X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הכלכלה מתכוון להמתין כעת למינוי ממונה חדש על ההגבלים העסקיים ולא להשתמש בסעיף 52 הוועדה לבחירת הממונה על ההגבלים העסקיים הבא עדיין לא גובשה רשמית
▪  ▪  ▪
דרעי. הקלפים בידיו [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

שר הכלכלה אריה דרעי צפוי שלא להשתמש בסמכותו לאשר את מתווה הגז של הממשלה תוך עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים ומתכנן לחכות למינויו של ממונה חדש בחודש הבא. כך אמר (יום ד', 26.8.15) בתדרוך בפני כתבים בכנסת.
דרעי יכול היה לחתום על סעיף 52 לחוק ההגבלים, המאפשר לו לעקוף את ההתנגדויות של הממונה על ההגבלים העסקיים משיקולים של ביטחון לאומי או שיקולי מדיניות חוץ, כבר לפני כמה חודשים, אך הוא היסס אם לבצע את הצעד חסר תקדים.
בשבועות האחרונים, דרעי אמר כי יחתום על סעיף 52 כל עוד הכנסת תאשר את תוכנית הגז, אך אמר לאחר מכן כי שינה את דעתו, ביום לאחר שהיועץ המשפטי של הכנסת, איל יינון, חיווה דעתו כי המתווה ניתן להצבעה במליאה למרות שלא מדובר בהצעת חוק ואין כל מסגרת קיימת בתקנון במסגרתה ניתן לעשות זאת.
"אני עדיין לא חותם על סעיף 52... אני חושב שאם חיכיתי כל כך הרבה זמן, וכשיהיה ממונה על הגבלים עסקיים חדש בקרוב, אנחנו יכולים לחכות עוד קצת", הוא אמר. "אני רוצה שהממונה החדש יחתום על המתווה".
הממונה היוצא, דיוויד גילה, איים בשנה שעברה כי יכריז על מתווה הגז "הסדר כובל", בגלל קבוצת דלק והשליטה בשוק של נובל אנרג'י, שתחסום אותו מלהפוך לחוק. הוא התפטר לפני ארבעה חודשים, אבל הוא יעזוב את תפקידו באופן רשמי רק השבוע. דרעי אמר כי המצב בו ישנו ממונה "חסר שיניים" במשך ארבעה חודשים מהווה דוגמה לניהול כושל מצידו, אותו הוא הסביר בכך שגילה רגישות יתר על המידה כלפי גילה ובכך שלא היה שר במשך שנים רבות.
הוועדה לבחירת הממונה על ההגבלים העסקיים הבא עדיין לא גובשה רשמית, אבל ממונה חדש צפוי להיבחר כאמור בחודש הבא. דרעי התחייב כי הפגישות של הוועדה תהיינה שקופות, וכי יפורסמו פרוטוקולים לציבור.
על אף שדרעי כבר לא מתנה עוד באישור של הכנסת את התוכנית להסדיר את מערך הקידוח וההפצה של גז טבעי מהשדות "לוויתן" ו"תמר", הוא הביע תקווה שזו תקבל את אישורה.
"אני לא יודע אם הכנסת תאשר או לא, זו החלטתו של ראש הממשלה, אבל אם כן, זה יהיה אפילו טוב יותר... זה ייתן תמיכה לממונה כשהוא ייכנס לתפקיד", אמר דרעי.
שר הכלכלה אמר כי הוא בטוח שמתווה הגז יקבל את התמיכה של רוב חברי הכנסת, וכי הוא דיבר גם עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, המצוי באופוזיציה, ביום שני האחרון, וכי זה אמר שמפלגתו תצביע לטובתו.
עד לאחרונה היו חששות שמא הקואליציה לא תצליח להשיג רוב לתוכנית, כי שלושה שרים - שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ושר הרווחה חיים כץ - סירבו להצביע על כל דבר הקשור למתווה, בשל ניגוד עניינים, מה שהותיר את הקואליציה עם 58 קולות מול 59 לאופוזיציה של 59. כעת, כשישראל ביתנו תתמוך בתוכנית, הקואליציה תזכה לרוב.

תאריך:  26/08/2015   |   עודכן:  26/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרעי מעכב את מתווה הגז
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מחכה למשיח יא נמושה...
הגועש  |  26/08/15 14:11
 
- משיח כבר כאן- והוא פועל! אמן! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  26/08/15 15:28
2
מי שמינה אסיר 54 ל"ת
א.כ  |  26/08/15 15:35
3
מי שמינה עבריין שישב שנים שר
א.כ  |  26/08/15 15:42
4
דרעי וכחלון צמד מזיק
אריה12  |  26/08/15 16:38
5
שישלמו לו כבר ודי עם הסגה  ל"ת
הזאת  |  26/08/15 17:41
6
דרעי עבריין מורשע שישב בכלא
בבר  |  26/08/15 17:51
7
מי שמתעסק עם עברינים
מושיקו  |  26/08/15 21:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
עופר וולפסון
ראש הממשלה משבח את הסכם הגז עליו חתם מטעם הממשלה שר האנרגיה שטייניץ: "הסכם שישמש לבריאות, לחינוך ולחברה, ויוריד גם את יוקר המחיה"
עידן יוסף
רשות החשמל אומרת כי המתווה אותו היא מציעה מציע גז זול יותר לציבור    "אם יתקבל המתווה הממשלתי - ניאלץ להשית עלויות על הצרכנים"
סטלה קורין ליבר
נתניהו רוצה להעביר את מתווה הגז, גם במחיר פשרה על ששינסקי 2 וגם במחיר הכתרת דרעי ל"דואג הראשי לנגב ולתעסוקת הפריפריה"    טרם נקבע מועד לדיון בהמלצות, אף שהוועדה אמורה לסיים את עבודתה עד סוף אוגוסט
עופר וולפסון
נציגה הבכיר של נובל אנרג'י עזב את ישראל לאחר שהתגלעו אי-הסכמות בנוגע לסעיף הבטחת היציבות הרגולטורית
עופר וולפסון
נגידת בנק ישראל אומרת כי במתווה הגז יתרונות רבים למשק, אך אם עיכוב פיתוח משק הגז ימנע את היווצרותו של מבנה תחרותי יותר, יש להגדיר מהלכים חלופיים    על הצעת התקציב: "יעדי הגירעון המוצעים אינם תומכים בהמשך הפחתתו של יחס החוב לתוצר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il