X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט: רשלנות פושעת של סניף בנק הפועלים בכפר שלם בשנת 2001 אפשרה משיכת מיליוני שקלים מחשבונה של חברה בידי מי שלא היה מורשה חתימה
▪  ▪  ▪
התעלם מנורות אדומות [צילום: פלאש 90]

בנק הפועלים יחזיר לחברה שניהלה חשבון בסניפו בכפר שלם 6.5 מיליון שקל, בתוספת ריבית והצמדה משנת 2001. לדברי בא-כוח החברה, מדובר ב-13 מיליון שקל בערכים ריאליים.
חברת א.ג ירקות כבושים, שיוצגה בידי עו"ד אבי זילברפלד, פתחה בשנת 2001 חשבון בסניף כפר שלם, שבו נוהלו אז בעיקר חשבונות קטנים של משקי בית, וניהלה בו פעילות במיליוני שקלים. מורשי החתימה לפי טופס פתיחת החשבון היו בעלי החברה, ישראל רוכביץ ויעקב ישראל. למרות זאת, נמשכו מהחשבון 6.6 מיליון שקל בידי דורי נוריאל, היה איש אמונו של ישראל, אך לא היה מורשה חתימה בחשבון.
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אביגיל כהן, קובעת (17.8.15): "התנהלות סניף הבנק אשר נחשפה בתיק זה הינה למצער בגדר רשלנות פושעת. סניף הבנק בו התנהל החשבון פעל בחוסר שיקול דעת תוך התעלמות מ'נורות אדומות מהבהבות' ומכל אמת מידה סבירה המצופה מבנקאי.
"מנהל הסניף והעובדים הרלוונטיים בסניף סיימו עבודתם בבנק בשל אותה התנהלות. למרות זאת התעקש הבנק שלא להשיב לבעלת החשבון - החברה את הכספים שהוצאו מהחשבון, ואף הגדיל לעשות כאשר ביקש בכתב הגנתו לסלק התביעה על הסף".
הבנק טען, כי המשיכות היו חלק מגלגול כספים מתוחכם של חבורת נוכלים (ובהם נוריאל עצמו וכן אהרון קליין, "ממציא מדבקת הפלא"). אולם כהן אומרת שלא הוכח כלל שהיה גלגול כספים שכזה, העובדה שמאן דהוא הורשע בנוכלות אינה הופכת את כל מעשיו לפליליים, והעיקר - אין בכך כדי לנקות את הבנק מאחריותו למשיכת הכספים בידי מי שלא היה מורשה לכך.
עוד קובעת כהן, כי היה על הבנק להוכיח שנוריאל פעל בשליחותם של בעלי החברה - ובכך כשל לחלוטין. היא גם דוחה את טענת הבנק, לפיה הכספים שנכנסו לחשבון לא היו שייכים לחברה, אלא רק "אשראי על תנאי" עד שתפקיד צ'קים כנגדם. "לקוח בנק שנכנסו כספים לחשבונו והוצאו ממנו בניגוד להרשאתו, אינו צריך להוכיח, כי הכספים שנכנסו לחשבונו שיכיים לו. הבנק הוא זה שיצטרך להוכיח כי הכספים בחשבון הלקוח אינם של הלקוח", אומרת כהן.
על עדי הבנק - ובהם מי שהיה מנהל הסניף, ז'אק גלאור, ועובד בכיר בו, צבי מנע (אשר כאמור פוטרו בעקבות הפרשה), אומרת כהן: "עדים אלו עשו הכל על-מנת לנסות ולהרחיק מהם חשד לשיתוף פעולה פלילי עם דורי או כל מי שקשור לפרשה. מעדותם עלה, כי הגורמים בסניף נהגו בפרשיה שלפנינו לכל הפחות בדרך של רשלנות פושעת, וזאת בלשון המעטה".
עדים אחרים מטעם הבנק דווקא חיזקו את התביעה, ממשיכה כהן, כך אמר יוסף רובינשטיין, שהיה מנהל מחוז מרכז בבנק, כי "מנהל הסניף לא פעל על-פי נהלים, חרג מסמכותו ולמעשה, ברשלנות מדרגה החמורה ביותר הוביל לנזק שנגרם לבנק". רו"ח ענת בביץ, אותה שכר הבנק כדי לחזק את טענתו בדבר אי-כשרות העברות הכספים לחשבון החברה, תיארה את התנהגותו כ"לא תקינה ברמות על". כהן דוחה את חוות דעתה של בביץ, בציינה שהיא הסתמכה על מסמכים חלקיים ולא הוכיחה שאכן בוצע גלגול צ'קים פסול.
בנק הפועלים חויב בתשלום הוצאות של 200,000 שקל, וישלם גם 35,000 לעמותת אמיגרנט לה שלח הודעת צד ג' שנדחתה. את הבנק ייצגו עוה"ד שאול פלס וניר סרוק, ואת אמיגרנט - עו"ד צבי רוטמן.

תאריך:  28/08/2015   |   עודכן:  28/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק הפועלים יחזיר ללקוחה 13 מיליון שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קונבינה שהצליחה
א.כ  |  29/08/15 08:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועד עובדי רש"ת ישבית את הטיסות בנמל ביום ראשון בבוקר    עובדי הרשות צפויים לקיים קבלת שבת במתקני הרשות בת"א ובי-ם
עידן יוסף
ראש הממשלה בגין הודיע בפתאומיות על פרישה מהפוליטיקה
עידן יוסף
ב"תחקיר" ששידר הארגון נטען כי הצבא זיהה בטעות גופת מחבל שהיה לבוש במדי צה"ל כגופתו של סגן הדר גולדין    משפחת גולדין: "דברי השקר של חמאס נשמעים שוב"
יצחק דנון
שבעה עובדים בכירים ברשת טוענים שהחברה חייבת כסף רב לספקים, אינה משלמת את שכר העובדים, סגרה ארבע חנויות ולא מעבירה כספים לרשויות המס
יוסי ניסן
רשת מגה גם רשמה ירידה של 21% בהכנסות ל-1.21 מיליארד שקל ברבעון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il