X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדגיש: "כישלון הניסיונות שלפנינו אינו מבטא מגמה לגונן על בעלי ההון המזהמים ועל הרשויות, כפי שוודאי אחרים יבקשו להציגו, אלא פשוט מחמת אי-הוכחת הטעון הוכחה"
▪  ▪  ▪
זילברטל. "יבקשו להציג" [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, צבי זילברטל, מזהיר מפני ניהול כושל של תביעות דוגמת אלו שעסקו בזיהום הקישון, מחשש שיפגעו בתביעות ראויות. הדברים כלולים בחוות דעתו הקצרה בנושא הצוללנים והדייגים בקישון, בה הסכים (יום ה', 24.9.15) עם השופט יצחק עמית.
"בצד הנזקים שנגרמו לתובעים מעצם היותם חולים במחלות קשות ובצד הנזק שנגרם לציבור כתוצאה מעצם זיהומו של נחל הקישון, ניתן להצביע על נזק נוסף שיכול להיגרם כתוצאה מההתדיינות דנא", אומר זילברטל. "כוונתי לנזק שעלול להיגרם למאבק בזיהום הסביבתי כתוצאה מכך שהתובענות שלפנינו נוהלו בדרך שלא הייתה יכולה להוליך אלא לדחייתן, כפי שהראה חברי השופט עמית בפסק דינו מאיר העיניים, שכן תוצאה זו עלולה לרפות ידיהם של העוסקים בהגנת הסביבה ובמלחמה בזיהום הסביבתי.
"ניהול תובענה בעילה של חשיפה לחומרים מסוכנים, במיוחד בנסיבות המקרה דנא, דורש התמחות מיוחדת וידע נרחב הן במדע, הן במשפט המהותי והן בסדרי הדין. נדרש צוות לא קטן כדי לעמוד במשימה. כישלון הניסיונות שלפנינו אינו מבטא מגמה לגונן על בעלי ההון המזהמים ועל הרשויות, כפי שוודאי אחרים יבקשו להציגו, אלא פשוט מחמת אי-הוכחת הטעון הוכחה. כידוע, 'הדין נגזר מהעובדות'. ללא הנחת תשתית עובדתית לא תצלח דרכה של אף תביעה, יהיו נסיבות הגשתה אשר יהיו ויהיו הערכים שהיא מבקשת לקדם, נעלים ככל שיהיו".
השופט נעם סולברג, שהסכים גם הוא עם עמית, הוסיף, כי אומנם בצד אחד הייתה "הפקרות פושעת שבהזרמת שפכים תעשייתיים רעילים לנחל הקישון, ללא פיקוח, ללא בקרה, מבלעדי אכיפה, במשך שנים ארוכות", ובצד השני - מחלות סרטן שגרמו סבל עצום. אולם הוא מדגיש, לא ניתן לבצע "קפיצת הדרך" בין שני הקצוות. גם הוא מדבר על הליקויים בתביעות, ובהם: "הגזמה רבתי וללא אחיזה במציאות" בטענות מקצת התובעים, "ריכוז חומרים רעילים בכמויות משתנות, בתקופות שונות, במקומות שונים, בנחל ובסביבתו", "סוגי מחלות שונים ומגוונים אצל המערערים", "רק מקצת המערערים צללו בקישון" ו"העדר עודף תחלואה אצל המערערים ביחס למקובל אצל אחרים".
תאריך:  25/09/2015   |   עודכן:  25/09/2015
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
זילברטל: ניהול כזה של תביעות - מזיק
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
לשופט זילבטל לא הכל זה
צורי  |  25/09/15 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט ריבלין הציע בזמנו להכיר גם בנזקים כאשר קיימת עמימות לגבי זהותו של הניזוק    עמית סבור שהפתרון למצבים אלו הוא בחוקים ייחודיים או בהטלת פיצוי על המזיק הספציפי
אביתר בן-צדף
הרפובליקנים והדמוקרטים לא הצליחו להסכים על תקציב לארה"ב וגם לא על תקציב ביניים    לפיכך ייסגר הממשל ב-1 באוקטובר, יום תחילת שנת הכספים החדשה - כפי שאירע בפעם האחרונה בשנת 2013    אז נשלחו הביתה 800 אלף עובדי ממשל, שכמחציתם אזרחים עובדי הפנטגון, ללא משכורת
עידן יוסף
דיווח: המשטרה מבקשת לחקור את חברת "דפנסיב שילד" בחשד להטיית מכרז פינוי המוקשים בחוף ראשל"צ    נתניהו וארדן הסכימו על מועמד אחר מחוץ למשטרה
עידן יוסף
ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי קיבלה פה אחד שורת החלטות במסגרת המאבק במיידי האבנים בירושלים
אלעזר לוין
שכר מהיזם יעקב גורסד 1,000 מ"ר בפלורנטין תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il