X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי פסק נגד המדינה:

פיצוי לעו"ד שהוחרם בביה"ד

רפאל שטוב לא הורשה להופיע במשך שש שנים בהרכב ההקדשות של בית הדין הרבני בירושלים, לאחר שהתבטא בצורה בוטה נגד ראש ההרכב בית המשפט: היה צריך למצוא פתרון הרבה קודם
▪  ▪  ▪
בן-דהן. המדינה התרשלה [צילום: בוצ'צ'ו]

הנהלת בתי הדין הרבניים תפצה את עו"ד רפאל שטוב, לאחר שש שנים שבהן נמנע ממנו להופיע בפני הרכב ההקדשות של בית הדין הרבני בירושלים, משום שהיה עליה למצוא פתרון מערכתי לבעיה זמן רב לפני שעשתה זאת. כך קובע (יום ד', 26.8.15) סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יצחק ענבר.
שטוב הופיע בשנת 1999 בפני הרכב ההקדשות בראשותו של הרב אברהם צבי שינפלד והתבטא בגסות רבה נגד ראש ההרכב. לאחר שסירב להתנצל, קבע הרב שינפלד ששטוב לא יוכל להמשיך ולהופיע בפניו. כתוצאה מכך, נמנע משטוב לייצג לקוחות בפני ההרכב ב-18 תיקים עד שנת 2005.
בשנת 2005 קבע הרב הראשי דאז, הרב שלמה עמאר, כי בכל מקרה בו ייצג שטוב את אחד הצדדים בתיק הקדשות, יועבר התיק אוטומטית להרכב אחר. בכך נפתרה הבעיה, אך שטוב תבע מהמדינה 2.5 מיליון שקל בשל הנזקים שלטענתו נגרמו לו בשנים שבהן הוחרם. באותה תקופה ניהל את מערכת בתי הדין הרב אלי בן-דהן, כיום סגן שר הביטחון.
בית משפט השלום בתל אביב קיבל את הודעת המדינה לפיה היא מעניקה חסינות לדיינים ולבן-דהן, וערעוריו של שטוב על החלטה זו נדחו. במקביל, הועמד שטוב לדין משמעתי בשל התנהגותו ב-1999, הורשע ונקנס. בית משפט השלום דחה את תביעתו, אך בית המשפט המחוזי קיבל את ערעורו.
ענבר אומר, כי אין מקום לקבל את התביעה, ככל שהיא נוגעת להתנהלות השיפוטית של הדיינים, מאחר שהם נהנים מחסינות מוחלטת. אותה חסינות, סבור ענבר, גם מונעת למעשה את האפשרות לתבוע את המדינה בשל מעשיהם של הדיינים. אולם המדינה נושאת באחריות לצד המינהלי של הפרשה, שכן היה עליה למצוא זמן רב לפני 2005 את הפתרון עליו החליט הרב עמאר באותה שנה.
התיק הוחזר לבית משפט השלום כדי שיקבע את סכום הפיצוי שיקבל שטוב - לאחר שהמחוזי קבע, כי שטוב נושא באשם תורם של 50% בשל התנהגותו וסירובו להתנצל. השופטים שאול שוחט ויהודית שבח הסכימו עם ענבר. את שטוב ייצגו עוה"ד צבי כהנא ורחל בר, ואת המדינה - עו"ד שוש נרי.

תאריך:  26/08/2015   |   עודכן:  26/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הוציא ללא בית המשפט וללא ראיות "צו מניעה" נגד בניית 1,140 דירות ברחובות, בגלל חשדות שלא הוכחו, הקשורים בחקירת עו"ד רועי בר    המשטרה ניסתה לטשטש את רושם מכתבו    ביהמ"ש: "אין כל ראיה שמשהו לא כשר"
עופר וולפסון
שר הכלכלה מתכוון להמתין כעת למינוי ממונה חדש על ההגבלים העסקיים ולא להשתמש בסעיף 52    הוועדה לבחירת הממונה על ההגבלים העסקיים הבא עדיין לא גובשה רשמית
אלעזר לוין
דירות בשכונות לא-יוקרתיות בתל אביב נמכרות ב-2-1.5 מיליון שקל    קוטג' בבת ים - 2.05 מיליון שקל    4 חדרים בחולון - 1.37 מיליון שקל
איתמר לוין
הבנקים יחזירו לזאבי 240 מיליון שקל, ולא 215 מיליון שקל, בגין ההלוואה לרכישת מניות בזק
איתמר לוין
שופט השלום החיפאי הודיע מראש מה יהיה העונש שיטיל, ושינה את מרכיבי גזר הדין שלא בנוכחות הצדדים    ביהמ"ש העליון החליט להתעלם לחלוטין מגזר הדין של פלאח כדי להעניק לנאשם שתי ערכאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il