X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המס על כלל המשקאות המשכרים יופחת ב-21% ההחלטה לחזרה למתווה המס המקורי - לאחר שההעלאה בשנת 2012 העלתה כי היקפי הצריכה כמעט ולא ירדו
▪  ▪  ▪
הציבור הישראלי המשיך לשתות, אך שילם יותר [צילום: AP]

שר האוצר, משה כחלון, אימץ (יום ג', 8.9.15) את המלצותיו של צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ובהשתתפות נציגי רשות המיסים, לפיהן יש לבטל את השינויים שנעשו במיסוי בירה בשנת 2012 ובמיסוי משקאות משכרים בשנת 2013 ובכך אימץ מחדש את שיעור המס שנקבע במתווה המקורי של הרפורמה באלכוהול שהוצע על-ידי רשות המיסים. שינוי המס ייכנס לתוקפו הלילה בחצות, לאחר פרסומו ברשומות.
בשנת 2012 הוכפל המס המושת על הבירה בישראל ונקבע כי בירה בריכוז כוהל של מעל 3.8% (בחבית, באריזה חד-פעמית או בבקבוק לשימוש חוזר בריכוז כוהל מעל 3.8%) תמוסה ב-4.33 שקלים לליטר. רמת מיסוי זו גבוהה משמעותית מזו הנהוגה במדינות ה-OECD ובחינת התוצאות של העלאת המס על בירה בשנים 2015-2013 הראתה כי למרות ההכפלה של המיסוי, הדבר כמעט ולא השפיע על היקפי הצריכה של בירה. המשמעות כי הטלת המס בשנת 2012 נפלה רובה ככולה על ציבור הצרכנים ללא תועלת ממשית לעניין צמצום השתייה המזיקה. החל מהלילה, שיעור המס על בירה זו יעמוד על 2.33 שקלים לליטר. בירה בבקבוק לשימוש חוזר שמכילה כוהל בריכוז של עד 3.8% תישאר פטורה ממס קנייה.
הצוות התייחס גם למיסוי המוטל על משקאות משכרים (כגון וודקה, וויסקי, עראק, ג'ין וכו'). מנכ"ל האוצר מסר לשר כי בחינת העלאת המס בשנים 2015-2014 הצביעה כי למרות התכנון המקורי, הרי שהעלאת מס הקנייה כלל לא הביאה לתוספת הכנסות במונחים ריאליים. בהתאם להמלצות הצוות, נדרש שינוי מבני מיידי גם בשל ההתפתחויות השליליות בענף האלכוהול - התפתחות של תעשיה פיראטית שמייצרת משקאות מזיקים לבריאות, פגיעה בציבור העוסקים הישרים שנאלצים להתמודד עם שוק שחור בהיקפים לא מבוטלים ופגיעה בציבור הצרכנים בשל העלאת המס.
לאור האמור, אימץ כחלון את המלצות הצוות הנוספות, במסגרתן יוחזר המס באופן מיידי למתווה המקורי שנקבע עוד בשנת 2010 על-ידי רשות המיסים ואושר ע"י ועדת הכספים של הכנסת בתיאום עם הארגונים הכלכליים הבינלאומיים באשר לשיטת המיסוי הנכונה לאלכוהול ומוצריו. בכך הופחת מס הקנייה על משקאות משכרים מ-106.9 שקלים לליטר כוהל ל-85 שקלים.
השר כחלון הסביר כי בהחלטתו זו חוזרת ישראל למתווה המקורי, "שכן יש להילחם בראש ובראשונה תעשיית המשקאות הפיראטית שעושה שימוש בכוהל לא ראוי למאכל אדם, תוך דאגה לבריאות הציבור ובמקביל, להביא להפחתה של המס - שבשל התחרות העזה בענף המשקאות המשכרים צפוי כי היא תתגלגל לציבור הצרכנים. בכך, מיושמת ההחלטה לסייע ככל שניתן להפחתת יוקר המחיה ולבטל צעדים שהשיתו מיסוי כבד על הציבור בישראל".
הפחתת המס יוצרת לכאורה אובדן של עד 100 מיליון שקלים להכנסות המדינה ממסים, אך המהלך צפוי להיות מאוזן פיסקלית, תודות לאכיפה מוגברת מתוכננת בתחום זיוף והברחת אלכוהול.

תאריך:  08/09/2015   |   עודכן:  08/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהלילה: המס על הבירה יופחת בכ-46%
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העלאת המס על בירה עושק האזרח
א.כ  |  8/09/15 19:52
2
אין רווח מהמס הגבוה,
הגוי..  |  9/09/15 10:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המשנה ליועץ המשפטי: אפשר לשתף פעולה בהתחדשות עירונית    גרמן: אין אמון בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי    יו"ר מרכז השלטון המקומי: תנו לנו לבנות והמחירים יירדו ב-25%
איתמר לוין
השרה גמליאל קוראת לבטל את חזקת הגיל הרך    סגן השר בן-דהן: אבד הכלח על המציאות לפיה רק האישה יכולה לגדל ילדים
יצחק דנון
תמונתה של התובעת לצידו של אורן חזן הוצמדה לידיעה על פעילותו של חזן בקזינו בבולגריה - למרות שלטענתה היא צולמה באירוע שונה לחלוטין
איתמר לוין
חיה אבן-טוב גנבה 1.7 מיליון שקל מחברת מוצרי הגומי דורם שבקיבוץ רמת הכובש    בית המשפט: ענישה מחמירה מעבירה מסר ברור בדבר הצפוי למי ששולח את ידו בצורה שיטתית בממונם של אחרים
עידן יוסף
צפוי לקבל לידיו את מלוא סמכויות שר התקשורת    מועמדים מובילים לתפקיד יו"ר הקואליציה: דוד ביטן ויואב קיש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il