X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פוגלמן: האזרח יכול לצאת מתוך הנחה שרשות מינהלית דורשת ממנו רק תשלומים חוקיים מדגיש עם זאת: המתמודד חייב להתריע על חוסר החוקיות ברגע הוא מגלה אותה
▪  ▪  ▪
גן יבנה. תחזיר 1.8 מלש"ח [צילום: המועצה המקומית]

"העובדה שעקב ההתמודדות במכרז קיבל על עצמו האזרח לשלם תשלומי חובה הכרוכים במכרז, אין משמעה כי 'חשף' עצמו לסיכון של תשלום תשלומי חובה הנעדרים בסיס חוקי, סיכון שאין זה ראוי להכיר בו מבחינה נורמטיבית". כך קובע (יום ב', 24.8.15) שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן.
המשמעות המעשית של קביעה זו, ממשיך פוגלמן, היא שכאשר אדם מתמודד במכרז ואף זוכה בו - אין בכך כדי למנוע ממנו לטעון לאחר מכן שנדרש במסגרתו לשלם תשלום בלתי חוקי, וזאת בשל עקרון חוקיות המינהל. פוגלמן מדגיש:
"גביית תשלומי חובה מן האזרח אינה פעולה המבוססת על שיתוף פעולה רצוני בין הרשות המינהלית לבין האזרח, אלא פעולה שלטונית הנעשית בכוחה הכופה של הרשות המינהלית המעוגן בדין. לפיכך, כאשר נתקל האזרח בדרישת תשלום העוטה אצטלה רשמית, זכאי הוא להניח כי מאחוריה מקור סמכות מתאים ואין לחייבו להוסיף ולבדוק סוגיה זאת מיוזמתו. הדברים יפים הן כאשר מדובר בתשלומי חובה 'רגילים' כגון תשלום ארנונה, הן כאשר מדובר בתשלומי חובה שהרקע להטלתם הוא מכרזי".
עם זאת, מוסיף פוגלמן, "התנהלותו של המתמודד במכרז ערב הגשת הצעתו, אך גם לאחר מכן לאורך ההליך המכרזי כולו ולאחריו, עשויה להשפיע על עצם זכאותו להשבה ועל היקפה". מתמודד אינו יכול לשתוק כאשר מתברר לו שבמסגרת המכרז הוא נדרש לתשלום בלתי חוקי וליהנות בדיעבד מפירות שתיקתו. "התנהלות שכזו עשויה להצביע על חוסר תום לב מצדו, ובנסיבות מתאימות יכול הדבר לשמש כנימוק שיוביל למתן פטור, מלא או חלקי, לרשות המינהלית מחובת ההשבה", מדגיש פוגלמן.
בית המשפט העליון החליט לחייב את המועצה המקומית גן יבנה להחזיר לחברות הבנייה פרץ בוני הנגב ודמרי מחצית מאגרות המים הבלתי-חוקיות בסך 3.6 מיליון שקל שגבתה מהן בשנים 2006-2001. פוגלמן קיבל את ערעורן של החברות על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, שקבע שהאגרות אומנם היו בלתי חוקיות, אך נמנע מלהורות על השבתן, בנימוק ששתי החברות ידעו על חוסר החוקיות - ולמרות זאת התמודדו במכרזיה של המועצה ואף זכו בהן.
מועצת גן יבנה חויבה בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל. השופטים אסתר חיות ויצחק עמית הסכימו עם פוגלמן. את החברות ייצגו עוה"ד נורית אוחנה ועילי לוין, ואת גן יבנה - עוה"ד עפר שפיר ויוגב מינס.

תאריך:  25/08/2015   |   עודכן:  25/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זוכה במכרז יכול לטעון שתשלום אינו חוקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית הדין לעבודה: לא נתערב בהחלטות המנהל, אלא אם כן הן נגועות בשיקולים זרים או שהן בלתי סבירות בצורה קיצונית
אלעזר לוין
"א.נ.ה. מעונות כנרת" חונכת בניין בן 111 חדרים לסטודנטים של מכללת כנרת    ההשקעה כוללת גם שיפוץ תחנת הרכבת ההיסטורית של צמח, שיהיה חלק מהמכללה, עם מרכז מבקרים
אלעזר לוין
הריבית על משכנתאות צמודות עלתה ביולי ב-0.2%, והריבית על משכנתאות אחרות עלתה ב-0.3%    הערכה: עליית הביקוש לדירות הביאה לעליית הריבית
קובי ישעיהו, נדב נוימן
בורסת שנחאי קרסה 8.5%; לונדון ביום הגרוע מאז 2009    הנפט נפל מתחת ל-39 דולר לחבית    "מגדל הקלפים שראשיתו בבועת אשראי נדל"ני ופרטי והמשכו במחיקת כל רווחי הבורסה הסינית ב-2015, כבר החל להתמוטט"
עידן וסף
כך עולה מבדיקת משרד הפנים    מבקש ממשרד הכלכלה לפקח על מצרכים ושירותים בסיסיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il