X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שליח האו"ם למזרח התיכון נפגש באחרונה עם הנהגת חמאס ברצועה כדי לחדש את המגעים על הסכם רגיעה בעקבות כישלון יוזמת טוני בלייר. הקהילה הבינלאומית מודאגת מסכנת התלקחות ברצועה ופועלת לחידוש המגעים העקיפים בין חמאס לישראל
▪  ▪  ▪
מלדנוב. תיווך בהשהיה [צילום: עאדל חנא/AP]

לפני יותר משבועיים הגיע טוני בלייר, שליח הרביעייה הבינלאומית לשעבר, לווילה של אחד ממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. על-פי מקורות בכירים ברש"פ, נערכה במקום על כיבוד קל פגישה עם ראש הממשלה נתניהו וטוני בלייר עדכן אותו על כישלון מאמציו להשיג הסכם רגיעה ארוך טווח עם תנועת חמאס, שבבסיסו רגיעה של עד עשר שנים ברצועה בתמורה להסרת המצור ובניית נמל ימי צף מול חופי עזה.
יוזמתו של בלייר הגיעה לפני כחודשיים לשלבים מתקדמים, והנהגת חמאס אף כינסה את "מועצת השורא" (המועצה המייעצת) שלה ברצועת עזה, האחראית על קבלת ההחלטות המדיניות החשובות, וקיבלה ממנה אור ירוק להמשך המגעים ולסגירת ההסכם עם ישראל. אולם בישראל הכחישו מכל וכל קיום משא-ומתן ישיר או עקיף עם חמאס.
גורמים מדיניים טענו כי תנועת חמאס "ניפחה" את דבר המגעים עם בלייר על השגת רגיעה לרגל מלאת שנה למבצע צוק איתן, כדי לטעת תחושת ניצחון בקרב תושבי הרצועה כי אכן היו לה הישגים במלחמה וכי היא על סף חתימת הסכם רגיעה ארוך טווח שיביא להסרת המצור, לפתיחת המעברים ולהקמת נמל ימי.
יוזמתו של בלייר נעשתה ללא שיתוף מצרים, שהיא המתווכת בין ישראל לחמאס על יישום הסכם הפסקת האש בתום מבצע צוק איתן, וללא ידיעת הרשות הפלשתינית - דבר שעורר אצל הנשיא א-סיסי ומחמוד עבאס זעם רב.
מאז שנכשלה יוזמתו של טוני בלייר, היו כבר כמה תקריות שבהן שוגרו רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל על-ידי פעילים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי ופעילים של הארגונים הסלפים - דבר שאילץ את ישראל לתקוף מטרות של חמאס ברצועה, כדי להעביר לה את המסר כי היא הריבון ברצועה וישראל רואה בה את האחראית לשמור על הסכם הפסקת האש.
אולם, ברור לכל מי שמעורב בנעשה ברצועת עזה כי מדובר בפצצת זמן שתתפוצץ בסופו של דבר אם לא תושג רגיעה בהסכמת הצדדים ואם הרצועה לא תשוקם מהנזקים הכבדים שספגה במלחמה האחרונה.
לפני כמה ימים ביקר ברצועת עזה שליח האו"ם החדש למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, שהיה שר החוץ של בולגריה. מלדנוב נפגש עם איסמעיל הנייה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס.
העיתון "ראי אליום" מסר ב-25 בספטמבר מפי מקורות בתנועת חמאס כי הם דנו בפגישה ברעיונות לשפר את מצבם של תושבי הרצועה, אך תנועת חמאס התייחסה בזהירות רבה לרעיונות החדשים של מלדנוב בעקבות ניסיון העבר וכישלון יוזמתו של בלייר.
אין מדובר הפעם ברעיונות להשגת הסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל, אלא בצעדים מיידים לשיפור חיי היום-יום של תושבי הרצועה ולהשגת רגיעה זמנית. מלדנוב מסר להנייה כי ישראל מוכנה לעשות הקלות שונות לשיקום הרצועה, וכי כספי הסיוע של המדינות התורמות יזרמו לרצועה אם הן יווכחו שהכספים אינם מונחים על קרן הצבי.
על-פי מקורות יודעי דבר, תנועת חמאס איננה מוכנה להתחייב למנוע ירי רקטות לעבר ישראל ולהפסיק את ההתחמשות הצבאית שלה ואת בניית המנהרות. חמאס עסוקה בימים אלה במאמצים קדחתניים להחזיר לעצמה את היכולות הצבאיות שהיו לה ערב מבצע צוק איתן.
שליחותו של מלדנוב, שהיה זה ביקורו הראשון ברצועת עזה מאז נכנס לתפקידו, מצביעה על כך שהקהילה הבינלאומית איננה מוכנה לקבל מצב של ואקום מדיני, ללא מגעים עקיפים בין ישראל לתנועת חמאס, וכי היא מודאגת מאפשרות התלקחות ברצועת עזה. לכן היא מנסה לבנות ערוץ של הידברות עם חמאס, כדי לנסות למנוע התפרצות אלימה והפרת הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס.
נראה שישראל הבינה את זעמן של מצרים והרש"פ שמודרו מיוזמתו של בלייר והיא מעדיפה לחזור למתכונת הקודמת שבה מצרים היא המתווכת בין ישראל לחמאס בשיתוף עם הקהילה הבינלאומית תוך עידכון הרשות הפלשתינית.
מהפגישה האחרונה של יו"ר הרש"פ עבאס עם הנשיא המצרי א-סיסי לפני כמה ימים עולה כי מצרים מתאמת עם הרש"פ את הידוק המצור על תנועת חמאס ברצועה. המצרים בנו תעלה לאורך הגבול עם רצועת עזה ובשבוע שעבר הזרימו אליה מי ים כדי למוטט את מנהרות ההברחה. המבצע המצרי היה מוצלח ועורר זעם רב אצל מנהיגי חמאס.
תנועת חמאס לא שללה על הסף את רעיונותיו של מלדנוב והיא תמשיך עימו את המגעים. בחמאס מבינים כי הם אינם מוכנים עדיין לסבב לחימה נוסף עם ישראל וכי יש לשפר את מצב חייהם היום יומי של תושבי הרצועה אחרת המצב יתפוצץ בפניו של ממשל חמאס שהינו השליט ברצועה.

