X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר חמש שנים שנות יובש הגיעה הוועדה למינוי דיינים להסכמה לאחר 16 שעות שטייניץ קיבל את דרישות ש"ס ולא נבחרו דיינים מרבני צוהר כשליש מ-22 הדיינים סרוגים
▪  ▪  ▪
אין הסכמה בעניין ביה"ד הגדול [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

סויד הביעה תקווה כי הדיינים המתונים מהציונות הדתית "יובילו גישה הדוגלת בשוויון בין גברים ונשים, יתירו עגונות, ויגשרו בין בית הדין לציבור החילוני הבא בשעריו. זו פעם ראשונה שבוועדה חברות ארבע נשים, ושיתוף הפעולה ביננו הביא להישג אשר ישנה את צביון בתי הדין בעשורים הבאים. לקראת השנה החדשה. זכה הציבור בדיינים ראויים, אוהבי אדם".
הוועדה למינוי דיינים בחרה 22 דיינים חדשים, מהם שמונה מהציונות הדתית. שטייניץ יישר קו עם החרדים וחסם רבנים המזוהים עם "צהר"
אחרי שעות רבנות של דיונים, ויכוחים והתייעצויות בחרה הלילה (שישי)
הוועדה למינוי דיינים בחרה 22 דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים. זאת לאחר למעלה מארבע שנים בהן לא מונה אף דיין. הדבר גרם למצוקה קשה ועינוי דין לציבור המידיינים.
ההצבעה התקיימה בלשכת יו"ר הוועדה, השר יובל שטייניץ, בסיומה נבחרו הדיינים הבאים:
  • מועמדי יהדות התורה: הרבנים רפאל גלב, יאיר לרנר, אלימלך וסרמן, שמואל צבי פריד, אריאל שוויצר, דוד גרוזמן, שפיינר.
  • מועמדי הבית היהודי: הרבנים אריה אוריאל, סיני לוי, שלמה שושן, אלעד אלי, יעקב עובדיה, דניאל כץ, אברהם זרביב ואברהם גאופטמן.
  • מועמדי ש"ס: הרבנים אלון אבידר, ינון בוארון, שמואל חזן, שמעון לביא, שחר עדו, חיים וידאל ובן ציון הכהן רבין.
נציג הליכוד, השר יובל שטייניץ, יישר קו עם הסיעות החרדיות והזרם השמרני בציונות הדתית, ומנע את מינוים של רבנים המזוהים עם ארגון רבני צהר.
שרת המשפטים איילת שקד, סגן השר אלי בן דהן וטל גן צבי ראש לשכתו של השר בנט נאבקו נגד חלק מהמינויים, ולכן הדיון נמשך עד לפנות בוקר.
עדיין לא ברור מתי תיערך ישיבה נוספת על מינוי דיינים לבית הדין הרבני הגדול. בין המפלגות לא הייתה הסכמה ולכן לא התקיימה הצבעה על מינוי דיינים לבית הדין הרבני הגדול.
הרב אריאל שוויצר הוא גיסו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, והרב ינון בוארון הוא בנו של חבר בית הדין הרבני הגדול הרב ציון בוארון.
נציגת האופוזיציה בוועדה, ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני), בירכה על ההסכמות: "כשנכנסו בשעה 12 בצהריים לישיבת הוועדה למינוי דיינים לא ידעתי אם ימונו דיינים, אם הישיבה תתפוצץ כפי שקרה בחמש השנים האחרונות ובוודאי שלא ידעתי שרק אחרי 16 שעות נסיים את הישיבה. עשינו את הלא יאומן: אחרי חמש שנים שלא הצליחו למנות דיינים נבחרו 22 דיינים".
סויד הביעה תקווה כי הדיינים המתונים מהציונות הדתית "יובילו גישה הדוגלת בשוויון בין גברים ונשים, יתירו עגונות, ויגשרו בין בית הדין לציבור החילוני הבא בשעריו. זו פעם ראשונה שבוועדה חברות ארבע נשים, ושיתוף הפעולה ביננו הביא להישג אשר ישנה את צביון בתי הדין בעשורים הבאים. לקראת השנה החדשה. זכה הציבור בדיינים ראויים, אוהבי אדם".
סגן שר הביטחון, הרב אלי בן-דהן (הבית היהודי), שבעברו היה מנכ"ל בתי הדין הרבניים, אמר לאחר בחירת הדיינים: "הישג היסטורי לציונות הדתית, היום מאמצינו נשאו את פירותיהם הראשונים, כאשר מונו דיינים של הציונות הדתית אשר רואים את עבודתם בבתי הדין כשליחות ומוכנים לאתגר של שירות הציבור.
"ההישג הגדול שלנו הוא ששיטת 'השליש' ההיסטורית ששימשה לבחירת דיינים נשברה, כאשר היום הבאנו בציונות הדתית נבחרו 8 מתוך 22. אנחנו נמשיך לעמוד על כך שמועמדי הציונות הדתית ייבחרו גם לבית הדין הגדול, דיינים שמעורים בחיי הציבור וששליחותם היא לסייע למתדיינות ולמתדיינים. הדיינים שנבחרו מייצגים מגזרים שונים ואת הפריפריה: באר שבע, בית שאן, עפולה", הוסיף בן-דהן.

תאריך:  11/09/2015   |   עודכן:  11/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון חרדי בהליך בחירת הדיינים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לדיינים חרדים א"י זה "שטחים"  ל"ת
למסירה לג'יהאד!!  |  11/09/15 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הוועדה לבחירת שופטים
איתמר לוין
הגיבה לעתירה לפסול את אילטוב בשל דבריו על מועמדים שאינם שרים את "התקווה": החוק והתקנון אינם מאפשרים להדיחו, והוא הבהיר שבעיניו חשובה הנאמנות להיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית
חיים שטנגר
עיסוקיהם הרבים של נשיאי בית המשפט העליון לדורותיהם אינם מאפשרים להם לערוך בעצמם בדיקה מקיפה לגבי כל שופטי השלום המכהנים יותר מחמש שנים. אלה מכם שהגיעו לוועדה נחשפו רק לראיון עמם
מרים נאור
דברי נשיאת בית המשפט העליון בכנס השופטים והרשמים הארצי 2015 במלון רמדה בירושלים [ט"ז באלול תשע"ה, 31.08.2015]
איתמר לוין
הנהלת בתי המשפט תקים צוות שיאתר הכפשות אינטרנטיות נגד שופטים ויפעל להסרתן    נאור דוחה את הביקורת על ועדת השתיים הבוחנת שופטי שלום המועמדים לקידום למחוזי
איתמר לוין
שלמה נחשון-אטינגר נאלץ להתפטר בשל הערות מיניות כלפי תובעת, אך המשיך לקבל משכורת עוד 20 חודשים    משרד המשפטים והנהלת בתי המשפט אינם מודיעים על פרישות מוקדמות של שופטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il