X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרי מח"ש ביצעו לפני כחודשיים בשקט-בשקט שורה של חיקורי דין בארה"ב שורה של גורמים, ובהם עורכי דין, אנשי עסקים, רואה חשבון, בכירים מחצרו של הרב פינטו וסוכני FBI, מסרו עדויות על עבירות שוחד וטובות הנאה שקיבלו מנשה ארביב ואפרים ברכה העדויות מחייבות הגשת כתב אישום חמור נגד ארביב בגין עבירות שוחד שדינן 5-4 שנות מאסר ארביב יוכל לזכות בהקלות אם יודה ויחשוף מידע
▪  ▪  ▪
ארביב. עבירות שוחד [צילום: פלאש 90]
יואב יצחק
התובעת הפרה בזדון ובסתר צו שופט שהורה למסור לפינטו חומרי החקירה

מורשת השוחד של ברכה
יואב יצחק
יחידת להב 433 ערכה ערב לזכרו של תנ"צ אפרים ברכה, במלאת 30 ימים להתאבדותו * נשיא המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ מפכ"ל המשטרה אמרו דברים בשבחו של ברכה ובזכות הצורך בהטמעת מורשתו * שום מילה לא נאמרה על עבירות השוחד של ברכה, על עבירות המרמה, על ששיבש הליכי חקירה, ואפילו לא על מכשיר הסלולר שהשמיד ו/או העלים, על-פי החשד, במטרה למנוע חשיפת סודותיו הפליליים
לרשימה המלאה

חוקרי היחידה לחקירות שוטרים (מח"ש), בראשה עומד עו"ד אורי כרמל, ביצעו שורה של חיקורי דין בארה"ב, ומכוחם התחזקו הראיות לעבירות שוחד מצד ראש להב 433, ניצב (בדימ.) מנשה ארביב, שהודח מתפקידו עם תחילת החקירה נגדו; ומצד המנוח אפרים ברכה, שכיהן, עד התאבדותו, כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר. כך נודע ל-News1.
חיקורי הדין בוצעו בשקט בשקט על-ידי כמה מבכירי מח"ש, בליווי אנשי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות. חיקורי הדין התבצעו לפני כחודשיים לאחר עיכובים ותיאומים רבים, ולאחר שהתקבלו ההיתרים ממשרד המשפטים בארה"ב. יציאת החוקרים, כמו-גם רשימת העדים, נשמרו בסוד על-מנת שניתן יהיה להפתיע את החשודים המרכזיים.
נודע, כי במסגרת חיקורי הדין נחקרו שורה של גורמים, שלא באזהרה, ואלה העידו על כספים וטובות הנאה שניתנו למנשה ארביב ולבנו צחי ארביב, לפי בקשתם. כמו-כן נמסר בעדויות מצד סוכני ה-FBI על דיווחים שקיבלו הסוכנים, בזמן אמת, בדבר כספים שניתנו בעבר לאפרים ברכה מצד הרב פינטו ואנשיו, כתמיכה קהילתית. המדובר בטובות הנאה מצרפיות בהיקף כספי משמעותי.
העדויות שנאספו על-ידי חוקרי מח"ש, כמו גם ראיות ועדויות קודמות בנושאים אלה, ידועות היטב הן ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והן לפרקליט המדינה, שי ניצן. חלק מהעדויות שימשו, בין היתר, את חוקרי מח"ש בחקירה הסמויה שניהלו במשך מספר שבועות נגד ברכה (עד התאבדותו) - מה שלא מנע מהיועמ"ש, לאחר התאבדות ברכה, לשקר לציבור בזדון ולהכחיש אפילו את דבר ביצועה של חקירה סמויה נגד ברכה.

