X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מניות סלקום ופרטנר קופצות 12%-15% בבורסה, שכן המשמעות היא יציאה של מתחרה קשה מאוד שהכניס תחרות עזה לשוק התקשורת בשנים האחרונות המפסיד העיקרי מהמהלך יהיה הצרכן הישראלי?
▪  ▪  ▪
[צילום: עידן יוסף]

גולן טלקום פותחת במהלך שיטלטל את שוק הסלולר בישראל: החברה הודיעה היום (ד') כי היא פותחת בהליך מסודר לפיו היא מוכנה לשקול להציע עצמה למכירה או לקנות אחת מהחברות בשוק.
המהלך מתרחש כאשר שגולן טלקום הגיעה ל-850 אלף לקוחות בסלולר ובטרם נכנסה לשוק הטלוויזיה, והוא ככל הנראה מכוון למטרה אחת ברורה - מכירת החברה, ולא רכישה.
בתגובה, מניות הסלולר סלקום ופרטנר מזנקות בבורסה, שכן המשמעות היא יציאה של מתחרה קשה מאוד שהכניס תחרות עזה לשוק התקשורת בשנים האחרונות. המפסיד העיקרי מהמהלך הוא הצרכן הישראלי, שעלול אולי לספוג העלאות מחירים אחרי מכירת גולן טלקום.
ההחלטה של גולן טלקום יותר מכל מבטאת סוג של אמירה שלפיה אי-אפשר להמשיך ולגדול בשוק התקשורת המקומי בתנאים הקיימים, וכי השוק חייב לעבור קונסולידציה.
המשך המצב הקיים גורר פגיעה בחברות הסלולר הוותיקות, ונראה כי חברות חדשות מגייסות מנויים חדשים בקצב הולך וקטן. לפיכך במצב שנוצר, לגולן יש אפשרות להתרחב או ע"י רכישת אחת החברות, או למכור את עצמה תמורת סכום גבוה מאוד ולצאת מהשוק.
ההודעה של גולן היום באה בהמשך לחשיפת "גלובס" לפני כחודש, לפיה גולן החל להפעיל את בנק רוטשילד בקרב המפעילים כדי לבדוק אפשרות לרכישה או מכירה.
תגובת משרד התקשורת על הודעת גולן: "שוק הסלולר הוא שוק מסחרי חופשי וכל חברה רשאית לפעול בו כרצונה. המשרד יגבש עמדה בנוגע לגולן אם וכאשר תוגש בקשה קונקרטית. כל עוד לא הוגשה בקשה למשרד לשינוי במעמדה של גולן טלקום החברה מחויבת להמשיך ולעמוד בתנאי הרשיון שקיבלה וההתחייבויות עליהן חתמה במכרז לקבלת התדרים. המשרד יעמוד על כך שכל הסכם שיתוף רשתות יהיה על-פי הכללים שקבע המשרד".

תאריך:  27/08/2015   |   עודכן:  27/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלובס / Globes
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
דירקטוריון החברה החליט לאפשר לכל ארבע הקבוצות הסיניות להמשיך המגעים לרכישת השליטה בכלל ביטוח    האם הנפילות בבורסת שנגחאי ישפיעו?
אלעזר לוין
הקניון בן 7,000 המ"ר יחנך בחודש הבא    ההודעה על הקמתו מתפרסמת יום לפני הודעה של חברה מתחרה על השקת קניון ביבנה    שילמה בעד המגרש 31 מיליון שקל - פי 8 משוויו על-פי שמאי
איציק וולף
ד"ר חיים שטנגר מאשים את ח"כ מיקי רוזנטל כי לא דיווח לרשויות המס על סכום הכסף ששילמה עבורו משפחת עופר באמצעות פרקליטו, עו"ד רונאל פישר, במסגרת הסכם הפשרה בפרשת 'השקשוקה'    מאשים את פרקליטו של רוזנטל, שלומי הדר, בהגשת תביעה מופרכת ביודעין נגד יואב יצחק, נגדו ונגד העיתונאי אמיר זוהר
איציק וולף
פורום הניצבים ורבי הניצבים בדימוס התכנס והציג חזית מאוחדת נגד מינוי גל הירש למפכ"ל המשטרה    קראדי: המינוי מעלה תהיות רבות    טרנר: אם לא שומרים על המשטרה - אנחנו נשמור עליה    וילק: השר ארדן לא מבין מהי המשטרה
איתמר לוין
מפרסם תזכיר חוק להחמרה ניכרת בפיקוח על נותני שירותי מטבע, כולל חובת רישום, בדיקות של יושר ויושרה לפני מתן אישור לבעלות, פרסום דוחות וענישה פלילית וכספית למפרי החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il