X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מלצר: יש להביא בחשבון הפקעות שבוצעו מאותה חלקת קרקע לאורך השנים, כדי לקבוע האם נחצה קו 40 האחוזים המזכה את הבעלים בפיצוי
▪  ▪  ▪
מגרש בגני תקוה [צילום: האתר הרשמי]
הערעור הוגש ב-2007
הערעור בעניינו ניתן כעת, בספטמבר 2015, הוגש בשנת 2007. ההליכים החלו בשנת 1996 והתגלגלו פעמיים בין בית המשפט המחוזי לבית המשפט העליון. ההפקעות נעשו לפני 20 שנה ומעלה. דומה שלא צריך להוסיף עוד דבר.

הפקעות מאותה חלקת קרקע מצטברות לאורך השנים לעניין חיובה של הרשות המפקיעה בתשלום פיצויים. מאחר שחובת הפיצוי חלה על הפקעה שמעבר ל-40% משטח החלקה, הרי שהפקעות המצטרפות לאורך השנים לשיעור זה הן המחייבות בפיצוי. כך קובע (4.9.15) שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר.
מלצר אומר: "הוועדה חייבת בתשלום פיצויים בעבור שטח מופקע מעבר ל-40% משטח המגרש בהפקעה הנוכחית, אלא אם כן בוצעה
הפקעה קודמת (או הפקעות קודמות) מאותה חלקה - שאז הוועדה חייבת בתשלום פיצויים בעבור השטח שהופקע מעבר ל-40% משטחה של החלקה המקורית.
"לעניין זה, נחשבת כהפקעה שנעשתה לפי פקודת בניין ערים - פרסומה למתן תוקף של תוכנית בניין עיר, הקובעת ששטחי החלקה (שבבעלות פרטית של אדם, או מספר אנשים), או כל חלק ממנה: יופקעו ללא תשלום פיצויים, או יועברו על שם רשות ציבורית ללא תמורה, או הקובעת הוראה כיוצאת באלה, שמטרתה להוציא את החלקה או כל חלק ממנה מידי בעליה ללא תשלום פיצויים.
"אופן חישוב האחוזים של חלקה שמותר לרכוש ללא תשלום פיצויים - נותר בעינו גם כאשר בעודף החלקה המקורית, שנשאר אחרי ההפקעה הראשונה וכל הפקעה אחריה, חל שינוי בקנין, או שינוי עקב חלוקתה של החלקה ליחידות רישום אחדות, או עקב איחודה עם חלקות אחרות".
מלצר מדגיש: "במקום שהתנאים הנ"ל לא התקיימו, או שהתקיים חריג לעניין אופן חישוב השטח המותר בהפקעה ללא תשלום פיצויים - הוועדה המקומית איננה מוגבלת בביצועה של הפקעה מכוח חוק התכנון והבניה, ללא תשלום פיצויים, אלא רק עד כדי 40% משטח המגרש ערב ביצועה של אותה הפקעה". מלצר מוסיף ומתאר מתי לא יהיה על הוועדה המקומית להביא בחשבון הפקעות קודמות.
הדברים נאמרו בהחלטתו של מלצר לבטל את חיובה של הוועדה המקומית אפק, לפצות את בני משפחת נגל במיליוני שקלים על הפקעת כשלושה דונמים מהקרקע שבבעלותם בגני תקווה. המחלוקת - הנדונה בבתי המשפט מזה 19 שנים - נבעה מהעובדה שחלקים מאותו מגרש הופקעו עשרות שנים לפני ההפקעה נשוא הדיון, שבוצעה בשנת 1995. מלצר אומר, כי נגל לא הצליחו לשכנע שבשנת 1980 בוצעה הפקעת-יתר (דהיינו: מעל 40% משטח המגרש) המזכה אותה בפיצוי מעבר לזה שניתן להם על-פי הסכם משנת 1992.
המשנה לנשיא אליקים רובינשטיין והשופט סלים ג'ובראן הסכימו עם התוצאה אליה הגיע מלצר, מבלי להתייחס לקביעותיו הכלליות. את נגל ייצג עו"ד משה קמר, ואת הוועדה המקומית - עוה"ד רועי בר (לפני מעצרו) ומיכל נחום.

תאריך:  06/09/2015   |   עודכן:  06/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ שלי יחימוביץ' פנתה באופן פומבי לשר האוצר וקראה לו שלא למעול באמון הציבור    "אין מניעה שגם אתה תצביע נגד. לא תהיה ראייה טובה מזו לכך שאינך פועל בניגוד עניינים"
מירב ארד
בכירי היצאונים הגישו בסוף השבוע לשר הכלכלה את מסמך "יצור ישראל", המציג הצעות אופרטיביות להאצת היצוא והמשק הישראלי. היעד שהציגו במכון היצוא הוא הגדלת היצוא הישראלי לכ-135 מיליארד דולר עד שנת 2020
איתמר לוין
בית המשפט דחה את ערעורו של גיל גרואר, שהיה סמנכ"ל הכספים של חברת אקסטרא פלסטיק, על גובה העיצום המינהלי שהוטל עליו בשל פרט מטעה בדוחותיה של החברה בשנת 2011
איציק וולף
שר הפנים חתם על צו שמספח לקריית אונו ולאור יהודה אלפי דונמים חסרי מעמד מוניציפלי משטח מחנה תל השומר    "כל עיר תקבל בתחומה מענה לשטחי הציבור"
איתמר לוין, אריאל י. לוין
השניים השפיעו בתרמית על שער המניה בשלהי 2010 כדי להביא לכניסתה למדד ת"א 100    הורשעו בעבירות ניירות ערך, קשירת קשר לביצוע פשע וקבלת דבר במרמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il