X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערן ברנט הגיש להוצאה לפועל צ'קים למרות שידע שקיימת אי-התאמה בין שמו של המושך לבין מספר תעודת הזהות ביהמ"ש: ברנט הפר את חובתו להתנהג בהגינות בסיסית וכ"קצין בית המשפט"
▪  ▪  ▪
עיקול בגלל הצ'קים [צילום: HSBC]

עו"ד ערן ברנט ישלם 125,000 שקל לאדם שאותו כלל לא ייצג, בשל רשלנות חריגה. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל, אומר עליו (12.8.15): "המדובר במקרה חריג - שבו פעל עורך הדין בהתרשלות ובהפרת חובתו כלפי התובע, הצד שכנגד - במידה ובעוצמה כאלה שיש בהם כדי להצדיק הטלת אחריות למרות הריסון שיש לנקוט בו ככל שמוטלת אחריות של עורך דין כלפי הצד שכנגד".
ס"א הוא בעלי מספרה בירושלים. הוא ואחיו, ע"א, היו לקוחות של הבנק הבינלאומי. בשנת 2000 הנפיק הבנק בטעות פנקס צ'קים שעליו שמו של ע"א אך תעודת הזהות של ס"א. האח משך מהפנקס השגוי שלושה צ'קים בסך 5,000 שקל, אך ס"א ביטל אותם והם לא כובדו.
בשנת 2010 חידש ברנט, בא-כוחו החדש של מקבל הצ'קים, את ההליכים בהוצאה לפועל נגד ס"א. רק שבועיים לאחר ששלח ל-ע"א אזהרה, הוא שם לב לכך שמספר הזהות שעל הצ'קים הוא של ס"א. ברנט ביקש וקיבל מלשכת ההוצל"פ אישור לשנות את שמו של החייב ל-ס"א, ובעקבות זאת עיקל כספים של ס"א.
ס"א תבע 3 מיליון שקל מהבנק ומברנט, בטענה שמעשיהם פגעו קשות בשמו הטוב ולפיכך גם במצבו הנפשי ובפרנסתו. דראל קבע, כי הן הבנק והן ברנט התרשלו, כאשר החלוקה היא 75% על ברנט ו-25% לבנק. הוא גם הטיל אשם תורם של 40% על ס"א. לגבי הבנק אומר דראל, כי ההתרשלות באה לידי ביטוי בטעות בצ'קים ובכך שהבנק לא נקט בצעדים לתקן אותה גם כאשר הובאה לידיעתו.
על ברנט אומר דראל: "בפער שהיה בין שם החייב למספר תעודת הזהות, שאליו היה מודע לפחות בעת שהגיש את הבקשה לתיקון פרטי החייב, כדי להצדיק בדיקה מעמיקה יותר בטרם הבחירה לשנות את שם החייב לשם המתאים למספר תעודת הזהות ולא ההפך. ואולם אין זה הכשל היחיד או החמור ביותר.
"ברנט ועובדי משרדו ביצעו המצאה לע' ולא לתובע כשבועיים לפני שתיקנו את שם החייב מע' לתובע. תיקון שם החייב לתובע, בהתאם למספר תעודת הזהות שלו, שנעשה בידיעה ברורה כי האזהרה לא הומצאה לו אלא לע' - רק שבועיים קודם לכן על-ידי נציג ממשרדו של ברנט, הביאה לכך שהליכי ההוצאה לפועל כלפי התובע ננקטו מבלי שכלל נעשתה לו מסירה של האזהרה.
"פעולה זו, המתעלמת מהקושי שהיה בידיעתו של עורך הדין - מהווה הפרה של החובה המוטלת על עורך הדין לנהוג בהגינות בסיסית כלפי הצד שכנגד ועל חובתו לפעול כ'קצין בית המשפט' בפנייתו להוצאה לפועל לשינוי שם החייב והיא מקימה התרשלות. אף בהמשך - בהינתן הכשל הבסיסי - התרשל עורך הדין בכך שלא נמנע מביצוע פעולות ולא פעל לביטול העיקול מיוזמתו בשלב מוקדם יותר בעת שהועלתה לראשונה בדבר טעות בצ'קים".
הבנק חויב לפצות את ס"א ב-40,000 שקל. ברנט והבנק גם ישלמו הוצאות בסך 25,000 שקל. את ס"א ייצגו עוה"ד מקסים שמגין ודוד קפוסטין, את הבנק ייצגו עוה"ד עוה"ד יצחק סלע וגלית מיכאלי, ואת ברנט - עו"ד אמיתי יחיאלי.

תאריך:  30/08/2015   |   עודכן:  30/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ארנון דראל / Arnon Darel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף, מירב ארד
ועד עובדי רשות שדות התעופה והנהלת הרשות הגיעו להסכם שלפיו ישבתו בין 10:00 ל-12:00 רק עובדי המטה בנתב"ג    עובדי המשמרות ישבתו חצי שעה בלבד    למרות ההסכם - מורגש עומס כבד בשל השבתת פתע של עמדות ביקורת הדרכונים על-ידי עובדי משרד הפנים שלא נכללו בהחלטת בית הדין
איתמר לוין
איל בר-לב ומשה זינגל הגישו תביעה למרות שהצד שכנגד היה מוכן לשלם את כל הסכום עוד לפני כן    ישלמו ללקוחה 300,000 שקל
אביתר בן-צדף
משתמשים בדוא"ל בלתי-מסווג לתקשורת מהירה    הילרי קלינטון ממשיכה לטעון, כי לא חשפה מידע מסווג במכתביה האלקטרוניים, והוויכוח על הנושא מעכיר את מסע הבחירות שלה
איתמר לוין
הסכימה להעביר חוב בדין קדימה בסך 3.6 מיליון שקל למסלול של חוב רגיל כדי להגיע להסדר נושים    טוענת גם לחוב רגיל של 16 מיליון שקל, אך בפועל לא תקבל כמעט דבר
איתמר לוין
בית המשפט בביקורת על מע"מ בחיפה: שומה לפי מיטב השפיטה צריכה להתבסס על נתונים אמינים ולא על מאמר שלא ידוע כיצד נכתב ולשם מה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il