X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עקב דחייה באישור התקציב האמריקני:

הממשל מתכונן לסגירה כללית

הרפובליקנים והדמוקרטים לא הצליחו להסכים על תקציב לארה"ב וגם לא על תקציב ביניים לפיכך ייסגר הממשל ב-1 באוקטובר, יום תחילת שנת הכספים החדשה - כפי שאירע בפעם האחרונה בשנת 2013 אז נשלחו הביתה 800 אלף עובדי ממשל, שכמחציתם אזרחים עובדי הפנטגון, ללא משכורת
▪  ▪  ▪
גבעת הקפיטול [צילום: AP]

סוף ספטמבר הגיע, ולארצות-הברית אין תקציב מאושר. לפיכך, קובע החוק האמריקני, ייסגר הממשל באחד באוקטובר, יום תחילת שנת הכספים החדשה. הפנטגון התחיל השבוע בהכנות לסגור את שעריו שוב, אלא אם יאושר תקציב זמני בהסכמה בין הנשיא לבין הקונגרס.
פיטר קוק, דובר הפנטגון, הבהיר כי טרם הודיעו לעובדי משרד ההגנה על סגירת המשרד. הרפובליקנים, שהם הרוב בקונגרס, נערכו בשבוע שעבר להציע תקציב זמני עד דצמבר. הרעיון נפל, כנראה, עקב מריבות בין הדמוקרטים לרפובליקנים על עניין אחר, שמסעיר את הקונגרס.
כתוצאה מכך יושבתו שירותים רבים של הממשל - כפי שאירע בפעם האחרונה בשנת 2013. אז נשלחו הביתה 800 אלף עובדי ממשל, שכמחציתם אזרחים עובדי הפנטגון, ללא משכורת.
קוק אמר בשבוע שעבר, כי הוא מקווה, שיש תקווה להסדר בין-מפלגתי, שימנע את סגירת המשרד. הוא סירב לפרט את צעדי הפנטגון לקראת אפשרות כזו.
בינתיים מנסים להציע תקציב ביניים, הכולל 75 מיליארד דולר למימון הוצאות הכוחות המזוינים והלחימה עד 11 בדצמבר. כך מצפה הסנטור (רפובליקני ממיסיסיפי) תאד קוצ'רן, יו"ר ועדת ההקצבות של הסנאט, יהיו כחודשיים וחצי "לסגור עסקה" בין שתי המפלגות לתקציב.
זה יקרה רק אם לחקיקה לא יצטרפו תיקונים, המתכוונים לפגוע בתוכניות הממשל לתכנון ילודה. הסנטור טד קרוז (רפובליקני מטקסס), הרץ לנשיאות, מוליך את התנגדות הרפובליקנים לתכנון הילודה ולמרפאות להפלות. קרוז הודיע שלא יתמוך בשום עסקת תקציב, שתממן את התוכניות הללו. כמותו חושב הסנטור מיטש מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני.
"ננסה להציע תוכנית חדשה, שתתמודד עם הביטחון הלאומי, תשקם את התשתית, תיצור משרות ותענה לצורכי האנשים, אמרה הסנאטור ברברה מיקולסקי (דמוקרטית ממרילנד), סגנית יו"ר ועדת ההקצבות. לדבריה, אסור לבזבז זמן על שטויות פוליטיות.

תאריך:  24/09/2015   |   עודכן:  25/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דיווח: המשטרה מבקשת לחקור את חברת "דפנסיב שילד" בחשד להטיית מכרז פינוי המוקשים בחוף ראשל"צ    נתניהו וארדן הסכימו על מועמד אחר מחוץ למשטרה
עידן יוסף
ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי קיבלה פה אחד שורת החלטות במסגרת המאבק במיידי האבנים בירושלים
אלעזר לוין
שכר מהיזם יעקב גורסד 1,000 מ"ר בפלורנטין תל אביב
איתמר לוין
משרד המשפטים מציע שעונשי המינימום יונהגו למשך שלוש שנים ויהיו חמישית מהעונשים המירביים בעבירות עליהם נשפטים מיידי האבנים    יישללו גמלאות מהוריהם של קטינים מיידי אבנים
עידן יוסף
ההסתדרות מנסה להיפטר מוועד העובדים הארצי של אגד התובע חתימה על ההסכם אותו כפתה בזמנה ההסתדרות    עובדים באגד מאיימים בתגובה לעבור לארגון יציג אחר    ההסתדרות: לא הייתה ברירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il