X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמית על הוד: חוות דעתו רעועה בבסיסה, ככל שניתן לכנותה "חוות דעת" על פרופ' שי לין, מבכירי אוניברסיטת חיפה: טענתו מוקשית, בלשון המעטה
▪  ▪  ▪
"אין בסיס לתביעה" [צילום: גיל גוטמן]

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, מותח (יום ה', 24.9.15) ביקורת חריפה ביותר על פרופ' ישראל הוד, אשר הגיש חוות דעת מומחה בתביעת הצוללנים בקישון. גם מומחים אחרים סופגים ביקורת קשה מצד עמית, בפסק הדין שדחה את ערעורי הצוללנים והדייגים על דחיית תביעותיהם.
"פרופ' הוד הוא פרופסור לרפואה וטרינרית, אינו פרופסור לאונקולוגיה, הוא בעל תארים אקדמיים הקשורים לבעלי חיים, אין לו התמחות קלינית או אקדמית באונקולוגיה, אין לו ניסיון רפואי קליני מעשי-מחקרי, ומתשובותיו עלה כי עיקר עיסוקו בעבודה עם כבשים", פותח עמית.
"חוות הדעת שחיבר פרופ' הוד לא תואר לה ולא הדר, וספק אם ניתן לראותה כחוות דעת רפואית הנדרשת על-פי תקנה 127 לתקנות סדר הדין האזרחי. פרופ' הוד נטל מספר מקורות מידע ממאמרים שונים, ערך טבלה של שמות התובעים לצד ארבע עמודות (משך החשיפה למימי הקישון, המחלה הממארת, התאמה לגורם מסרטן, ותקופה לטנטית/קשר סיבתי) וסיכם בשורה אחת את חוות דעתו.
"...לגבי חלק מהמערערים, פרופ' הוד אף לא קשר את מחלתם עם חומר מסוים שגרם למחלה. ולא רק זאת, אלא שבחוות הדעת של פרופ' הוד אין כל התייחסות לגורמי סיכון פרטניים של כל אחד מהתובעים, כמו גנטיקה משפחתית, עבר תעסוקתי ועבר רפואי.
"לאור כל זאת, ניתן לומר כי 'ככה לא בונים תביעה'. למעשה, לאחר שהמערערים הביאו ראיותיהם, ועוד קודם להבאת ראיות המשיבים, נתברר כי אין בסיס לתביעה. קשה להלום כי תביעה כה מורכבת וכה סבוכה תתבסס על חוות דעת יחידה, ככל שניתן לכנותה חוות דעת, שהיא כה רעועה בבסיסה", אומר עמית. הוא מזכיר, כי חוות דעתו של הוד נדחתה גם בנוגע לזיהומים שנגרמו כביכול באזור רמת חובב.
על האוקיינורף ד"ר מרסלו חואניקו, שהעיד מטעם הדייגים, מצטט עמית את דבריו של השופט המחוזי רון שפירא: חואניקו "התיימר לחוות דעתו בסוגיות החורגות מעבר לתחומי מומחיותו. במהלך עדותו בבית המשפט התברר כי בכל הנוגע להבאת נתונים הנוגעים לריכוזי החומרים הנטענים במעגן הדיג בקישון, ליקט העד ממקורות שונים נתונים סלקטיביים אשר שירתו את האינטרס של התובעים, תוך שהוא מתעלם מנתונים אחרים במקורות שצויינו בחוות דעתו ואשר לא תאמו את המסקנות שביקש להסיק".
עמית גם שותף לביקורתו של שפירא על פרופ' שי לין, דיקן הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה: "בית משפט קמא הגיע למסקנה כי מספר הדייגים ומספר שנות הפעילות עולה בהרבה על זה שעליו התבסס פרופ' לין בחוות דעתו, וממילא נשמט לחלוטין הבסיס לחוות הדעת". עמית מוסיף ביקורת משלו:
לין "גרס כי גם אם אדם עישן 20 סיגריות ליום משך 40 שנה וחלה בסרטן ריאות, הרי שאם היה יום אחד בחייו בקישון, קיים קשר סיבתי בין מחלתו לבין חשיפתו למי הקישון ולא לעישון. טענה זו מוקשית על פניה, בלשון המעטה, ומשהזכרנו עישון, נספר כי במהלך בירור התביעות נתברר כי חלק נכבד מהדייגים היו מעשנים, ואפילו מעשנים כבדים".

תאריך:  25/09/2015   |   עודכן:  25/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת חריפה ביותר על פרופ' ישראל הוד
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
זה מה שקורה כשלוקחים מומחה
מומחה אמיתי  |  25/09/15 10:59
2
פרופ הוד חוקר בעל שם
לא ביום ולא בלילה  |  25/09/15 14:11
 
- מי כתב תגובה זו? פרופ' הוד? ל"ת
עוד הוד נאד  |  25/09/15 18:48
3
העליון יעבור למקומו =לגיהנום! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  25/09/15 16:44
4
חברה מסכנים עם קייס טוב הלכו  ל"ת
למומחים דמיקולו  |  26/09/15 06:08
5
היה סיפור דומה עם VIOXX
מומחה לתרופות  |  26/09/15 13:30
6
האשם- עורך הדין שלקח אותו ל"ת
מחמד1  |  27/09/15 09:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עמית משרטט את מפת הדרכים להוכחת הקשר הסיבתי בין חשיפה לחומרים מסוכנים לבין תחלואה, במיוחד בסרטן    קובע שרק במקרים נדירים ניתן לטעון שקיימת "חוסר ודאות מדעית"
איתמר לוין
מדגיש: "כישלון הניסיונות שלפנינו אינו מבטא מגמה לגונן על בעלי ההון המזהמים ועל הרשויות, כפי שוודאי אחרים יבקשו להציגו, אלא פשוט מחמת אי-הוכחת הטעון הוכחה"
איתמר לוין
השופט ריבלין הציע בזמנו להכיר גם בנזקים כאשר קיימת עמימות לגבי זהותו של הניזוק    עמית סבור שהפתרון למצבים אלו הוא בחוקים ייחודיים או בהטלת פיצוי על המזיק הספציפי
אביתר בן-צדף
הרפובליקנים והדמוקרטים לא הצליחו להסכים על תקציב לארה"ב וגם לא על תקציב ביניים    לפיכך ייסגר הממשל ב-1 באוקטובר, יום תחילת שנת הכספים החדשה - כפי שאירע בפעם האחרונה בשנת 2013    אז נשלחו הביתה 800 אלף עובדי ממשל, שכמחציתם אזרחים עובדי הפנטגון, ללא משכורת
עידן יוסף
דיווח: המשטרה מבקשת לחקור את חברת "דפנסיב שילד" בחשד להטיית מכרז פינוי המוקשים בחוף ראשל"צ    נתניהו וארדן הסכימו על מועמד אחר מחוץ למשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il