חברת דורלם הגישה 21.9.15) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 20 מיליון שקל נגד
רכבת ישראל, בטענה להפרות של התחייבויותיה כלפיה במסגרת פרויקט הקו המהיר לירושלים.
בתביעה נאמר, כי דורלם נבחרה לבצע בעבור הרכבת קליטה והטמנה של עודפי העפר מכריית המנהרות בקטע שבין לטרון לבית שמש במסגרת פרויקט זה, תמורת 16 שקל לכל מ"ק של עפר מוטמן.
הוסכם, כי נפח החומר המוטמן יימדד על גבי המשאיות שייצאו מהפרויקט אל אתרי ההטמנה של התובעת, והרכבת התחייבה לציין לגבי כל משאית את הנפח ולחשב את התשלום המגיע לתובעת. הרכבת הציגה בפני התובעת מצג, כאילו עודפי הכרייה הם "חפורת עפר" קונבנציונאלית, אותה תטמין התובעת בשיטות המקובלות.
לטענת התובעת, עם תחילת ביצוע הפרויקט התגלה לה, כי הרכבת הפרה את התחייבויותיה לדווח בזמן אמת על נפח החומר המועבר להטמנה על גבי המשאיות, באופן שפגע בצורה חוזרת ונשנית בתשלומים המגיעים לה. לטענת התובעת, על-מנת להפחית את התשלומים המגיעים לה, שינתה הרכבת במכוון שוב ושוב את אופן חישוב התשלום בגין הטמנת נפח עודפי הכרייה, באופן שמעיד על חוסר תום ליבה.
עוד התברר, נטען בתביעה, כי החומר שהועבר להטמנה אצל התובעת, כלל אינו מהווה חפורת עפר נהוגה (צרורות של אדמה או עפר שנחפרו במקום אחד לשם מילוי או שפיכה במקום אחר). מדובר בביצה מימית דלילה ורטובה שלא ניתן להטמין עד לייבושה (פעולה מורכבת ומסובכת לכשעצמה), דבר שגרם לשיבוש מהותי של אופן וביצוע עבודות ההטמנה, ובעיקר להוצאות כספיות ניכרות ולא מתוכננות מצד התובעת. לדבריה, הרכבת סירבה אפילו לנהל איתה מו"מ
בתום לב לבירור טענותיה. טרם הוגש כתב הגנה.