ארביב נפל בבור שכרה

החקירה בעניינו של מנשה ארביב החלה ב-2012, כידוע, לאחר שבעיצומה של החקירה המשטרתית נגד הרב יאשיהו פינטו, ניסה ארביב להרחיק ממנו חשדות, שהחלו לצוף, וטען כי הרב פינטו ניסה לשחדו - "כמו את ברכה". לטענתו, הוצעו לו טובות הנאה, וזאת תמורת מידע שהובא לידיעתו מכוח תפקידו.
אלא שתוכניתו של ארביב השתבשה. בתוך זמן קצר התברר, כי ארביב, שניסה לסדר לעצמו חסינות, "כמו ברכה", נפל בבור שכרה לאחרים. פינטו, שנדרש לנושא לאחר שטענותיו של ארביב הובאו לידיעתו במסגרת טיוטת כתב אישום נגדו, נאלץ להתגונן ולחשוף, בחקירה שנפתחה במח"ש, ובמסגרת הסדר טיעון שנערך עמו בתמורה, כי אמנם: ניתנו לארביב טובות הנאה, וזאת לפי בקשתו של ארביב, ובמסגרת סיוע שנוהג הרב ליתן לחסידיו, אך כנגד זאת לא עמדה שום דרישה או בקשה למידע חקירתי כלשהו.
היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, שעשו כל שלאל ידם - תוך ביצוע עבירה של הפרת אמונים, כדי לטייח את המידע המפליל נגד אפרים ברכה, התנו מחיקת סעיף האישום בעניין ארביב, מהטיוטה נגד פינטו, בעדות פינטו נגד ארביב. בדרך זו, השגת "ראשו של ארביב" והתמקדות בו, הם ניסו להרחיק את האש מברכה עצמו, ולמנוע, כמעט בכל מחיר, חקירת החשדות החמורים נגד ברכה על-ידי מח"ש. דבריו של פינטו הוכחו בחיקורי הדין שנערכו לפני כחודשיים:
  • בצעד חריג אישרה לשכת עורכי הדין בניו-יורק להעיד את עורכת הדין רוקסן לוין. האישור ניתן לאחר שהלשכה שם שוכנעה כי אין בעדותה משום הפרת יחסי עורך דין-לקוח, שכן לוין נשכרה על-ידי הרב פינטו - ולא על-ידי צחי ארביב, כדי להסדיר עבור ארביב אשרת עבודה. רוקסן, המתמחה בענייני הגירה, מסרה בעדותה, בהסכמת פינטו, כי אכן – היא טיפלה בבקשת שהייה ובהשגת אשרת עבודה לצחי ארביב, וזאת במימון אנשי חצרו של הרב פינטו;
  • איש עסקים בינלאומי העיד על מימון טובות הנאה לצחי ארביב ולאביו מנשה ארביב;
  • רואה חשבון אמריקני מוכר וכמה עורכי דין העידו על כספים וטובות הנאה שניתנו לארביב ועל הנסיבות בהן הוסדרו אותן הטבות;
  • גבאים מהישיבה במנהטן וגורמים נוספים העידו על שורה של טובות הנאה שניתנו לצחי ארביב, לרבות: תמיכה חודשית בסך 2,000 דולר בעת שהייתו בניו-יורק; מענק בסך 10,000 דולר שניתן לו עם בואו לניו-יורק; סיוע למגורים למשך חודשים רבים; סיוע בסידור עבודה; סידור ומימון כרטיסי טיסה; ועזרה נוספת מצד אנשי עסקים. כל זאת, כמובן, לפי בקשות מפורשות של האב, מנשה ארביב;
  • בחיקורי הדין ובעדויות בישראל העידו כמה גורמים על טובות הנאה משמעותיות שקיבל מנשה ארביב, עבור עצמו אישית, לרבות: אירוח במלון כמה פעמים; והנחה משמעותית הנאמדת בכחצי מיליון ש"ח ברכישת דירה בישראל;
  • במסגרת העדויות נמסרו ראיות חפציות;
  • העדויות כוללות תכתובות פנימיות שנמסרו מצד אנשי הרב פינטו, בהן נאמר שחייבים לעזור לצחי ארביב, הבן, בגלל שאביו הוא ניצב במשטרה, ומאחר שארביב לוחץ לעזור לבנו.
העדויות מצביעות על עבירות שוחד חמורות. נראה כי לא יהא מנוס מהגשת כתב אישום חמור ביותר נגד מנשה ארביב, וזאת לאחר סיום החקירה ובכפוף להזמנתו של ארביב לשימוע. סיכוייו של ארביב לזכות בהקלות, קלושים מאוד, וכך גם קלושים סיכוייו לחמוק מעונש העלול להגיע לארבע-חמש שנות מאסר, אלא אם יפנים את מצבו האמיתי ויסכים לחשוף מידע הידוע לו היטב, בפרשות שונות.

