X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הביטחון: "יש לנו אינטרסים, וכשהם מאוימים אנחנו פועלים ונמשיך לפעול" "גורמים איסלאמיים קיצוניים מנצלים את הסטטוס-קוו, אפשר להרחיקם מהר-הבית"
▪  ▪  ▪
השר יעלון בקיבוץ סעד [צילום: רפי בביאן]

תגובה ישראלית ראשונה לדברי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על כך שהוא מודאג מהתקיפות הישראליות בסוריה. שר הביטחון משה יעלון אמר: "אנחנו לא מתאמים את הפעילות שלנו עם רוסיה. אבל כפי שאמרתי, ראש הממשלה נתניהו הבהיר לנשיא פוטין שאנחנו לא מתערבים במי יהיה, מי ישלוט בסוריה. אסד, לא אסד, אנחנו לא נכנסים לדיון הזה בכלל. אבל יש לנו אינטרסים, וכשהם מאוימים אנחנו פועלים ואנחנו נמשיך לפעול, וזה הובהר גם לנשיא רוסיה, והנה התוצאה: בחג פעלנו ונמשיך לפעול כנגד כל הפרה או פגיעה באינטרסים שלנו שאני מזכיר אותם - מי שמנסה להפר את ריבונותנו נפגע בו, מי שינסה להעביר אמצעי לחימה מתקדמים לגורמי טרור, בדגש על חיזבאללה, אנחנו נפגע בו ומי שינסה להעביר אמצעי לחימה כימיים לגורמי טרור, או חיזבאללה, אנחנו גם נפגע בו".
בהתייחסו לנעשה בגבול הצפוני, אמר יעלון: "בגבול הצפון, בסוריה, לא שקט כבר ארבע שנים. אף על-פי כן אנחנו מצליחים להרחיק את האיום הזה מעל תושבי רמת הגולן, תושבי הצפון. הייתה מה שנקרא זליגה של שני פגזי ארטילריה בחג, במסגרת קרב שמתנהל בין צבא סוריה לבין המורדים. אנחנו מנהלים מדיניות מאוד ברורה. אנחנו בעניין זה לא סובלניים לשום הפרת ריבונות כלפינו. מיד הגבנו והשמדנו שני קני ארטילריה סוריים. יש התפתחויות אחרות גם בסוריה, כמו הנוכחות הרוסית והנוכחות האירנית. כעת זה רחוק מאוד מאיתנו, זה בצפון-סוריה, אבל גם פה הבהרנו לרוסים במקרה הזה, בעיקר במסגרת המפגש של רה"מ נתניהו עם נשיא רוסיה פוטין, שאין לנו כוונה לוותר על היכולת שלנו להגן על האינטרסים שלנו. ואני מציע שלא יבחנו אותנו. אם מישהו חשב שבחג הוא יבחן אותנו, כן נגיב או לא נגיב על אותה זליגה, אז הנה הגבנו ונמשיך להגן על הקווים האדומים שלנו".
השר יעלון אמר את הדברים במהלך ביקור בסוכה בקיבוץ סעד, והתייחס לנעשה באזור: "עברנו שנה מאז מבצע צוק איתן, שבה אין ספק שפה, מעבר לגדר, ברצועת עזה, חמאס כמי ששולט ברצועה מורתע, מתמודד עם אתגרים פנימיים, גם מול גורמי דאעש כאלה ואחרים שלעתים יורים מהרצועה כדי להתריס כנגדו. חמאס מתמודד עם אתגרים אחרים, ואנחנו מנסים בעניין הזה להשתמש לא רק במקלות אלא גם בגזרים - לאפשר הכנסת חומרי שיקום או סחורות אחרות כדי להניע כלכלה, כי אין לנו שום עניין שתושבי עזה יחיו תחת מצוקה. כל עוד הם לא מאיימים עלינו או לא פוגעים ביישובינו, אנחנו כמובן מאפשרים ואף מעודדים את זה. כך שאני מקווה שהמצב הביטחוני הנוכחי יימשך גם בשנים הבאות".
הון פוליטי מהר-הבית
לשאלת עיתונאי על חוסר השקט בירושלים השיב שר הביטחון: "בירושלים, לצערי, יש גורמים מתסיסים, כולל מקרב ערביי ישראל, התנועה האיסלאמית בעיקר וחלק מהפוליטיקאים שלהם, שסביב הר-הבית מנסים לעשות הון פוליטי. יש גם גורמים אחרים שלצערי לא טומנים ידם בצלחת, כמו הרשות הפלשתינית עם ההסתה שלה בהקשר להר-הבית כמקום רגיש. אנחנו בהר-הבית שומרים סטטוס-קוו כבר לאורך שנים. לצערי, זה מנוצל על-ידי גורמים קיצוניים כמו אלה שמתבצרים בתוך המסגד, שאמור לשמש כתפילה. הם עושים את זה עם סלעים, לא רק אבנים, בקבוקי תבערה, מטעני צינור וזיקוקים, ומנסים לפגוע בסיורים של יהודים ולא-יהודים שעולים לבקר בהר על-פי הסטטוס-קוו. האתגר הזה הוא כמובן בעיקר למשטרת ירושלים, שאני מקווה שגם עם מה שאישרנו כממשלה, מבחינת מה שמותר להם, לשוטרים, בכל מה שקשור לזריקות אבנים שמסכנות חיים ובקבוקי תבערה שמסכנים חיים - מבחינת הוראות פתיחה באש - אני מקווה שזה יאפשר להם להתמודד באופן יותר טוב עם המצב שם".
על ההתארגנות של חמאס בהר-הבית אמר יעלון: "בהר-הבית מי שפעיל ודוחף את הגורמים השונים לפרובוקציות נגד המבקרים יהודים ולא-יהודים שעולים לבקר בהר, זה גם החמאס וגם התנועה האיסלאמית הערבית הישראלית בראשות השייח' ראאד סלאח. אנחנו בעניין הזה פועלים. אני חתמתי לאחרונה על צו שמוציא את המוראביטון והמורביטאת - שלמעשה הם גורמים שממומנים על-ידי אותם גורמים איסלאמיים - אל מחוץ לחוק. זה יאפשר לנו, ולמעשה כבר עכשיו מאפשר, להגביל את פעילותם, להרחיק אותם מהר-הבית ואני מקווה שגם לטפל במקורות המימון שלהם, כך שגורמים כאלה יפסיקו לפעול בהר-הבית".

