X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות הקשיים בהנפקת האג"ח של חברת הנדל"ן האמריקנית, היועצים ובינהם ליפא ועמית גרפו 11 מ' ש' החברה גייסה 95 מ' ש' בלבד, פחות ממחצית הסכום שקיוותה לו, בריבית של 8.9% עלויות ההנפקה היוו כ-14% מהיקף הגיוס
▪  ▪  ▪
רפי ליפא [צילום: יח"צ]

שוב חגיגת עמלות בהנפקת אג"ח של חברת נדל"ן אמריקנית, למרות ההצלחה החלקית של הגיוס. חברת אמ.די.ג'י (MDG) של היזם דיוויד מרקס עדכנה אמש על השלמת גיוס בהיקף של 95 מיליון שקל ברוטו, פחות ממחצית הסכום שביקשה לגייס, 200 מיליון שקל, עבורו קיבלה החברה דירוג Baa1 מחברת מידרוג.
את גיוס האג"ח אמ.די.ג'י הובילו חברת החיתום פועלים אי.בי.אי וצמד היועצים רפי ליפא וגל עמית, מי שנחשבים לממציאי טרנד הנפקות האג"ח האמריקניות בבורסה בת"א. בשל הביקושים הנמוכים בגיוס, הוא נסגר בריבית מקסימום גבוהה של 8.9%, המגלמת תשואה אפקטיבית של 9.3% למשתתפים ומשקפת את הסיכון הגלום בחברה.
הביקושים הנמוכים בגיוס נרשמו על-רקע הפדיונות בקרנות הנאמנות וחוסר היציבות המאפיינת את שוקי ההון בארץ ובעולם בשבועות האחרונים, אשר גרמו להגדלת סלקטיביות המאפיינת את הפעילות בשוק הנפקות האג"ח הקונצרניות.
למרות זאת, מדיווח שהעבירה החברה עולה כי הוצאות ההנפקה הצטברו לסכום חריג של כ-13 מיליון שקל - כ-14% מהיקף הגיוס. עיקר ההוצאות היו תשלומים של כ-11 מיליון שקל לנותני שירותים להנפקה, הכוללים בעיקר דמי הייעוץ לליפא ולעמית. עוד כללו הוצאות ההנפקה עמלות של קצת יותר מ-2 מיליון שקל לחתמים, על בסיס עמלת חיתום של 0.5% מהתמורה (כחצי מיליון שקל), עמלת הפצה וניהול בשיעור של 1.5% (כ-1.5 מיליון שקל) ותשלומים נוספים. העמלות הנדיבות שגרפו ליפא ועמית בהנפקת אמ.די.ג'י מצטרפות לעשרות מיליוני השקלים שהשניים קיבלו בהנפקות קודמות של חברות נדל"ן אמריקניות בשנתיים האחרונות (ראו טבלה).
אמ.די.ג'י עוסקת בייזום של נכסים מניבים והשכרתם. תיק הנכסים שלה כולל אחזקות בארבעה בנייני מגורים ברובע קווינס הכוללים 276 יחידות דיור, בניין נוסף בקווינס בו 204 יחידות דיור, המשמש לדיור מוגן ומושכר לחברה בבעלות אמו של מרקס ושלושה נכסים בניו-יורק המושכרים למרכזים סיעודיים ובניין משרדים בברוקלין. לחברה גם אחזקות בשני נכסים בייזום - מלון בן 400 חדרים הנבנה במנהטן ובניין המתוכנן לשמש לדיור מוגן ושהושכר מראש לחברה בבעלות משפחת מרקס, וכן שתי קרקעות לייזום.
ההנפקה הבאה של ליפא ועמית: וורטון
בימים הקרובים ינסו פועלים אי.בי.אי והצמד ליפא ועמית להוציא לפועל את גיוס האג"ח הענקי של חברת וורטון פרופרטיז שבבעלות היזם ג'ף סאטון, שנדחתה במשך מספר חודשים. סכום הגיוס הגדול, המתוכנן להגיע להיקף של כ-2 מיליארד שקל (500 מיליון דולר), צפוי להניב עמלה שמנה במיוחד לחתם וליועצים.
וורטון, המחזיקה ומשכירה חנויות יוקרה באזורים מרכזיים ברחבי מנהטן, מנסה מאז חודש מאי לבצע הנפקת אג"ח ונדרשה לשנות את מבנה ההנפקה אחרי שהגופים המוסדיים לא הסכימו להשתתף בהנפקה כפי שתוכננה במקור. וורטון, המדורגת AA בידי S&P מעלות, מייעדת כ-200 מיליון דולר למימון שניים מנכסיה ואת יתרת התמורה, כהון בכיר לנכסים אחרים שלה.
חברת נדל"ן אמריקנית נוספת שמקדמת גיוס אג"ח ראשון בשוק המקומי, היא קופרליין שבבעלות משפחת שלזינגר. החברה מחזיקה בבעלות על 139 בניינים במדינות ניו-יורק, קונטיקט ופלורידה, בהם קרוב ל-3,000 דירות להשכרה וכ-250 חדרי מלון. היא מדורגת A על-ידי מעלות ומתכננת גיוס של עד 400 מיליון שקל בהובלת כלל פיננסים חיתום והיועץ יונתן כהן, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל חברת החיתום. את מרבית כספי ההנפקה (כ-85 מיליון דולר) מייעדת קופרליין להשקעה ברכישת החזקות שותפים בנכסים, פירעון הלוואות ושיפוץ נכסים.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  07/09/2015   |   עודכן:  07/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יועצי הנפקת אמ.די.ג'י לקחו הביתה 10% מכספי הגיוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הממד החמישי הוקמה רק לפני כשנה וכבר הושקעו בה עשרות מיליוני דולרים במספר סבבי גיוס פרטיים    מנתחת ביג דאטה בזמן אמת, תוך שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית
יצחק דנון
העמותה מבקשת לפסול את השתתפותו של ירון טוראל, ראש אגף במשרד הפנים, בהצבעה בה הוחלט לצמצם בצורה משמעותית תוכנית בנייה שהגישה
אריאל י. לוין
מי שהיה ראש השב"כ אומר שאין לקשר בין קבוצת טרור משיחית קיצונית לבין כלל המתנחלים    בכיר במשטרת לונדון: הדאגה העיקרית שלנו היא דאעש
איתמר לוין
העירייה תובעת מהיזמים 129 מיליון שקל בטענה שרימו אותה בשנת 1999 במו"מ על היטל ההשבחה בפרויקט    ביהמ"ש קובע שאין לדחות את התביעה על הסף
יצחק דנון
פנה לבית המשפט נגד דרישת אגף המכס לשלם 12 מיליון שקל, בטענה שהדרישה סותרת את הפטור ממכס שניתן לנמל לפני ייבוא העגורנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il