סוכני ה-FBI אישרו גירסת פינטו נגד ברכה

במסגרת חיקורי דין שנערכו לפני כחודשיים נגבו עדויות גם מכמה סוכני FBI. חוקרי הסוכנות עמדו אז בקשר רציף עם הרב פינטו ואנשיו וזאת בעקבות חקירה שניהלה הסוכנות נגד כמה גורמים שניסו לסחוט את הרב פינטו וכן נוכח מעורבותו של חבר הקונגרס הרפובליקני, מייקל גרים, בעבירות שונות. העדויות במסגרת חיקורי דין נדרשו כדי לחזק את הראיות בחשדות שהועלו נגד ארביב. אך בפועל הן עסקו, בין היתר, גם בחשדות שהיו תלויות ועומדות נגד ברכה (לפני התאבדותו).
ל-News1 נודע, כי סוכני ה-FBI שהתבקשו להעיד בחיקורי דין, נהגו הפעם עם חוקרי מח"ש בזהירות יתרה. הם טענו כי יש להתייחס לפרשת פינטו כאל "תיק פוליטי", ואל חוקרי המשטרה ו/או חוקרי מח"ש כמי שעלולים להציג באופן מניפולטיבי כל מידע שיועלה בפניהם. סוכני ה-FBI נהגו כך, לאחר שהתברר להם כי צוות חוקרי המשטרה בפרשת פינטו שיגר אליהם לפני כשלוש שנים שאלות מגמתיות ומניפולטיביות, תוך ביצוע עבירה על החוק הבינלאומי. החוק אוסר על מבקשי חיקור דין להתנהל בעורמה או בתחבולה ו/או בדרך שיש בה משום ניסיון לשבש הליכי חקירה ומשפט.
נודע, כי לסוכני ה-FBI התגלה כי התכתובות אליהם, בהם-הם התבקשו לפני כשלוש שנים להשיב לשאלות, כללו אמירות, מפיו של הרב פינטו, כביכול, על-אף שאותן אמירות לא היו ולא נבראו. פיברוק ה"מידע" נועד להסיט את סוכני ה-FBI נגד פינטו, ולמשוך מהם הכחשות ו/או טענות נגד פינטו, שיסייעו לצוות החקירה לחמוק מחקירת החשדות שהועלו נגד ברכה, ואף להכשיר הצגתו של ברכה כקצין מצטיין שיצא מגדרו ואף נגד רבו רק כדי לחשוף את האמת.
לפי אותן תכתובות, שכללו כאמור אמירות מפוברקות, הציגו חוקרי המשטרה (שהיו אגב בקשרי עבודה שוטפים עם ברכה) בפני סוכני ה-FBI ציטוטים, כביכול, מפיו של פינטו בחקירתו, לפיהם התבקש על-ידי סוכני ה-FBI למסור כספים לברכה ולתעד מסירתם. דבר זה לא היה ולא נברא, ומאליו מובן כי לשקר הבוטה לא נמצא תימוכין בחומרי החקירה מפיו של הרב פינטו. האמת הפשוטה הייתה: הרב פינטו מסר לאנשי ה-FBI, כפי שאכן אירע באמת, וכפי שתועד בזמן אמת במזכרים של סוכני ה-FBI ואף בהקלטות שנערכו, כי הוא אכן תומך בברכה, וכי הוא העביר לו כספים בהיקף כספי משמעותי כסיוע אישי לו ולבני משפחתו. לדידו של הרב פינטו, הוא דיווח לסוכני ה-FBI, בתום לב, על מתת הכספים כסיוע לברכה, להבדיל מעבירה פלילית.
בחיקורי הדין שבוצעו כאמור לפני כחודשיים הועלו הסוגיות שלהלן:
  • חוקרי ה-FBI העידו: הרב פינטו דיווח לנו, עוד לפני פתיחת החקירה נגדו בישראל, על כספים שניתנו בעבר, מספר פעמים, לאפרים ברכה;
  • חוקרי ה-FBI העידו עוד: הרב פינטו דיווח לנו, עוד לפני החקירה נגדו, על דיווח שהוא מסר, בזמן אמת, למנשה ארביב (כשזה כיהן כנציג המשטרה בארה"ב), בדבר סיוע כספי שניתן לברכה;
  • חוקרי ה-FBI מתחו ביקורת באותו מעמד של חיקור הדין על ההתנהלות כלפי הרב פינטו, על טיוח הממצאים שהעלו חשדות נגד ברכה, וכן על כך "שהאמת מבצבצת בישראל רק לעיתים נדירות".
חלק ניכר מהמידע שלעיל שהועלה במסגרת חיקורי הדין מתועד ומוחזק בידי חוקרי מח"ש. העדויות והראיות ישמשו את מח"ש וכן את הפרקליטות בגיבוש כתב אישום חריף נגד מנשה ארביב בגין עבירות שוחד. המידע מתעד, במקביל, ומאמת גם את החשדות נגד ברכה, והוא עתיד לשמש, ככל שיהא בכך צורך, בהליכים משפטיים שונים.

