גידול של כ-7% צפוי במכירות רשתות השיווק השונות בתחומי המזון, ההלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, בחודש החגים (תשרי), שיעור גידול הנמוך מהממוצע השנתי בעשור האחרון, שעמד על קרוב ל-8%; כך עולה (יום ג' 8.9.15) מבדיקה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר לקראת ראש השנה ותקופת החגים.
מהבדיקה המבוססת על ניתוח שנים קודמות עולה כי בתקופה זו חלה עלייה ממוצעת של כ-7.6% בסך המכירות של רשתות השיווק בתקופת החגים, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה בשיעור של 8.2% בחודש שאחרי החגים.
בהתפלגות לתתי ענפים עולה כי בשנים 2003 - 2014 נרשמה עלייה ממוצעת של כ-9.2% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 7.4% בחודש שלאחר החג. במכירות מוצרי בני קיימא (דוגמת מוצרי חשמל ורהיטים לבית) נרשמה בחודש החגים עליה ממוצעת של 4.3% בהשוואה לחודש הקודם, לעומת זאת נרשמה ירידה של כ-18.4% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים. במכירות ההנעלה נרשמה בחודש החגים עלייה של כ-5.6% בממוצע, לעומת ירידה של 8.4% בחודש שלאחריו. במכירות הטקסטיל וההלבשה נרשמה עלייה של כ-9.4% בממוצע בחודש החגים, לעומת ירידה של 3.8% בחודש שלאחריו. במכירות כלי הבית והמטבח נרשם הגידול הבולט ביותר של כ-78.2% בממוצע, לעומת ירידה בהיקף של כ-10% בממוצע, בחודש לאחר החגים.
כמו-כן, כמות משרות השכיר בענפי המסחר הקמעונאי צפויה לעלות בכ-3,200 משרות בחודש החגים, המשקפים גידול של 1.3% לעומת ממוצע השנתי.