X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסדר טיעון תמוה ומעורר ביקורת

עונש מקל מאוד למחבל

34 חודשי מאסר לאיש החזית העממית שהודה בעבירות שעונשיהן מצטברים לעשרות שנות מאסר ביהמ"ש כיבד את ההסדר "בלב כבד מאוד" בשל הנחיות בית המשפט העליון
▪  ▪  ▪
חדור באידיאולוגיה [צילום: AP]
לעשות סדר בפרקליטות
לפני שגלעד ארדן מתנפל על השופטים ולפני שהממשלה רצה לקבוע עונשי מינימום, כדאי שיעשו סדר בפרקליטות וימנעו הסדרי טיעון מגוחכים ומקוממים כמו זה שנעשה עם מוחמד קניבי. הרצון לסמן V על אותו תיק, הוביל במקרה זה לענישה שאינה עומדת בשום פרופורציה לחומרת העבירות, תוך התעלמות מוחלטת מהעונשים הכבדים שקבע המחוקק בצידן. אם רוצים באמת להילחם בטרור, צריך להנחות בהתאם גם את התובעים.

המדינה הגיעה להסדר טיעון עם פעיל בחזית העממית, לפיו ירצה רק 34 חודשי מאסר על שורה של עבירות ביטחוניות. שירות המבחן המליץ לאמץ את ההסדר למרות שדיווח, כי הנאשם אינו מביע חרטה כלשהי וממשיך לטעון שמעשיו היו מוצדקים.
מוחמד קניבי הורשע על-פי הודאתו ברכישת נשק, נשיאת נשק וירי במקום מגורים; נסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ונסיון הצתה; נסיון הצתה וייצור נשק; הצתה; השתתפות בהתפרעות ונסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. העונשים המירביים המצטברים על עבירות אלו הם עשרות שנות מאסר (העונש על הצתה הוא 15 שנות מאסר, והעונש על ייצור נשק - עשר שנות מאסר).
על-פי הסדר הטיעון עם קניבי, הוא ירצה 34 חודשי מאסר - בניכוי עשרת חודשי מעצרו, כך שנותרו לו שנתיים בלבד לריצוי בפועל. על-פי תסקיר שירות המבחן, קניבי פעל "מתוך תחושת זעם על הפגיעה באוכלוסייה הערבית, בארץ וברשות הפלשתינית" וראה את מעשיו כ"תגובה הגיונית ומותאמת אשר עשויה להשפיע על המציאות באזור מגוריו". הוא צוין, כי קניבי לא הביע חרטה וכי אמר שמעשיו היו מוצדקים ותגובה למצב אותו הוא תופס כעוול.
למרות ממצאים אלו, קבע שירות המבחן שהסדר הטיעון מתאים. סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, הביע תמיהה על מסקנה זו, ויותר מכך - לא השתכנע מטיעוניה של המדינה להצדקת ההסדר. אולם הוא אומר בגזר הדין, מאחר שהמדינה טענה לקשיים ראיתיים (אותם לא פירטה), הרי שמדובר במקרה גבולי בו הוא נאלץ לכבד את ההסדר על-פי פסיקת בית המשפט העליון בנוגע להסדרי טיעון.
"ברור לי, כי מדינת ישראל כבלה את ידי, כך שאני נמצא במצב שבו בעוד 34 חודשים (חסר עשרת החודשים שהיה הנאשם במעצר), ייצא הנאשם מבית הכלא, כאשר הוא חדור אידיאולוגיה שלצערי בבית הכלא רק תחודד", אומר דרורי, ומזכיר שקניבי ביקש לרצות את עונשו יחד עם חברים אחרים בחזית העממית. הוא מעיר, כי ייתכן שיש מקום לבחון את השאלה האם על בית המשפט להיות כבול להסדר טיעון גם כאשר מדובר בעבירות המבוצעות על-רקע אידיאולוגי.
דרורי מסכם: "בלב כבד, והייתי אומר כבד מאוד, רואה אני עצמי אנוס לפעול על-פי פסיקת בית המשפט העליון, ואני מכבד את הסדר הטיעון, אף שדעתי אינה נוחה מהעונש הנמוך שהוסכם. לפחות, הדברים שכתבתי ישמשו כהנחיה לעתיד, לקביעת עונשים מוסכמים בהסדרי טיעון שאליהם יגיעו הצדדים מכאן ואילך". דרורי גם גזר על קניבי מאסרים על תנאי בני שנה ושנתיים, אם כי ציין שידוע שעונשים כאלו אינם מתריעים מחבלים. את המדינה ייצג עו"ד חיים פס, ואת קניבי - עו"ד מוחמד מחמוד.