תאריך:  22/08/2015   |   עודכן:  22/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקרי מח"ש ביצעו חיקורי דין בארה"ב: ראיות לעבירות שוחד מצד ארביב וברכה
תגובות  [ 47 ] מוצגות  [ 47 ]  כתוב תגובה 
1
אחיזת
עיניים  |  22/08/15 14:14
 
- עיתונאים שותפים לקשרי השתקה של ל"ת
פרשיות חמורות מזה  |  22/08/15 15:19
 
- למשל איילה חסון,שקיבלה חומר
נתין מדמנת ישראל  |  22/08/15 20:32
 
- מתי והיכן מופיע שאמרה כדבר הזה ל"ת
אילה חסון???  |  22/08/15 21:26
 
- עכשיו תופרים תיק לאילה חסון?
שמעון אמסלם  |  23/08/15 09:55
 
- בפגישה אישית ביני וחבר
נתין המדמנה  |  23/08/15 10:04
 
- נתין,אם כך,יש המון שיודעים.אז ל"ת
זה כבר לא סוד.  |  23/08/15 16:04
 
- יש המון שלא יודעים,כי עד שהסוד
נתין המדמנה  |  23/08/15 17:14
 
- זה לא מתפוצץ כי רובם מעורבים
שמעון אמסלם  |  25/08/15 10:30
 
- יתכן שהשקר המטוייח הזה הוא  ל"ת
בסיס להפקרות מאז   |  23/08/15 16:10
 
- דברי
אמת  |  22/08/15 15:20
2
אתה עיתונאי אתה? ל"ת
זכרי אלימלך  |  22/08/15 14:29
 
- בניגוד לכלבלבי החצר
עיתונאי אמת  |  22/08/15 15:47
 
- יואב יצחק, איילה חסון, אבנרי ,
שמעון אמסלם  |  22/08/15 16:39
 
- טעות
בידך  |  23/08/15 00:18
 
- לא ברור לי למה צריך להרחיק לכת
משפטן (גימ.)  |  23/08/15 04:11
 
- את חסון ואת מרגלית תוריד
שניים לא ישרים  |  23/08/15 05:34
 
- איכות השלטון של שרגא?
ראיס-פוטין-טיל400  |  23/08/15 18:37
3
וכל הכתבלבים שותקים ל"ת
ויינשטיין ממשיך  |  22/08/15 14:54
4
יואב יצחק תמשיך כך
יחי וידלה   |  22/08/15 14:55
5
והנה מסתבר שוב שיואב דובר אמת
האדיש  |  22/08/15 16:10
 
- יואב יצחק-מרטיר בתוך זוהמה
ראיס-פוטין-טיל400  |  23/08/15 18:43
6
פרשת פינטו - "תיק פוליטי"
hikok  |  22/08/15 16:27
7
העיתונאים נמושות
מקנאים ביואב  |  22/08/15 18:26
 
- ועף מילה על " פרוודה-ישראל היו
ראיס-פוטין-טיל400  |  23/08/15 18:56
8
והמסקנה עוד אישום נגד פינטו
גולדבלט משה  |  22/08/15 19:25
 
