X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון שב וקובע שחוק הפיקוח האלקטרוני לא שינה סדרי בראשית: "מי שלא נמצא מתאים למעצר בית באיזוק אלקטרוני, ספק אם יימצא מתאים למעצר בפיקוח אלקטרוני"
▪  ▪  ▪
התנאים הפיזיים לא השתנו

שופט בית המשפט העליון, צבי זילברטל, אומר (17.9.15), כי "מי שלא נמצא מתאים לחלופת מעצר הכוללת מעצר בית באיזוק אלקטרוני, ספק אם יימצא מתאים למעצר בפיקוח אלקטרוני, רק בשל שינוי הבסיס הנורמטיבי והשינוי הטרמינולוגי".
זוהי ההחלטה השנייה של בית המשפט העליון בנוגע להשלכותיו של חוק הפיקוח האלקטרוני, וזילברטל מצטרף לגישתה של השופטת ענת ברון בהחלטה שפרסמה בחודש שעבר. הוא מצטט בהסכמה את דבריה של ברון, לפיהם "'פיקוח אלקטרוני' אינו נוסחת פלא שיש בה כשלעצמה משום מענה למי שנשקפת ממנו מסוכנות גבוהה לציבור ולקורבנות העבירה בנסיבות המקרה... מבחינה זו, חוק הפיקוח האלקטרוני לא שינה סדרי בראשית - אף שמסתמן שטענה ממין זה שבה ועולה לפני בתי המשפט מאז כניסתו של החוק לתוקף".
לדברי זילברטל, "העובדה שעתה מדובר על 'מעצר בפיקוח אלקטרוני', בעוד שבעבר התייחסנו ל'שחרור למעצר בית באיזוק אלקטרוני', נושאת עימה משמעויות משפטיות שונות, אך התנאים הפיזיים של החלופה המדוברת נותרו, ככלל, כשהיו". כאמור, זילברטל אומר שעיקר השינוי הוא נורמטיבי וטרמינולוגי, ומסביר:
"השינוי הנורמטיבי מחייב בראש ובראשונה התייחסות שונה לנפקויות שיש לייחס לצורה זו של מעצר, שהן שונות מהנפקויות שהיה נהוג לייחס לשחרור למעצר בית באיזוק אלקטרוני (כגון הנפקות שיש למשך השהות בפיקוח אלקטרוני, שלאחר זמן מסוים מחייבת אישור של בית משפט זה). אולם מהותו בעולם המציאות של המכשיר בו אנו עוסקים, כחלופה 'קלה' יותר ופוגעת פחות לעומת מעצר בבית הכלא, לא השתנתה".
זילברטל קיבל את ערעורה של המדינה בעניינו אדם הנאשם בביצוע עשרות עבירות מין לאורך שנים רבות בילדות - אחייניותיו וחברה של בתו. בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לשחררו למעצר בית באיזוק אלקטרוני, אך זילברטל קבע שאין בכך כדי לתת מענה מספק למסוכנותו והורה על מעצרו עד תום ההליכים. את המדינה ייצגה עו"ד עילית מידן, ואת הנאשם - עו"ד מיכאל עירוני.

תאריך:  20/09/2015   |   עודכן:  20/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זילברטל: אין שינוי בתנאי האיזוק האלקטרוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המשטרה טענה בבית המשפט שקיימים מקרים רבים של הגשת אישומים מסוימים דווקא לבית המשפט השלום ולא לביהמ"ש לתעבורה - אך לא הציגה אפילו דוגמה אחת    ביהמ"ש: התנהגות המשטרה מצדיקה הגנה מן הצדק
איציק וולף
שר התחבורה הורה לרשות לתעופה אזרחית לבטל את סגירת המרחב האווירי מעל ליערות הכרמל בזמן חתונת רפאלי ובן זוגה    "שייכים לכלל אזרחי ישראל ואין לנהוג בהעדפה באירוע זה מול אירועים אחרים"
איתמר לוין
השופט צבן: פישר אומנם הוא מחולל העבירות, הנאשם שימש כחפרפרת, אולם מדי פעם יזם בעצמו; חפרפרת זו כרסמה מבפנים ומתחת ליסודות יחידה חוקרת במערך החקירה הארצי
אביתר בן-צדף
מינויו של פנינג מהווה אבן-דרך כיוון שהוא הומוסקסואל מוצהר ראשון שמונה לשר בארצות-הברית    מינויו תלוי באישור הסנאט
אלעזר לוין
המדינה תחתום על הסכמים עם 5 חברות סיניות, לאחר שהמו"מ עם ממשלת סין נקלע למבוי סתום    כל דירה תוזל ב-50,000 שקל    משרד הכלכלה מתנגד, ושלושה משרדים עדיין לא הגיבו    מה תגיד ממשלת סין?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il