תאריך:  29/09/2015   |   עודכן:  29/09/2015
+אל-בגדדי איננו בן-לאדן
09:13 30/09/15  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה

האם אכן קיים דמיון בין אל-קאעידה לבין דאעש, כפי שסבורים רבים? בחינה מעמיקה של האידיאולוגיה, המטרות ודרכי הפעולה של שני ארגון הטרור המוסלמיים הקיצוניים מספקת תשובה מפתיעה לשאלה זו

פועל לביסוס שלטונו

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעלון: לא מתאמים פעילות עם רוסיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למי יש כוח לקישקושים שלו ?
מסעודה משדרות  |  30/09/15 04:17
2
לא מעניין מי ישלוט בסוריה ?
דן ה  |  30/09/15 06:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
יוני בן-מנחם
בשאר אסד הפך למריונטה של הנשיא פוטין אך הצליח להציל את משפחתו ואת העדה העלאווית מטבח של האיסלאם הקיצוני
עידן יוסף
אין הסכמה בעניין עתידו של הנשיא אסד    פוטין: מודאג מתקיפות ישראל בסוריה
עידן יוסף
נשיא רוסיה אמר בעצרת האו"ם כי יש לשתף פעולה עם נשיא סוריה כדי לפתור את המשבר    נשיא ארה"ב אמר כי נוכח הטבח שמבצעים הכוחות התומכים באסד - יש להחליף את השלטון
אודי דקל
הטרגדיה הסורית מורכבת מהעובדה שמשטר אסד ו'המדינה האיסלאמית' מנקזים את שני מעגלי העימות בעולם הערבי-המוסלמי: 1. המעגל הבין-עדתי, בין המחנה הסוני, המובל ע"י ערב הסעודית, לבין המחנה השיעי, המובל ע"י אירן; 2. מעגל היריבויות בתוך המחנה הסוני כולל 3 קודקודים מרכזיים - המדינות 'הפרגמטיות', השחקנים הסלפיים-ג'יהאדיים ותנועת האחים המוסלמים
יוני בן-מנחם
רוסיה הפכה לשחקן המרכזי בסוריה ומכתיבה למערב ולמדינות ערב את הכללים החדשים ובראשם המלחמה בטרור האיסלאמי והמשך שלטונו של בשאר אסד    בטווח הרחוק, חיזוקו של הנשיא אסד עלול להיות לרעתה של ישראל
רשימות נוספות
רוסיה בונה שני בסיסים במערב סוריה  /  איציק וולף
חיזבאללה פורש מלחימה במורדים בסוריה  /  עופר וולפסון
פגישת פוטין-נתניהו: יוקם מנגנון תיאום צבאי  /  עידן יוסף
אני רק שאלה  /  איתמר לוין
אתגרי תשע"ו  /  אריאל י. לוין
האם סוריה תהפוך לאפגניסטן  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il