במתקני חברת לוקהיד בפאלמדייל, קליפורניה, משלימים את פיתץוח מטוס הביון ר-קיו-אקס, שנועד להחליף את מטוס הביון המזדקן יו-2 המפורסם, שעומד לצאת מהשירות בארצות-הברית בשנת 2019.
למטוס החדיש יהיו מכשור מתקדם ותכונות חמקניות, והוא יוכל לשייט זמן ארוך במיוחד עם מטען גדול יותר בגובה של יותר מ-23 ק"מ, תוך יכולת להתגונן מפני איומים שונים. לפי דיווחי לוקהיד, תהיה אפשרות להפעיל את המטוס ללא-טייס, וייכללו בו מיטב השכלולים בתחום החמקנות וציוד התצפית. כמו יו-2, תהיה לו מוטת כנפיים ארוכה ביותר, ויותקן בו מנוע רב-עוצמה, שיאפשר לו משימות ארוכות מאוד.
לחיל-האוויר האמריקני יש כ-30 מטוסי יו-2, והוא טרם החליט איזה מטוס יחליפם. בינתיים, הוא בונה צי של כטב"מים גלובאל הוק ר-קיו-4 מתוצרת חברת נורתרופ במקומם. לוקהיד הצליחה לשכנע את חיל-האוויר לדחות את מועד הוצאת המטוסים משירות, שנובעת מהוצאות גבוהות של תפעול יו-2 ולא משום שביצועיו גרועים. אדרבה רבים טוענים, ש-יו-2 טוב בהרבה מגלובל הוק. החיל משמיש מטוסים יו-2 באמצעות קאניבליזציה - העברת מכללים, מצלמות וחיישנים ממטוס למטוס.
בלוקהיד סבורים, כי גם בלי שדרוג גדול ויקר, יוכל חיל-האוויר להאריך את חייו המבצעיים של יו-2 עד שנת 2045, לפחות - בשעה ששדרוג יכולתו של הכטב"ם גלובאל הוק יעלה 2.5-2 מיליארדי דולר.