X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הכלכלה עצר את ההתקשרות בין רכבת ישראל לחברת בומברדיה לאספקת 62 קטרים חשמליים הסיבה: החברה מחויבת לרכש גומלין בהיקף של 40 מיליון אירו בומברדיה נדרשת להגיש תוכנית ישימה ומתוקנת למימוש הרכש
▪  ▪  ▪
הדמיית קטר חשמלי
פנייה מוזרה
פנייתה של המנהלת החדשה של היחידה, זיוה איגר, נראית לקוחה מסרט אחר. הנתונים מדברים בעד עצמם: מיום היווסדה כאן בשנות התשעים השקיעה בומברדיה 194 מיליון אירו, ומיום הקמתה כחברה בשנת 2003 השקיעה 94 מיליון אירו. אז איפה כאן הבעיה? במשרד הכלכלה מסבירים שמימושי העבר אינם קשורים להתחייבויות עתידיות, שנוצרו בשל מכרז חדש. לעניין הטיעון עצמו, לבומברדיה חובות עבר, עוד לפני המכרז הנוכחי.

משרד הכלכלה הודיע (יום ד', 2.9.15) על עצירת ההתקשרות בין רכבת ישראל לחברת בומברדיה, לאספקת 62 קטרים חשמליים. בומברדיה זכתה במכרז לאספקת קטרים חשמליים בהיקף של כ-200 מיליון אירו, כחלק משדרוג מערך הרכבות בישראל.
על-פי המכרז, מחויבת חברת בומברדיה לבצע רכש גומלין בישראל בהיקף של כ-40 מיליון אירו, מתוכם כ-20 מיליון בקבלנות משנה מקומית וכ-20 מיליון נוספים ברכש של מוצרים ושירותים ישראלים.
במשרד הכלכלה מדגישים כי רכש הגומלין הוא מכלי המדיניות המשמעותיים ביותר של ממשלת ישראל במינוף ההוצאה הציבורית לעידוד התעשיה המקומית. עוד נאמר בהודעה כי החברות הזרות מהן רוכשת ישראל שירותים, פרויקטים או מוצרים מחויבות לרכוש בחזרה, בהיקף המוגדר בחוזה, מוצרים ושירותים מתוצרת ישראל. הרכישות שמבצעות החברות הבינלאומיות המחויבות ברכש גומלין, מביאות לקידום התעשיה הישראלית, ליצירת הזדמנויות עסקיות, להגדלת הייצוא וליצירת מקומות עבודה בפריפריה.
היחידה להשקעות זרות ולשת"פ תעשייתי במשרד הכלכלה אמונה על עידוד חברות זרות להשקעה בישראל, על בחינת עסקות, על חיוב חברות ברכש גומלין בהתאם לחוק ועל מימושו של הרכש בפועל.
במהלך בחינת תוכנית המימוש של רכש הגומלין שהוגשה על-ידי חברת בומברדיה ליחידה, על-פי הסמכות המוקנית לה בחוק חובת מכרזים, נמצא כי תוכנית רכש הגומלין לה מחויבת החברה אינה בת יישום.
הלכך, הודיעה מנהלת היחידה לרכבת ישראל, כי עד שתוגש תוכנית מתוקנת וישימה, העומדת בתקנות ומקדמת את סדרי העדיפויות הלאומיים לטובת גידול הפריון והצמיחה הכלכלית, לא תאושר ההתקשרות של רכבת ישראל עם חברת בומברדיה.
מנהלת היחידה, זיוה איגר, אמרה כי "במסגרת רכש הגומלין נחשפות החברות הזרות למגוון רחב של שירותים ומוצרים המיוצרים על-ידי התעשיה הישראלית בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ומרוויחות משיתוף הפעולה איתן. רכש גומלין והשקעות זרות ישירות בתעשיה, על-פי המחויב בחוק, מאפשרים לתעשיה הישראלית להרחיב את פעילותה ולגייס עובדים נוספים, ומכאן חשיבותם. אנו נקפיד על מימוש התחייבויות אלה מול כל חברה זרה".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה להודעת משרד הכלכלה כי רכבת ישראל מצפה מכל המעורבים בדבר להגיע להבנות, כך שהמשך תהליך רכש הקטרים, שהוא חלק משמעותי מבניין הכוח של רכבת ישראל, ימשך כמתוכן. "החברה מצפה מבומברדיה לעמוד בהתחייבותה לביצוע רכש גומלין בישראל בהתאם לדרישות היחידה לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה", לשון התגובה.

תאריך:  02/09/2015   |   עודכן:  02/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוקפאה זכיית בומברדיה במכרז הקטרים החשמליים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא שחדו את מי שצריך...
נשמע מסריח  |  2/09/15 18:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בעקבות עבודות ההקמה של הרכבת הקלה בגוש-דן יוסטו תחנות אוטובוס באזור העבודות, למיקומים חדשים בקרבת מקום ושינוי מסלול נסיעה של אוטובוסים באזור המתחם
עידן יוסף
מספר נסיעות יבוטלו אך ההשפעה על ציבור הנוסעים לא תהיה רחבה
עידן יוסף
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בונה אתר חדש שיספק מידע מלא לגבי השירות, שיאפשר לה גם לקבל משוב באשר לתכנון מסלולי הקווים
עידן יוסף
לאחר הליך גישור מאומץ הגיעו נציגות העובדים והנהלת אגד תעבורה להסכמה על תקנון המשמעת ומנגנון האכיפה
איתמר לוין
יש מי שלא מספיקים להם רמזים ברורים, ולעיתים גם אמירות חד-משמעיות, כדי להפסיק מעשים פסולים. כאלו, למשל, הם יעקב ליצמן ובנימין נתניהו, פקידי האוצר והשר הממונה, היועצת המשפטית של נמל אשדוד ומשטרת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il