X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת דורלם טוענת שהרכבת הטעתה אותה לגבי העפר שעליה להטמין לאחר כריית מנהרה במסגרת הקו לירושלים ולא שילמה את כל המגיע לה
▪  ▪  ▪
ביצה במקום עפר [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

חברת דורלם הגישה 21.9.15) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 20 מיליון שקל נגד רכבת ישראל, בטענה להפרות של התחייבויותיה כלפיה במסגרת פרויקט הקו המהיר לירושלים.
בתביעה נאמר, כי דורלם נבחרה לבצע בעבור הרכבת קליטה והטמנה של עודפי העפר מכריית המנהרות בקטע שבין לטרון לבית שמש במסגרת פרויקט זה, תמורת 16 שקל לכל מ"ק של עפר מוטמן.
הוסכם, כי נפח החומר המוטמן יימדד על גבי המשאיות שייצאו מהפרויקט אל אתרי ההטמנה של התובעת, והרכבת התחייבה לציין לגבי כל משאית את הנפח ולחשב את התשלום המגיע לתובעת. הרכבת הציגה בפני התובעת מצג, כאילו עודפי הכרייה הם "חפורת עפר" קונבנציונאלית, אותה תטמין התובעת בשיטות המקובלות.
לטענת התובעת, עם תחילת ביצוע הפרויקט התגלה לה, כי הרכבת הפרה את התחייבויותיה לדווח בזמן אמת על נפח החומר המועבר להטמנה על גבי המשאיות, באופן שפגע בצורה חוזרת ונשנית בתשלומים המגיעים לה. לטענת התובעת, על-מנת להפחית את התשלומים המגיעים לה, שינתה הרכבת במכוון שוב ושוב את אופן חישוב התשלום בגין הטמנת נפח עודפי הכרייה, באופן שמעיד על חוסר תום ליבה.
עוד התברר, נטען בתביעה, כי החומר שהועבר להטמנה אצל התובעת, כלל אינו מהווה חפורת עפר נהוגה (צרורות של אדמה או עפר שנחפרו במקום אחד לשם מילוי או שפיכה במקום אחר). מדובר בביצה מימית דלילה ורטובה שלא ניתן להטמין עד לייבושה (פעולה מורכבת ומסובכת לכשעצמה), דבר שגרם לשיבוש מהותי של אופן וביצוע עבודות ההטמנה, ובעיקר להוצאות כספיות ניכרות ולא מתוכננות מצד התובעת. לדבריה, הרכבת סירבה אפילו לנהל איתה מו"מ בתום לב לבירור טענותיה. טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  29/09/2015   |   עודכן:  29/09/2015
+הרכבת הושבתה כדי שנוסעים לא יסעו כבהמות
15:56 29/09/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סיטיפס: משרד התחבורה מעדיף שהנוסעים יוסעו באוטובוסים מאשר ברכבות צפופות  ▪  ההסתדרות קוראת לנהגי הרכבת הקלה המתחלים לשוב לעבודתם, אך נראה שהשביתה תימשך

[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+סיטיפס שמה פס
12:54 29/09/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השבתת שירות הרכבות הקלות בירושלים נובעת מהתנהלות חסרת אחריות של הנהלת סיטיפס בצירוף חבל ארוך אותו היא מקבלת ממשרד התחבורה, והכל על-חשבון הציבור שנפגע

סיטיפס. הנוסעים סובלים

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה ב-20 מלש"ח נגד הרכבת בקו לירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נהגי הרכבת הקלה בירושלים מתחלים ועלולים לגרום לשיבושים בפעילות הרכבות בחול-המועד    סיכוי לתגבור קווים חלופיים
עידן יוסף
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הורתה לחברת נתיב לתקן את תקלת המיזוג באוטובוסים העירוניים החדשים המונעת קירור נאות של האוטובוסים    תקלת כריזה משגעת את נוסעי אגד
עידן יוסף
משרד הכלכלה לא אישר לחברת רכבת ישראל לבצע עבודות בשבת משום שלבקשה לא צורפה חתימת שר התחבורה    ברכבת מזהירים כי הדבר יגרום לדחיית מיזמים, להפסד של מיליארדי שקלים ולפגיעה בנוסעים
עידן יוסף
ההסתדרות מנסה להיפטר מוועד העובדים הארצי של אגד התובע חתימה על ההסכם אותו כפתה בזמנה ההסתדרות    עובדים באגד מאיימים בתגובה לעבור לארגון יציג אחר    ההסתדרות: לא הייתה ברירה
יצחק דנון
טוענים שההנהלה מפרה פסק בוררות, שקיבל תוקף של פסק דין, בנוגע לתחזוקת הקרונועים מדגם IC3
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il