- חחח הצחקת.. שוחד? איפה התמורה? ל"ת
עזרה זה לא שוחד  |  22/08/15 20:48
9
צישהו מצפה למשהו ?
ארי כספי  |  22/08/15 19:51
10
פרשת רצח רבין עולה על כולן
בבר  |  22/08/15 20:42
 
- אולי, הגיע הזמן גם לספר על זה ל"ת
הציבור בשל לכך.  |  22/08/15 21:54
11
זה מה שאנחנו יודעים
אהרון שחר  |  22/08/15 20:47
12
״אמת מארץ תצמח״
אברהם 1012  |  22/08/15 22:24
13
תגובה למס 6
ריב  |  22/08/15 22:32
14
הייתכן?? הרב דובר אמת??!!
שרון ע  |  22/08/15 22:42
 
- צודק, שבאמת יתגלה כאן  ל"ת
פיאסקו רציני  |  23/08/15 00:11
15
תופרי תיק הרב פינטו דבר 1 בטוח
שימעון נ  |  22/08/15 23:47
16
אפרים ברכה ז"ל
ירון 48  |  23/08/15 04:38
17
מתי תורו של פרס? ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  23/08/15 05:25
18
לרמות את הציבור וזכויותיו ל"ת
93%מהתלונות נסגרו  |  23/08/15 07:27
19
למה בפרקליטות מגוננים על ברכה? ל"ת
דגדג  |  23/08/15 11:44
20
לא יתכן שהליך משפטי בישראל
חרגול  |  23/08/15 14:46
21
כמה נוח למערכת שהוא כבר מת...
חשדנית  |  23/08/15 16:24
22
כמה כסף אתה מקבל מפינטו
Test  |  24/08/15 06:46
23
לחייב המועמדים ובכירי השירות
ראובן גרפיט  |  24/08/15 07:13
24
נסגרות במח"ש-שערוריה ציבורית ל"ת
93% מהתלונות   |  24/08/15 07:29
25
אם הייתי יודעת שמעמידים לדין
חנה מננינקו  |  24/08/15 18:16
 
- הייתי מצטרף במחולות ל"ת
האדיש  |  25/08/15 12:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ארביב
איציק וולף
רותם ארביב אטיאס זועמת על האופן שבו פרקליטות המדינה מחפה על אפרים ברכה ומונעת הגשת ראיות נגדו    "שחיתות שלא ניתן להסבירה במילים, זה מזמן לא קשור רק לאבא שלי אלא למדינה שבה אני חיה"
יואב יצחק
חיקורי הדין שהיו אמורים להתבצע במסגרת חקירת ניצב (בדימ.) ארביב כבר לפני כחודשיים - עוכבו עד לאחר הרשעת הרב פינטו    סוכני ה-FBI - שקיבלו מידע מהרב פינטו, אמורים להעיד: על דיווח בזמן אמת שמסר פינטו - לארביב, על-פי המלצתם, בדבר טובות הנאה שנתן פינטו לתנ"צ ברכה בהיקף כספי גדול
יואב יצחק
היוזמה לביצוע חיקורי דין על-ידי מח"ש: לאחר שמעדויות הרב פינטו ומקורביו, נמצאה תשתית ראייתית לעבירות חמורות מצד ניצב (בדימ.) ארביב    בין העדים שייחקרו: סוכני FBI, שקיבלו גם מידע מפינטו על כספים שהועברו לתנ"צ אפרים ברכה
יואב יצחק
בחקירתו דיווח הרב יאשיהו פינטו כי הוא דיווח לניצב (בדימ.) ארביב על סיוע כספי שניתן לתנ"צ ברכה במשך זמן רב    בירור האמת מחייב חקירת ארביב גם בסוגיה זו    אלא שחוקרי מח"ש, בהדרכת הפרקליטות, נמנעים מהצגת שאלות לארביב העלולות להפליל את תנ"צ ברכה    ואילו ברכה תומך בנימוקי היועמ"ש בתגובתו לבג"ץ חקירת ארביב בחשד שקיבל טובות הנאה
איציק וולף
המפקד לשעבר של יחידת החקירות המובחרת להב 433 החשוד בקבלת טובות הנאה ממקורבי הרב פינטו נחקר בפעם השניה בתוך 24 שעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il