שנות מאסר    מזוז: הנסיונות להכפיש את המתלוננת מהווים נסיבה להחמרה בענישה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il