תאריך:  28/09/2015   |   עודכן:  28/09/2015
+"טרור הבודדים": נקודת מבט תקשורתית
09:48 29/09/15  |  ציפי ישראלי, אורית פרלוב   |   לרשימה המלאה

כדי להתמודד עם המשמעות של פיגועי הטרור ה"בודדים" יש למצוא איזון בין תגובה תקשורתית אינטנסיבית לכל אירוע, שאפשר שתיצור לחץ על מקבלי החלטות לנקוט פעולה חריפה יותר מכפי שהיא כיום ואולי כך לתרום למעגל הסלמה, לבין הסתגלות לשגרת חיים של פיגועים יום-יומיים בזירת הסכסוך

שוטרים וחיילים בזירת פיגוע - אחת מני רבות - בירושלים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מודל מעופרת יצוקה
09:26 29/09/15  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה

הביקורת הקשה שנמתחה על התנהלותה של התקשורת במלחמת לבנון השנייה הביאה לשינוי דרמטי, גם מצידה וגם מצד דובר צה"ל, במבצע "עופרת יצוקה". התוצאה הייתה דיווחים שסייעו לישראל להשיג את מטרותיה ולסיים את המבצע בתחושת ניצחון

עופרת יצוקה. הצדקה מלאה [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגישה בבית מקורב לרה"מ בקיסריה לרגיעה ברצועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אסתר שניאורסון גרי
כאשר אנו מזמינים את האושפיזין לבוא לסוכה, אנו מקווים כי כל אחד מהם יעניק לנו תשורה ממנה נלמד ונתחזק. אברהם יעניק לנו את מידת החסד, יצחק את הגבורה, אהרון את רדיפת השלום, דוד המלך את המלכות, משה את הנאמנות הגמורה, ונשאלת השאלה מה מבקש לפיד לקבל מהכנסת ה"פליטים" לתוככי ארץ ישראל?
ישראל רוזן
השמאל הישראלי, וחלקים מהמרכז, לא רואים חשיבות בהר-הבית, בריבונות ישראל בו ובאפשור עלייה יהודית ותפילה במרומיו    הם מקבלים, בגלוי או בסתר ליבם, את המתווה ההיסטורי של משה דיין: הכותל ליהודים והר-הבית למוסלמים
יוני בן-מנחם
ההתפרעויות בהר-הבית נמשכות והן מסכנות את יחסי ישראל-ירדן ופוגעות בתדמיתה של ישראל בעולם. אחד האתגרים החשובים של המפכ"ל החדש יהיה להחזיר את השקט למקום שהפך למוקד אלימות והסתה שעלול להבעיר את המזרח התיכון
דרור אידר
המאמר של יאיר לפיד בעיתונות האיסלנדית שכח את כלל היסוד בצדקת הדרך הישראלית: זכויות היהודים על הארץ המוחרמת הזו    זה חייב להיות הבסיס גם - ואולי בעיקר - למי שמעוניין בחלוקת הארץ
איציק וולף
ארבעה פלשתינים בני 16 עד 19 מצור באהר נעצרו על-ידי משטרת ירושלים והשב"כ    בחרו באופן מכוון בליל ראש השנה כמועד הפיגוע    חקירתם נמשכת גם כעת בשירות הביטחון הכללי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il