תאריך:  16/09/2015   |   עודכן:  16/09/2015
+גלאון: ירי לעבר מיידי אבנים - לא חוקי
19:19 16/09/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר מרצ טוענת כי רצח אלכסנדר לבלוביץ' בידי מיידי אבנים משקף מציאות בלתי נסבלת אך הוסיפה שהצעת נתניהו להתיר למשטרה לירות במיידי אבנים - עלולה לסבך את השוטרים במעשים בלתי חוקיים

"ירי מופקר" [צילום: פלאש 90]
+המתיחות בירושלים עלולה להצית גל פיגועים
16:29 16/09/15  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ישראל זקוקה למדיניות תקיפה ותגבור משמעותי של כוחות המשטרה בירושלים במהלך תקופת החגים  ▪  ירדן מאיימת בנקיטת פעולה

נפיצות בשיא
+כיצד לסמן מוצרים מההתנחלויות
11:00 16/09/15  |  יהודה דרורי   |   לרשימה המלאה

+אינתיפאדה בשידור חוזר
10:58 16/09/15  |  מרק בריל   |   לרשימה המלאה

גם השנה אנחנו עדים להרג של פעם בשבוע. ההבדל הינו - שמו של ראש הממשלה, לא קוראים לו יצחק רבין. שנים טענו שנתניהו הוא מתכון פלא לשקט יחסי, ושאין אינתיפאדה. האמנם?

אינתיפאדה של יידוי אבנים [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונש מקל מאוד למחבל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
החלטה אמיצה
אהרון שחר  |  16/09/15 12:20
2
איפה עצמאות השופט במקרה זה
לוגיקה  |  16/09/15 12:35
3
התובע שם פס על החיים שלנו ל"ת
קורא מבין  |  16/09/15 13:45
4
הפרקליטות מלאה בזבל.
מוטי1  |  16/09/15 14:03
5
הפרקליטות זרוע של הקרן....
akdib  |  16/09/15 14:18
6
מי האדם בשרות המבחן שהמליץ? ל"ת
מה האג'נדה שלו?  |  16/09/15 14:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
מרק בריל
גם השנה אנחנו עדים להרג של פעם בשבוע. ההבדל הינו - שמו של ראש הממשלה, לא קוראים לו יצחק רבין. שנים טענו שנתניהו הוא מתכון פלא לשקט יחסי, ושאין אינתיפאדה. האמנם?
איציק וולף
שרת התרבות קוראת למנוע ממתפללים מוסלמים להיכנס להר-הבית בתגובה על ההתפרעויות במסגד אל-אקצה במהלך ראש השנה    "הדרך היחידה להעביר מסר של שמירה על כבוד המקום, על כבוד שתי הדתות ועל כך שישראל לא תתן ידה לאלימות ולטרור"
איציק וולף
שר הביטחון התייחס לפיגוע יידוי האבנים שבו נרצח בליל ראש השנה אלכסנדר לבלוביץ'    ראש הממשלה מכנס דיון חרום וידון בהחמרת האכיפה נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה
יואב יצחק
הדיון שזימן ראש הממשלה יתקיים במוצאי החג    הזימון - בעקבות שורה של פיגועי טרור מצד פלשתינים שיידו אבנים לעבר מכוניות נוסעות וכן לעבר מתפללים שהגיעו לאזור הכותל המערבי    ההרוג מיידוי אבנים הוא אלכסנדר לבלוביץ' מירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il